gebrande cd's en dvd's beveiligen

Status
Niet open voor verdere reacties.

skillet

Gebruiker
Lid geworden
16 apr 2004
Berichten
197
ik vroeg mij af of je cd's en dvd's met bestanden erop op een of andere manier kon beveiligen.

als het via die gebruikers profielen gaat dan hoef ik dat niet te weten want dat wil en kan ik niet doen.

is er bijvoorbeeld een programmatje dat dit kan? en moet je de cd's beveiligen voordat je gaat branden of kan het ook al nadat je de cd of dvd gebrand hebt?
 
Hoi, heb je het over audio-cd's of data-cd's?

Voor audio-cd's te beveiligen:
Kijk op deze pagina.
Uit eigen ervaring weet ik dat enkel EasyAudioLock echt werkt. Ik gebruik van dit programma enkel de dissimulator die de Audio-cd vermomt als een data-cd (daar kan geen enkele ripper mee overweg, leuk!)
Ook gebruik ik CCD-lock, daarvan de voorlaatste optie in het keuzelijstje.(ff naam kwijt sorry), want dat is de enige die iets fatsoenlijk doet. Dan creëert die een pregap met fouten en nog meer leuke dingen, waardoor je je cd niet kan openen als je op de cd-drive klikt.
-CAP staat ook op de website, dat gebruikte ik vroeger, ook alleen de SYS beveiliging, want die CACTUS DATASHIELD beveiliging zorgde ervoor dat mijn stand-alone cd-speler het zelfs niet meer snapte. Ik gebruik de andere opties van EasyAudioLock ook niet omdat die allemaal iets CDS achtig doen, waardoor je vanalles niet meer kan lezen op een gewone cd-speler.

Voor data-cd's te beveiliging
-Gebruik TzCopyProtection (ook op die website), die hebben verschillende trukjes. Allemaal gratis!
-Je kan ook CDShield gebruiken, hier heb je een van de vele downloadsites waar je het kan downloaden, met nogal veel informatie. Ik moet zeggen dat kwa opties CDShield wel beter is, maar je moet betalen na een paar keer.

Omdat de vermelde website een beetje gebrekkig is help ik nog even:
Alle goede audiobeveiligingen (beveiligen een CloneCD-image, dan het beveiligde image branden)
- EasyAudioLock v1.2 (daar op de blauwe "download" klikken.)
- CAP
- CCD-lock

DataBeveiligingen zijn er meer op de markt:
- De gratis TzCopyProtection (nederlandse taal beschikbaar!)
- CDShield SE
- Vast nog 1001 meer, effe googlen? downloadsites raadplegen...

Je kan als gewoon mens geen VideoCD's of DVD's met video op beveiligen, zoals je vaak "macromedia protected" op een DVD ziet staan. Zo'n programma bestaat gewoon niet, of is betergezegd, niet beschikbaar voor de gewone enkeling.

Veel succes en ik hoop dat je er iets aan hebt!:)
 
Laatst bewerkt:
De beveiligingen waar ik het over had zijn eigenlijk om vermeerdering tegen te gaan, de inhoud kan simpelweg gelezen worden. Als je wil dat men de inhoud niet kan lezen, dan ga je encryptieprogramma's moeten gebruiken. ) Axcrypt vind ik leuk, en zou de job perfect doen. (freeware natuurlijk ;))
 
James007,

Het toeval wil dat een kennis me heeft gevraagd of een zelfgebrande cd te beveiligen is tegen kopiëren. Ik heb gezegd dat er vast wel progjes voor bestaan, maar dat uiteindelijk toch weer elke cd te kopiëren is, alleen zullen mensen daar meer moeite voor moeten doen.

Ik heb nu Easy Audio Lock gedownload. Zou je zo vriendelijk willen zijn om in 't kort uit te leggen wat er nu moet gebeuren? Ik gebruik Nero als brander.
En is het nu zo dat de cd dan niet meer te kopiëren is, of gaat het er alleen om dat de inhoud niet geripd kan worden?

Alvast dank:)
 
de genoemde beveiligingen helpen wel tegen de totale digibeet maar zo gauw iemand iets meer van pc's weet zijn die beveiligingen al achterhaalt.

zelfs de grote gerenomeerde bedrijven lukt het niet om hun cd's / dvd's zodanig te beveiligen dat ze niet te kopieeren zijn laat staan een thuis gebruiker.

men neme een brand programma wat in RAW mode kan werken en alles is te kopieeren.

van de genoemde programma's werkt tzcopyprotection nog vrij redelijk maar zelfs dat is met clonecd/dvd of met alcohol120% gewoon te kopieeren.
 
Geplaatst door ikself
James007,

Het toeval wil dat een kennis me heeft gevraagd of een zelfgebrande cd te beveiligen is tegen kopiëren. Ik heb gezegd dat er vast wel progjes voor bestaan, maar dat uiteindelijk toch weer elke cd te kopiëren is, alleen zullen mensen daar meer moeite voor moeten doen.

Ik heb nu Easy Audio Lock gedownload. Zou je zo vriendelijk willen zijn om in 't kort uit te leggen wat er nu moet gebeuren? Ik gebruik Nero als brander.
En is het nu zo dat de cd dan niet meer te kopiëren is, of gaat het er alleen om dat de inhoud niet geripd kan worden?

Alvast dank:)
Natuurlijk,

Eigenlijk, voor de duidelijkheid, is het wel mogelijk om audio cd's te kopieren, maar wat ik belangrijk vind is dat je de inhoud niet kan rippen naar mp3 om zo massaal over het internet te verspreiden.
Als je EasyAudioLock gebruikt, kan je je cd "beveiligen", ik heb er al heel wat cd's aan verspilt, want je kan hem wel beveiligen, maar hij moet wel afspeelbaar blijven in elke gewone cd-speler. Wat ik heb ondervonden is dat "palm audio shield", "audio guardian" en "easyaudiolock" allemaal iets CactusDataShield 100- achtig doen met je cd, en soms track 2 volledig onleesbaar maken, of ervoor zorgen dat je om bijvoorbeeld track 7 te horen, je eerst bij nr 1 moet beginnen, en hem laten spelen tot je aan track 7 bent, want als je gewoon op het nummer 7 van je afstandsbediening klikt, dan weet hij niet waar te beginnen. En vaak kon de computer hem gewoon rippen!

Daarom gebruik ik van dit programma enkel de dissimulator. Dit is erg handig tegen rippen, want als je dan probeert te rippen, dan gaat je computer de tracks wel zien, maar niet afspelen of rippen, omdat deze denkt dat het om een data-cd gaat. Dit zou op zich al genoeg zijn, maar als je kan met CloneCD nog steeds een image nemen en dat op een nieuwe CD-R branden, en die is dan, denk ik, niet meer beveiligd.
Daarom gebruik ik ook CCD-lock, met dit programma heb ik ook al "miserie" gehad. Enkel de voorlaatste optie in het lijstje schijnt enig effect te hebben.

Oke, hoe ga ik tewerk?
1. Ik brand een compilatie op een herschrijfbare cd.
2. Ik steek de gebrandde cd terug in de drive en ik neem met CloneCD een image daarvan. (Je kan hem ook niet branden en enkel mounten met Deamon Tools, maar dat is aan jou de keuze.)
3. Je opent EasyAudioLock, daarin open je je image, en zorg je ervoor dat enkel de dissimulator aangevinkt staat. Als je op lock duwt dan staat er onderaan geschutzt of zoiets.
4. Je sluit EAL en opent CCD-lock, je opent het zelfde CCD-image daarin en je neemt in het keuzelijstje de voorlaatste optie, error lead-in zet ik meestal af, want ik heb het ooit eens geprobeert en toen hoorde ik een fractie van een seconde bij het begin van de eerste track een hevige ruis. Dus dat doe ik niet meer.
5. Meestal herhaal ik stap 3 dan nog eens.
6. Dan brand ik met clone-cd.
--> je krijgt een cd die je niet kan afspelen en niet rippen, zelfs niet met ISO buster en andere tools.
--> ClonyXXL kent dit type beveiliging niet en weet ook geen raad.
WAT IK ERG GOED VIND: Je kan je cd nog kopiëren, door gewoon cd copy in CloneCD te nemen, maar zelfs de kopie kan niet geript of afgespeeld worden.

Mijn computer kijkt gewoon over hedendaagse beveiligingen zoals Cactus Data Shield 200, en ript gewoon, maar het enige programma dat deze zelfgemaakte beveiliging ooit heeft kunnen doorbreken is de rip-plugin van dBPowerAmp, en dan nog maar enkel het eerste liedje

Ik hoop dat je er wat aan gehad hebt.

Groeten, James
 
Geplaatst door tazman
men neme een brand programma wat in RAW mode kan werken en alles is te kopieeren.

van de genoemde programma's werkt tzcopyprotection nog vrij redelijk maar zelfs dat is met clonecd/dvd of met alcohol120% gewoon te kopieeren.

Ik denk dat ze daar bij TzCopyProtection rekening mee hebben gehouden, daarom stap 5 in die software, als ik mij niet vergis. Die zou daar iets aan kunnen doen.

Of dat waar is weet ik niet, ik heb het wel maar gebruik het nooit. Audio is leuker.

Greetz, James007:cool:
 
@James007,

Geen enkele beveiliging is save als jouw optie zo goed zou werken kun je heel erg rijk worden door jouw optie door te spelen aan de recording studios ;) want die hebben nog steeds geen beveiliging kunnen maken die afdoende werkt.

Het is heel makkelijk alles maar dan ook alles wat ik op mijn pc kan afspelen kan ik ook kopieeren / opnemen enz enz.
ik zal niet ontkennen dat die optie niet werkt maar nogmaals dat wekt goed tegen een digibeet die niets van kopieeren enz afweet.

een data cd is ook goed te beveiligen door met sessies te werken.
kies eerst voor audio cd maken zet daar een stukje muziek van 2 sec op sluit de cd niet af.
kies daarna voor multiesessie cd en zat de data er op je brand programma gaat nu een melding geven dat er al audio opstaat maar die negeer je gewoon.
sluit nogmaals de cd niet af.

je hebt nu een data cd die tegen leken goed beveiligd is alleen gaan cd met clonecd aan de gang dan houd het al op die kopieerd namelijk in RAW mode dus ook weaksectors enz.
 
Dan kan ik gaan rentenieren op de Bahamas!!!:D

Maar ze willen ook dat hij afspeelbaar blijft op een computer, en dat zit er bij mij niet in. Ik denk dat we na de Cactus Data Shield's een generatie van de Suncomm technologieën gaan kennen, en die zijn veel effecienter als die Midbar CDS-mislukking.
 
Laatst bewerkt:
James ik ga jouw beschrijving van easy audiolock eens proberen en dan kijken of ik een kopie op mijn hardeschijf kan krijgen ;)
 
Geplaatst door James007
Dat je hem kan rippen bedoel je?

jeps je geeft aan dat ze niet meer op de pc afspeelbaar zijn en dat die cd niet meer te rippen is.

dat wil ik dan wel eens testen ;)
 
Dat is bij mij toch zo, je kan hem niet afspelen, niet rippen en enkel 1 to 1 kopiëren met CloneCD en de copy is, denk ik, nog steeds beveiligd tegen rippen en afspelen op computer.

(Leg anders een beetje druk op m'n schouders...:eek: )
 
hartstikke bedankt allemaal voor de antwoorden :D

zal wel ff duren voor ik het allemaal heb uitgeprobeerd en nagekeken.
 
@James007 Namens mijn kennis hartstikke bedankt voor de uitgebreide uiteenzetting!:thumb:
 
Als ik met mijn kennis jouw kennis kan helpen, dan doe ik dat maar al te graag! :D

Groeten, James:cool:
 
heb het op een audio cd uitgeprobeerd en de beveiliging werkt goed inderdaad.

Tot op nu heb ik het nog niet kunnen kopieeren maar dat ligt denk meer aan het feit dat ik geen zin heb om allerlei programma;s te gaan installeren ;)

Het enige nadeel van deze beveiliging is dat de cd niet in de auto cdspeler wil spelen :(
 
Geplaatst door tazman
heb het op een audio cd uitgeprobeerd en de beveiliging werkt goed inderdaad.

Tot op nu heb ik het nog niet kunnen kopieeren maar dat ligt denk meer aan het feit dat ik geen zin heb om allerlei programma;s te gaan installeren ;)

Het enige nadeel van deze beveiliging is dat de cd niet in de auto cdspeler wil spelen :(

Idd, DVD-spelers begrijpen er niets van, auto cd-spelers begrijpen er niets van. Alleen de 1:1 kopieerfunctie van CloneCD kan een kopie voortbrengen. En als ik het goed heb, ik heb het ooit al eens gedaan maar ik heb geen tijd om het nu nog eens uit te proberen, kan de kopie ook niet geript worden.

(Ben op dit moment een beetje trots op mezelf)
 
Geplaatst door James007


(Ben op dit moment een beetje trots op mezelf)

Het werkt inderdaad goed.

moet er wel bij zeggen dat ik geen voordeel zie om me audio cd's te beveiligen maar ok ;)
 
Geplaatst door tazman


Het werkt inderdaad goed.

moet er wel bij zeggen dat ik geen voordeel zie om me audio cd's te beveiligen maar ok ;)

Als je nu zelf iets gemixt hebt, en je wil wel dat mensen het kunnen afspelen, maar het niet massaal kunnen verspreiden, dan is dit toch de meest rendabele low cost oplossing. En ik vind dat je er als gewone thuisgebruiker erg ver mee komt in vergelijking met hele teams die er jaren aan bezig zitten voor grote bedrijven een mislukking van een kopieerbeveiliging te maken.
Ik zeg niet dat ze NIET werken, maar mijn pc leest er gewoon over (hihi)

Groeten, James007:)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan