2 email-adressen scheiden in outlook express

Status
Niet open voor verdere reacties.

klepzeikers

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2001
Ik heb bij mijn provider twee email-adressen, deze komen beide dus op mijn outlook terecht.
Is er nu ook een optie om deze 2 gescheiden van mekaar weer te geven( b.v een andere kleur tekst of iets dergelijks).
Nu moet je altijd even checken welke mail van welk email-adres komt.
Draai win xp, outlook express.

Mischien nog makkelijker is twee postvakIN mappen te maken en er voor te laten zorgen dat je in beide pastvakken de email krijgt die er in hoort, dit doe je vrij makkelijk door.
Druk in outlook express op extra, berichtregels, email en daarna op nieuw, in het bovenste vak kies je voor als de regel aan bepaalde personen bevat, in het 2e veld kies je voor verplaatsen naar bepaalde map, daarna zie je in het derde veld twee blauwe regels staan, bepaalde personen en een bepaalde map, daar kun je op drukken, druk eerst op bepaalde personen, vul dan je eerste email adres in en druk op toevoegen en okee, daarna druk je een keer op een bepaalde map, je krijgt nu het veld te zien zoals je mappen veld er al uitzag, druk een keer op het plusje en ga daarna staan op postvak in, dan druk je op nieuwe map, vernoem deze zoals je wilt, daarna klik je een keer op die map en druk op okee.
Je kunt nu de mappen ook nog verplaatsen in je mappen veld, links boven in zodat het staat waar je wilt.
Dit herhaal je ook voor het 2e email adres en nu zul je zien dat als iemand iets zend naar 1 van de 2 dat die keurig in de juiste mappen worden geplaats.

???????
snap niet helemaal wat je bedoeld, Klepzeiker begint een topic en een ander bedankt me.
Toevallig wou je dit ook weten ofzo?

Graag gedaan uiteraard.

Heb nu 2 submappen gemaakt onder postvak in, eentje prive en eentje zakelijk.
Heb net via hotmail mail gestuurd naar beide adressen, maar ze komen toch gewoon aan in de algemene postvak in, de beide submappen blijven leeg.
Als ik kijk bij outlook,bij de berichtregels dan staan daar nu wel 2 nieuwe email regels,beide zijn aangevinkt.

Regelbeschrijving bij nieuwe emailregel 1 =
Als de regel van pietje@huppeldepup.nl bevat bevat
verplaatsen naar prive.

Regelbeschrijving bij 2e emailregel 2 +
Als de regel van klaas@huppeldepup.nlbevat bevat.
verplaatsen naar zakelijk.

Waar ligt mijn fout JJW ??????????????
Is het misschien omdat er bij het emailadres ook in blauw bevat achter staat.

Laatst bewerkt:
Ja dat BEVAT moet niet achter je email staan, er moet alleen maar het email adres staan, dus het adres waar iemand iets heen stuurt, je kunt via dit alles weer wijzigen door gewoon weer te gaan naar EXTRA, BERICHTREGELS en dan aanpassen wat je wilt aanpassen.

Heb het aangepast, eerst verwijderd en toen opnieuw ingevuld, maar hij plaatst het er automatisch achter dat woordje bevat.
Heb er toen mijn mail-adres nogmaals als 2e keer ingezet en toen stond het erbij met de juiste omschrijving.
Maar hij zet de mail niet in de juiste mappen neer, het komt gewoon in het postvak in terecht

Heb alles nogmaals opnieuw gedaan, maar ik blijf dat BEVAT er achter krijgen.
Heb je nog een idee hoe dat komt ?????????????????

Nou ik zie net dat het bij 1 vd de regels zoals ik ze heb gemaakt ook zo is, bij mij echter komt wel de post op de goede locatie binnen, onthoud, als je zelf test dan moet je wel een email zenden naar pietje@huppeldepup.nl doe je dat niet dan gaat het niet goed, zijn beide adressen bij dezelfde provider, is het een allias of een tweede email naam met een eigen paswoord.

Rare vraag maar doe je wel na het toevoegen van die regels even Outlook Express opnieuw starten, zoniet dan werkt het niet namelijk.

Is bij dezelfde provider en hebben allebeide een eigen wachtwoord.
Stuur de mail via hotmail dus elk email-adres krijgt een mailtje maar komt niet in de bestemde map terecht.
Outlook start ik elke keer voor controle opnieuw op.

Ik ben er uit .
Heb i.pv. als de regel van bepaalde personen bevat weggehaald en hiervoor als de regel aan bepaalde personen bevat, hij werkt nu perfect.
Bedankt JJW

ja stom, dat had ik kunnen zien in je berichtjes dat dat niet goed stond, sorry niet opgelet.
Hij werkt nu??? daar gaat het om namelijk.
Graag gedaan dan maar toch

Helaas werkt dat niet helemaal goed.

Als ik naar 3 adressen tegelijk stuur wordt het in 1 map opgeslagen.

Miauw, ik begrijp je reactie niet helemaal, ik denk te begrijpen dat je de uitgaande berichten bedoeld, zo ja dan is dat logisch, deze functie is niet aan boord bij Outlook Express.
Of bedoelde je dit niet, als je voor inkomende mail elke keer dezelfde berichten regel aanmaakt alleen de ht ontvangende email adres wijzigt en de map waarin het geplaatst moet worden dan zou dat moeten werken, je kunt zo zoveel email postvak in mapen maken als je wil.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan