hawkie
Gebruiker
- Lid geworden
- 22 mei 2002
Ben van plan om een digitale camera te gaan kopen en heb mijn oog laten vallen op één van de volgende apparaten:
Nikon Coolpix 3100
Canon Powershot A 70
Olympus C-350 Zoom
Qua prijs liggen de eerste 2 rond de 335 euro en de Olympus ± 266 euro
Qua specificaties komen alle 3 de toestellen vrijwel overeen ( 3,2 megapixel) waarbij de Nikon en de Canon gebruik maken van een CompactFlash geheugenkaart en de Olympus van eenxD Picture Card.
Bij alle camera´s zit standaard een 16 mb geheugenkaart en ze worden geleverd met een oplader met 4 oplaadbare batterijen.
Mijn vragen:
1.welke camera kan ik het beste kiezen voor het gewone huis-tuin-keuken gebruik, vakantiefoto´s e.d.
2. waar zit het prijsverschil in tussen enerzijds de Canon en Nikon en anderzijds de Olympus ?
3. Heeft iemand ervaring met één of meerdere genoemde types.
4. Wat geeft betere resultaten: resolutie 2048 x 1538 of 2120 x 2860
Nikon Coolpix 3100
Canon Powershot A 70
Olympus C-350 Zoom
Qua prijs liggen de eerste 2 rond de 335 euro en de Olympus ± 266 euro
Qua specificaties komen alle 3 de toestellen vrijwel overeen ( 3,2 megapixel) waarbij de Nikon en de Canon gebruik maken van een CompactFlash geheugenkaart en de Olympus van eenxD Picture Card.
Bij alle camera´s zit standaard een 16 mb geheugenkaart en ze worden geleverd met een oplader met 4 oplaadbare batterijen.
Mijn vragen:
1.welke camera kan ik het beste kiezen voor het gewone huis-tuin-keuken gebruik, vakantiefoto´s e.d.
2. waar zit het prijsverschil in tussen enerzijds de Canon en Nikon en anderzijds de Olympus ?
3. Heeft iemand ervaring met één of meerdere genoemde types.
4. Wat geeft betere resultaten: resolutie 2048 x 1538 of 2120 x 2860