KPN direct ADSL en nieuwsservers !?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Remy
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Remy

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
20 nov 2001
Hallo,

Even een vraagje over het gebruik van nieuwsservers via ADSL via KPN direct.
Een collega van mij heeft dus zo'n abbo, via KPN.
Dus alleen adsl en geen e-mail of zo. Nu wil hij wel usenet gaan gebruiken via grabit, newsbin pro etc.
maar kpn heeft volgens mij geen nieuwsservers.
Hij heeft toen via planet internet het advies gekregen om een abbo te nemen van 2,95€ zodat hij toch op de nieuwsserver van planet kon komen, maar dit werkt dus niet !! :mad:

Heb hem ook al gezegd dat dit waarschijnlijk aan zijn IP adres ligt, omdat dit nog steeds via KPN gaat en die matcht natuurlijk niet met de newsserver van planet .
Of zit ik er nu helemaal naast ??
Ook heb ik zo mijn bedenkingen of het advies van Planet wel klopt, om een goedkoop abbo te nemen terwijl je er misschien niks aan hebt op Usenet.

Want als hij dus bijv. via Grabit nova.planet.nl invult en vebinding wilt maken wordt dit geweigerd.
Wie weet of dit op te lossen is ???

Alvast bedankt voor het meedenken ! :thumb:

Groeten,

Remy

In Grabit moet hij wel aangeven dat de gebruiker zich moet aanmelden. Dus even accountname en password invullen (van Planet).

Tibor,

Dus jij bedoelt omdat zijn ISP eigenlijk kpn is dat hij dus de account gegevens van zijn planet abbo moet invullen en dat het dan wel werkt ?

Dat zou mooi zijn...! :rolleyes:

Ja, uiteraard. Bij het maken van de ADSL-verbinding gebruik je de gegevens van KPN. Bij het maken van een verbinding met de Planet Newsservers moet je aangemeld worden met de inloggegevens van Planet. Deze kun je bij de serveropties in Grabit neerzetten.

doet planet niet aan IP check dan ??

als ik vanaf mijn xs4all account ( tenslotte ook KPN ) wil inloggen bij planet met de account gegevens van mijn broertje ( ander adres enz ) gaat het dus niet krijg ik een error 400 te zien connectie niet toegestaan

Geen idee, maar KPN gebruikt naar mijn beste weten IP-adressen van Planet (één pot nat tenslotte). Zeker weten doe ik het echter niet.

Tot nu toe heeft mijn collega nog geen verbinding kunnen krijgen, dus ik denk dat Tazman idd gelijk heeft en dat zijn IP adres van KPN wordt gezien en dat hij ondanks het intypen van zijn planet account gegevens toch nog geen verbinding kan krijgen. :confused:

Terwijl ze bij Planet wel beweren dat het zou moeten werken ! :8-0:

Of zouden ze alleen een abbo hebben willen aansmeren ?

Hallo luitjes,

het heeft even geduurd (net terug van vakantie)
Maar het blijkt idd niet te werken, omdat er inderdaad
gewerkt wordt onder het ip nummer van KPN en dus kan men geen news servers van planet gebruiken.

Zo snugger waren ze bij Planet nog niet blijkbaar, maar het abbo heeft mijn collega gelukkig weer op kunnen zeggen. ;)

Groeten,

Remy

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan