geen werkend postvak in

• Onderwerp starter Onderwerp starter trix
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

trix

Gebruiker
Lid geworden
1 jan 2001
Ik heb outlook express, sinds vandaag een andere monitor erop gezet en, ik weet niet of dat ermee mee te maken heeft maar ineens kan hij
postvak in niet meer openen. Outlook zelf zegt dat dat mogelijk ligt aan te
weinig geheugen of te weinig schrijfruimte maar ik kan bijvoorbeeld makkelijk de
sims spelen
de submappen kan ik wel openen.
Ook mijn post kan ik niet binnenhalen, terwijl er niets is veranderd aan mijn
instellingen (bij mijn weten). Wel kan ik nog post verzenden
wie weet raad?
trix

Staat trouwens in de verkeerde sectie maargoed,

Welk OS draai je?
Ik heb namelijk sterk het idee dat je bestanden met e-mail corrupted zijn en hij ze daarom niet meer kan vinden...

Ik hoop dat je met OS bedoeld het besturingssysteem? ik ben een beetje digibeet
als dat zo is dan is het windows xp home edition

Ga even naar C:\Documents and Settings\Gebruiker\Local Settings\Application Data\Identities\{getallen en cijfer reeks}\Microsoft\Outlook Express

Let op: Verborgen bestanden moeten te zien zijn

Kopieer deze bestanden even naar een andere map om ze te bewaren voor backup (belangrijk)

Sluit Outlook Express (OE) en verwijder het bestand Postvak IN...

Verbreek eerst de internetverbinding en start daarna OE op...
Doet het Postvak IN het nu weer?

P.S. OS is inderdaad Operating System

Hoi Topmas
ik kom niet verder dan C:/documents and settings/ eigenaar/ daarna kan ik de volgende map niet vinden (Local settings)
wat er wel staat is bureaublad, favorieten, windows, mijn documenten, cookies, menu start, userdata, een dat. bestand en nog een bestandje van 192 kb
Mogelijk is het verborgen, maar hoe maak ik die zichtbaar?
alvast bedankt voor je hulp
trix

Ga naar Extra -> mapopties -> blad weergave -> in het venster naar beneden scrollen en 'verborgen bestanden zichtbaar maken' aanvinken.

Local settings is idd een verborgen map.

hallo
inmiddels heb ik de bestanden van outlook even ergens anders gezet en van één account komt de post nu wel in postvak-in maar van de andere account krijg ik nog steeds een foutmelding
wat moet ik nu doen met die bewaarde map?
trix
heel blij met alle hulp!:thumb:

Weet je zeker dat van die andere account alles goed staat ingesteld? Probeer m anders eens te verwijderen, OE afsluiten en opnieuw aanmaken (zorg wel dat je de juiste instellingen even opschrijft, als je ze niet uit je hoofd weet!)

ik kan weer mailen

Ik heb alle mail uit outlook verwijderd en sindsdien doen beide accounts het weer
Hartstikke bedankt voor jullie hulp, ben er erg mee geholpen:thumb:
Heb ik nog één vraagje, hoe komt dat nou? Ik neem aan dat het niets te maken had met een andere monitor aan te sluiten?
Afijn, nogmaals bedankt voor de hulp

Hoi Trix, :D

Het feit dat het opgelost is door het verwijderen van alle mail, doet mij denken aan een corrupte *.pst-file.

Deze Office-data-file is een bestand waar al jouw persoonlijke mappen in zitten. (dus ook mail)

Als er teveel mail in zit, kan deze file kapot gaan. Het is altijd verstandig om je persoonlijke mappen met regelmaat te comprimeren. (zit bij bestand/gegevensbestandsbeheer)

Outlook bewaard namelijk ook alle weggegooide mails in zijn *.pst-file. Deze worden pas ECHT weggegooid na comprimeren.

Hier is een tip om de volgende keer te proberen: http://office.microsoft.com/assista...ID=HA010563001035&CTT=6&Origin=EC010553071035

Nogmaals, dit zou het probleem KUNNEN zijn maar dat HOEFT het zeker niet te zijn geweest.

See Yah! :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan