Hoe kan ik het beste mijn bestanden etc naar een nieuwe computer overzetten?

• Onderwerp starter Onderwerp starter sitas
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

sitas

Gebruiker
Lid geworden
10 jun 2001
Hallo,
Volgende week krijgen we een nieuwe computer (beste koop consumentenbond juli 2003, headstart, hoop dat hij goed is) en nu vraag ik mij af hoe ik de belangrijkste dingen van mijn computer kan overzetten
Mijn documenten heb ik op diskette gezet. de foto's nemen teveel ruimte in zag ik, zo'n diskette is in no time vol merkte ik (had nog nooit iets met een diskette gedaan de laatste paar jaar).
B.v. de www. lijst van mijn favorieten, hoe krijg ik die op de nieuwe computer, dus niet de bestanden maar de www.adressen die onder mijn favorieten staan.
En hoe kom ik weer op internet, hoe 'installeer' ik mijn provider erop (zal wel dom uitgedrukt zijn voor de experst onder jullie), de inbelverbinding en het modem.
Kortom wie kan mij duidelijke informatie geven wat me te doen staat voor de computer er is en als hij er is.
En ook wat ik vooral niet moet doen.
Het is een computer waar al van alles is op voorgeprogrameerd.
Alvast hartelijk dank!
Sita

Je kunt de belangrijkste gegevens ook op cd branden.

In ieder geval veel succes met de nieuw computer.

geen brander

Op deze computer zit geen brander....
groetjes

De favorieten kun je exporteren.

In Internet Explorer: bestand/importeren en exporteren.
Zet dat bestandje op floppy.

De mailistellingen kun je ook exporteren.

Outlook Express:

Extra/Accounts/Exporteren.
Exporteer het .iaf bestandje.

Kun je later weer Importeren.

Je zou als je je nieuwe pc hebt even een netwerkje kunnen aanleggen tussen de 2 en alles dan via netwerk overzetten, denk dat dat in dit geval enige oplossing is voor de wat grotere bestanden die niet op diskette passen. Maar ja als je hier geen kaas van gegeten hebt is het ook vrij lastig om dit te doen.

??????? netwerkje aanlegge???

Hoi,
ik lust best wel graag kaas en heb ook best wel wat verstand inmiddels van computers maar niet van dit soort complexe zaken. Een netwerkje aan leggen is voor mij abacadabra, toch bedankt voor het reageren. en met de vorige tip van exporteren ga ik mee aan de slag,
groetjes

Makkelijkst lijkt mij een USBstick.
Hier kun je vrij veel data op plaatsen en is zo op de meeste computers in te prikken.

bestand overgezet met exporteren en verkeerd geopend en nu?

Hallo,
Ik had de bestanden van outlook d.m.v. het exporteren op de diskette gezet. Toen ik op de diskette wilde kijken of het erop stond werd er gevraagd met welk programma ik dit bestand wilde openen. Al sinds ik deze computer heb weet ik dan niet welk programma ik moet kiezen uit de lijst en gok maar wat.
Wie heeft een makkelijke uitleg welk programma bij wat voor bestand hoort.
Ik heb de iaf bestanden geopend met Word, juist fout gegokt en nu staan er alleen maar vierkantjes met af en toe een woordje ertussen.
Ik heb ze dus weer verwijderd en opnieuw geexporteerd maar de bestanden verschijnen nu gelijk als Word bestand zonder dat de vraag opnieuw wordt gesteld met welk programma ik ze wil openen.
Hoe kan ik dit weer ongedaan maken?
Graag simpele uitleg,
Groetjes Sita

Het .iaf bestandje had je niet moeten openen.
Als het bestandje nu de extensie .doc heeft gewoon weer herbenoemen naar .iaf.

Als je nu naar Outlook Express gaat, ga dan naar:
Extra/Accounts... dan Importeren, browse dan naar je .iaf bestandje, dubbelklik daar op.
Als alles goed gaat is je e-mail instelling weer geimporteerd.

Als je geen brander hebt zou ik even een netwerk maken en zo de bestanden overhevelen. Als dat niet lukt kun je natuurlijk de oude hardeschijf in de nieuwe pc plaatsen en zo de benodigde data benaderen.

lukt niet met het iaf bestand

Hallo,
Het lukt niet het iaf bestand te vervangen. In outlook heeft het bestand nog steeds de extensie iaf, ook op de diskette na het exporteren staat links op de pagina iaf bestand, alleen in het icoontje van het bestand blijft een W staan van word document. Ik krijg dit niet weg ook al verwijder ik het en exporteer ik het opnieuw.
Wat kan ik doen? Of waar ik de xtensie doc wijzigingen, ik zie deze extensie nergens staan.....
Dat wordt nog wat als de nieuwe computer er is eind van de week,
Groetjes Sita

Om de extensies weer te geven:

Open een map, ga naar Extra / Mapopties, tab weergave.
Vinkje weghalen bij 'Bestandsextensies verbergen voor bekende bestandstypes'
(3e van boven)

voel me met de minuut dommer

Hoi,
Ik weet niet hoe het zit maar als ik de ge-exporteerde map open op de diskette (en dus de vierkantjes weer krijg te zien) en klik op extra zie ik niet verschijnen "mapopties" en tab weergave ook niet.
Wat doe ik fout??? Deze computer heeft trouwens Windows 98.
Welke map moet ik nu openen.........pffff
Groetjes Sita (dank je trouwens voor het meedenken!)

Open een willekeurige map op je pc, maakt niet uit waar staat of hoe die heet.

Ga naar Extra / Mapopties, tab weergave

Als het goed is krijg je het volgende schermpje te zien:
Zie bijlage.

Bijlagen

• scrshot.jpg
    scrshot.jpg
    55,3 KB · Weergaven: 65
punthoofd

Hoi,
Ik krijg er een punthoofd van, nu weet ik weer hoe het was toen we net een computer hadden....
Het vinkje weghalen is gelukt (alleen was het hier het eerste vinkje van boven) en daarna opnieuw hotmail en keyaccess accounts ge-exporteerd en wat zie ik: het hotmailaccount is heeft nu een internet icoontje en de keyaccess account heeft NOG STEEDS een W in het incoontje staan.....
Is het perse nodig dit exporteren of kan het ook anders of wat kan ik nog doen?? Morgen....
Groetjes Sita
Toen ik de computer net had kan ik hem ook wel kapotslaan....
Hoe gaat het als ik niks exporteer aan accounts? Zit er op een nieuwe computer geen outlook wizzard of verandert er dan weer van alles, kortom hoe kan ik weer emailen met dezelfde email adressen?

Je kunt ook de wizzard gebruiken, die zit natuurlijk standaard bij Outlook Express ;)

Als je weet hoe hoe het impoteren en exporteren werkt scheelt het natuurlijk wat werk, maar voor 1 of 2 accountjes kun je net zo goed de wizzard gebruiken.

Om je adresboek te exporteren ga je naar:Adresboek
(ctrl+shift+b)

Bestand/Exporteren Adresboek (WAB)
Zet die op je floppy......

Op je nieuwe pc kies je weer Adresboek, maar dan Importeren....

Laatst bewerkt:
wat verder nog te doen qua leeghalen?

Hoi,
Ik ga de wizzard maar gebruiken voor de accounts.
Deze computer geef ik weg dus ik wil hem zoveel mogelijk leeghalen. De temporary internet files, de ccokies heb ik net allemaal verwijderd, is er nog meer wat ik qua privacy en qua ruimte moet/kan verwijderen?
Groetjes Sita

nog niet gedaan

Hallo,
N.a.v. het mailtje of het gelukt was kan ik zeggen dat ik niks van onze vorige computer heb overget naar de nieuwe. Ik heb mijn handen vol aan het leren kennen van de nieuwe computer en heb nog niets geimporteerd.
Bedankt voor de tips.
Sita

Al eens over mijn eerdere voorstel van de USBstick nagedacht?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan