FTP Server poorten doorgelikt geen reactie

Status
Niet open voor verdere reacties.

mart_3223

Gebruiker
Lid geworden
23 jul 2004
FTP Niet aan de gang

Heren evt. (dames) goedenavond,

Ik ben al een aantal dagen aan het stoeien om een FTP servertje op te zetten :( . Ik heb een Zonnet-Basic ADSL abbonement, en een Sweex Annex-B router. Voor FTP Gebruik gebruik ik Bulletproof FTP. Mij probleem is als volgt. Via mijn interne ip adres 10.0.0.** kom ik er wel op. Als ik echter op een andere PC mijn IP adres intype met Bulletproof Client, dan gebreurd er niets. Ik heb de poorten 20, 21, 80 UDP / TPC doorgelinkt naar mijn interne IP Adres dus 10.0.0.** Ik heb ook ergens gelezen dat ik Passive Mode moest gebruiken ofzo maar ik kom er niet uit. Als mijn internet IP bijvoorbeeld 98.59.002.36 is en mijn interne IP 10.0.0.10 en ik wil verbinding maken via poort 2150 hoe moet ik bulletproof, en/of mijn router dan instellen. Please help me verder ik raak in de stress,

Alvast Bedankt, Martijn:thumb:

Laatst bewerkt:
Heb je de poort 2150 vrij gegeven op de router, voor inkomendverkeer??
Dit moet anders kun je van buitenaf nooit op je ftp komen.

Oke en wat zou joun optie zijn wat moet ik wel open zetten in m`n router en wat niet en wat moet ik dan veranderen in Bulletproof?

Greetz, Martijn

Je moet dit ook in passive mode zetten als je een router hebt.

Maar.................. je kunt beter "Easy file sharing webserver" gebruiken, die is gebruiksvriendelijker, er zit ook een forum in en remote admin.
Werkt perfect. :)

Je moet een poort open zetten in je router(2150), hoe dat weet ik niet, moet je zelf maar zoeken in de software van je router, want ik heb een andere.

Ja oke iniedergeval bedankt, maar veel kennisen van mij werken er ook mee en zo willen we samen een ftpgroepje opbouwen, foto`s delen enzo en iedereen gebruikt bullet, zou jij mij misschien willen vertellen waar ik wat moet neerzetten?

thnx, Martijn

Oke ik laat Bulletproof nou luisteren op 2150 en deze heb ik UPD / TPC opengezet in m`n router. en als ik nu de server online set krijg ik mijn interne IP te zien met daarachter het poort nummer en wat moet ik nu precies in passive mode zetten

jij moet ene poort forwarden, dat doe je bij virtual sever...

in jouw geval is dat poort 2150
dan moet j ebij private port 2150 invullen en bij public port 21 (anders komen anderen er niet in) bij host ip adress moet je je interne ip invullen en het type moet tcp zijn...

Je moet altijd de port open zetten voor de server

Port: 2150 <Port waar dan naartoe wordt geconnect
en dan ook nog
Port: 20 <Datatransver in Passive Mode

Port: 2150 <Port waar dan naartoe wordt geconnect
en dan ook nog

Port: 1030 <Port waar dan
naartoe wordt geconnect
en dan ook nog

nou dit laatse wil hij niet plaatsen iederekeer maar de helft van de tekst, snap er niets ven, mail het je wel.

ik had een tijd geleden precies het zelfde probleem als jij Wat je moet doen:

Poort 20 TCP openzetten
Poort 21 TCP openzetten

NIET Poort 20 + 21 UDP openzetten, aangezien UDP en TCP anders met elkaar gaan ''stoeien'' -- dit werkte bij mij in ieder geval wel......

ID Public Port Private Port Port Type Host IP Address
1 21 2150 TCP 10.0.0.14
2 20 2150 TCP 10.0.0.14

--------------------------------------------------------------------------------

Dit heb ik nu zo doorgeschakeld of moet een van de poorten van privet veranderen, en wat moet ik precies neer zetten bij de passive mode / multi ip settings neer zetten ??

Greetz

Laatst bewerkt:
Nu krijg ik als ik mijn IP adres intik dus die van het internet die toegewezen is door zonnet, en dan typ ik de w8 woorden van m`n router in en dan kom ik in mijn router, ook als ik bijv ftp://ip:21 doe kom ik niet in m`n PC wat doe ik verkeerd in m`n router heb ik:

Publicport 21 > Private Port > 2150 Host IP > 10.0.0.14
Publicport 20 > Private Port > 2150 Host IP > 10.0.0.14
Beide porttype TCP

Moeten daar nog meer bij en wat moet ik percies invullen wat raden jullie aan aanmelden bij no-ip

Ja, dit zou goed moeten zijn

Diegene die wil connecten op je ftp moet moet misschien bij de opties van zijn ftp-client de Passive mode UIT zetten

Je zult in de router aan moeten geven naar welke pc het request moet. Ofwel je zult poort 2150 naar jouw pc moeten linken

Denk je eraan als je ook nog een firewall hebt(softwarematig) dat die de boel ook kan blokkeren.

Zo zou het dan moeten werken

ftp:// <jouwexterneip adres>:2150

Oke en hoe kan je dat uit zetten Passive mode bij Bulletproof Client ??

Bedankt ik begin er aldoor meer van te snappen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan