Had hetzelfde probleem...
Jah iig die erop leek.
Wanneer ik op Updaten klikte kreeg ik een "melding" dat FTD niet kon verbinden. en vervolgens kreeg ik een melding dat FTD opnieuw opgestart dient te worden. vervolgens sloot deze af.
Op mijn computer heb ik Draadloos internet en internet over de LAN.
Iedere verbinding heeft een andere IP adres, endus voor iedere IP adres moet er een poort open gezet worden.
Op de computer staan dus 2 poorten open, en ik downloade laatst over de WIRELESS lan, maar vervolgens kreeg ik geen verbinding meer met mijn draadloos internet, en dus ging hij downloaden over de LAN, maar ik download ook torrents via een goede site waar gewerkt word met RATIO's etc, maar ik was niet "verbindbaar" maar via utorrent deed ik de poort test en was deze gewoon goed...
Het probleem was dat hij zocht op 2 poorten, omdat hij in het begin downloaden op de wirelesspoort en vervolgens overging op een andere poort zag de scipt van die website niet dat ik op een andere poort zat. ik moest dus simpelweg in de router de wireless poort uitzetten, en toen was ik weer verbindbaar,
Dit was tevens ook de oplossing met het probleem van FTD, waarscheinlijk zag hij me dus nog steeds via die andere poort...
Dit kan dus voor jou misschien eendezelfde probleem zijn...
Good LUCK
* Sorry voor de lange uitleg...