Openzetten poorten Speedtouch 570

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mona_Lisa71

Gebruiker
Lid geworden
16 aug 2004
Ik probeer poort 563 open te zetten in mijn modem. Maar ik kan er niet bij op de een of andere manier. De bedoeling is om mbv van putty en winsshd een verbinding op te zetten via de poort 563. Ik heb een draadloos netwerk met een speedtouch 570i modem. Ik heb 2 pc's staan. Volgens mij heb ik geen firewall geinstalleerd. Ik heb al verschillende onderwerpen bekeken op internet maar ik kom er niet uit.

Wie kan mij helpen ??? :confused:

Ik neem aan dat je weet hoe je in de router moet komen?? als dat zo is dan staat er iets van NAT instellingen, daar kun je in gaan stellen welke poorten er bij welk ip adres open moet, je moet zowel een intern als extern poort nummer aangeven, in theorie zijn die gelijk, het interne ip adres is de pc die in het netwerk zit en het externe ip is in theorie niet nodig maar het zou zijn jet vaste ip wat je van de provider hebt gekregen.
grtjs jjw

Ja ik weet hoe ik in de router moet komen. Ik heb inderdaad via de NAT instellingen de poort opengezet. Ik heb als inside ip-adres mijn ip-adres van de pc waarmee ik de verbinding wil maken (beginnend met 10.0.x.y). Als outside ip-adres heb ik nu 0.0.0.0 staan. Bij zowel de inside poort als de outside poort heb ik 563 staan. Ik heb ook geprobeerd om als outside ip-adres het vaste ip-adres in te stellen, maar niets lijkt te werken. Ik heb bij de default server hetzelfde 10.0.x.y adres ingevuld.
Als ik de tests uitvoer bij grc.com geeft deze aan dat alles dichtzit. Ik heb ook nog een programmaatje gedownload waarmee je een poort kunt scannen om te zien wat er op draait, maar die geeft ook niets aan.

Heb je in de netwerk omgeving de pc(s) vaste ip adressen gegeven? dat is namelijk wel een verreiste.

nee nog niet. Maar het ip-adres wat de pc nu heeft heb ik ook aangegeven bij de nat-instellingen. Volgens mij moet dat dan goed zijn. Ik weet de het ip-adres (kan) veranderen als ik de pc opnieuw opstart.

En zover ik weet en ooit gelezen hebt doet de Alcatel Speedtouch daarom niet port forwarding naar een door dhcp toegewezen adres.

Ik heb zelf ook een tijd lopen stoeien met dit probleem, tegen de router gezegd dat alle binnenkomende pingels naar een ip moeten, naar een ip in de dhcp pool.
Dit werkte bij pas toen ik de pc een vast ip gaf.
Heel stom maar ik denk dat de Speedtouch dit als veiligheid heeft, geen port forwarding naar een toegewezen ip.

Ik heb hem zelf toevallig ook, wel een oudere type en niet draadloos maar de opzet blijft hetzelfde.

Het instellen van een vast ip-adres gaat wel beter. Alleen de poort die ik open wil zetten blijft dicht. Kan het zijn dat de provider bepaalde poorten niet doorlaat? Als ik poort 3389 openzet dan is deze volgens de test op grc.com ook open, als ik ditzelfde met poort 563 doe dan zegt die test dat de poort gesloten is. Als ik de poort weg haal uit de nat-tabel dan zegt de test "stealth". Als ik de default server instel (waarmee je volgens de handleiding de firewall uitzet) dan geeft de test aan dat bijna alle poorten gesloten zijn, terwijl zonder het instellen van de default server de test "stealth"aangeeft.

Nou het enigste wat ik me kan bedenken waardoor een poort niet open is is dat hij mischien al in gebruik is, als je de default server functie aanzet dan zou naar mijn weten de firewall gewoon aan moeten blijven maar goed als dat anders staat aangegeven, kun je in het progje waarvoor je dit uiteindelijk wil doen niet een andere poort kiezen, dan ben je nu in ieder geval van het probleem af?

Inmiddels lijkt het wel gelukt te zijn. :D
Ik heb thuis 2 pc's aangesloten op mijn wireless modem. Maar voor 1 laptop heb ik er toen een wirelesskaart bijgekregen. Het lijkt erop dat het openzetten van die poort dus alleen werkt bij die oorspronkelijke kaart. Het lijkt erop dat je op de een of andere manier meer "rechten" hebt ofzo met die oorspronkelijke kaart. Ook als mijn verbinding er om wat voor reden dan ook een keer uitligt kan ik alleen bij de modem komen mbv die laptop en niet mbv de tweede pc. In ieder geval erg bedankt voor de hulp. :thumb:

Niet om er tegen in te gaan hoor en zeker niet om je nog een keer aan het werk te zetten maar zo zou het echt behoren te zijn, buiten de rechten om zou je in theorie met elke pc of laptop bij je accespoint en je router moeten komen, dat is alleen maar ip afhankelijk en niet computer of laptop afhankelijk.
Maar dat maakt niet uit, als het nu wel werkt want daar ging het om.

Veel plezier dan maar.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan