bestand kan niet verwijderd worden

Status
Niet open voor verdere reacties.

koning85

Gebruiker
Lid geworden
17 jun 2004
Berichten
83
bij sommige mediabestanden die ik van mijn computer wil verwijderen zegt mijn computer:

''kan bestand niet verwijderen. het is door iemand anders of door een ander programma in gebruik. sluit alle programmas die het bestand in gebruik hebben en probeer het opnieuw''

ik gebruik dat bestand op dat moment helemaal niet. ook bij ctrlaltdel->processen zie ik niks over dit bestand vermeld staan.

weet iemand wat ik hiertegen kan doen?
 
Ik kan geen AVI verwijderen
Meestal kan je het niet verwijderen daar men zegt dat de file in gebruik is. De reden hiervoor is dat XP een lijstje bijhoudt van recent gespeelde bestanden.
Je vind de lijst in het register(start-uitvoeren - typ 'regedit') via de sleutel
HKEY_CURRENT_USER \ Software \ Microsoft \ MediaPlayer \ Player \ RecentFileList.

Verwijder hier het bestand

of

in het register( start-uitvoeren - typ 'regedit') via de sleutel

HKEY_CLASSES_ROOT\SystemFileAssociations\.avi\shellex\PropertyHandler

en verwijder daar de key

"{87D62D94-71B3-4b9a-9489-5FE6850DC73E}"

Voor een permanente oplossing:

( start- uitvoeren- typ ' regedit')
Verwijder de volgende registersleutel:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\CLSID\{87D62D94-71B3-4b9a-9489-5FE6850DC73E}\InProcServer32

Sluit het Register af en herstart de pc
 
Geplaatst door Jozo
Ik kan geen AVI verwijderen
Meestal kan je het niet verwijderen daar men zegt dat de file in gebruik is. De reden hiervoor is dat XP een lijstje bijhoudt van recent gespeelde bestanden.
Je vind de lijst in het register(start-uitvoeren - typ 'regedit') via de sleutel
HKEY_CURRENT_USER \ Software \ Microsoft \ MediaPlayer \ Player \ RecentFileList.

Verwijder hier het bestand

of

in het register( start-uitvoeren - typ 'regedit') via de sleutel

HKEY_CLASSES_ROOT\SystemFileAssociations\.avi\shellex\PropertyHandler

en verwijder daar de key

"{87D62D94-71B3-4b9a-9489-5FE6850DC73E}"

Voor een permanente oplossing:

( start- uitvoeren- typ ' regedit')
Verwijder de volgende registersleutel:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\CLSID\{87D62D94-71B3-4b9a-9489-5FE6850DC73E}\InProcServer32

Sluit het Register af en herstart de pc

hmm hij geeft nog steeds aan dat de bestanden niet verwijderd kunnen worden. bovendien geeft hij bij de laatste oplossing ook aan dat die registersleutel niet verwijderd kan worden... iemand nog een andere oplossing??
 
BEDANKT VOOR DE BOVENGENOEMDE ANTWOORDEN, MET EEN COMBINATIE VAN DEZE TWEE IS HET GELUKT:D :D :D
 
kan iemand mij die eerdere link uitleggen, wat betekent
"Open a Command Prompt window and leave it open".
en misschien de rest in het nederlands
 
kan iemand mij die eerdere link uitleggen, wat betekent
"Open a Command Prompt window and leave it open".
en misschien de rest in het nederlands

Ik weet niet of je nog last heb van het probleem :p Maar bij mij is het gelukt met de link: http://www.dougknox.com/xp/tips/xp_undeletable_file.htm

Open een command prompt wil zeggen dat je naar start moet gaan. (bij windows 7 kan je zoeken naar 'Uitvoeren') Dan komt er links onderin een klein schermpje. En achter openen vul je in: Command

Type alvast in de command: DEL <bestandsnaam> <locatie>
Ik had er last van dat ik een south park aflevering in mijn D map niet kon verwijderen. Dus ik typte in:
DEL South.Park.S15E03.720p.HDTV.x264-IMMERSE D:\

Laat dat scherm open staan.

LEES VOORDAT JE EXPLORER AFSLUIT DIT HELEMAAL DOOR. Het kan namelijk zijn dat je dit niet meer kan zien na het afsluiten van explorer.

Ga naar taakbeheer; rechtermuisknup taakbalk -> taakbeheer starten.
Ga dan naar processen en zoek het proces 'explorer.exe' Sluit dan explorer.exe af. Dat doe je door rechtermuisknop en dan proces beëindigen. Als het goed is zie je nu alleen nog je achtergrond, niet schrikken komt zometeen weer goed. Ook zie je nog je command.

Druk dan op enter en misschien zegt hij dat hij het bestand niet kan vinden, maar vraagt alsnog of je het zeker weet (J/N). Druk dan op J. En als het goed is is hij nu verwijderd.
Om explorer.exe weer te openen type je nu in command: start explorer.exe

En dan komt alles weer terug.

Hoop dat dit werkt.
 
Laatst bewerkt:
Ik weet niet of je nog last heb van het probleem
Topic is van 2004 en we leven in 2011.:rolleyes:
Graag oude topics met rust laten.

slotje.gif
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan