Links in Outlook werken niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Villafranka

Gebruiker
Lid geworden
8 feb 2005
Hallo
Als ik in een mail een link wil openen, werkt dat niet, er gebeurt dus niks. Ik heb al bij "beveiliging"gekeken
(extra, opties, beveiliging) en daar staat nu alleen Internet zone aangevinkt. Opnieuw opgestart maar dat helpt niet. Wie kan mij helpen?

Mvg

Onno

Ga naar internet explorer op je buroblad ,
rechter muisknop > eigenschappen >
daarna tabblad programma's > geavanceerd > en klik op de knop > instellingen herstellen

Groetjes marion

En als je dit aanvinkt 'Controleren of Internet Explorer de standaardbrowser is.' (in Internet Explorer/Extra/Internet-opties, tabblad Programma's, of aldaar klikken op Webinstellingen herstellen), lukt het dan wel?

ik heb geen short cut van internet explorer op mijn desktop. hoe kan ik die aanmaken?

Hij staat als het goed is wel bij Alle programma's. Klik er met de rechtermuisknop op en dan op Kopiëren naar > Bureaublad (snelkoppeling maken)

Je kan ook mijn tip opvolgen door Internet Explorer te openen, antwoord van mij is iets anders trouwens en werkt in de regel ook.

Maar om het IE-pictogramm op je bureablad te zetten: Start -> Configuratiescherm -> Beeldscherm -> Bureaublad -> Bureaublad aanpassen -> tabblad Algemeen -> vinkje zetten voor Internet Explorer (onder "Bureaubladpictogrammen") Sluit de schermpjes af met OK.

Antwoord van jeroendenoot is alleen een snelkoppeling, zonder instelfuncties dus.

als ik via Alle programma's , internete explorer, copieer naar de desktop, dan krijg ik als ik er met de rechtermuis op klik : algemeen, snelkoppeling en compatibiliteit. Maar geen tabblad programma's hoe kan dat?

Geplaatst door Villafranka
als ik via Alle programma's , internete explorer, copieer naar de desktop, dan krijg ik als ik er met de rechtermuis op klik : algemeen, snelkoppeling en compatibiliteit. Maar geen tabblad programma's hoe kan dat?

Zie mijn eerdere antwoord...

Hallo villafranca je moet geen snelkoppeling maken maar op het buroblad rechter muisknop en dan op eigenschappen klikken en dan krijg je eigenschappen voor beeldscherm en dan bij buroblad klik je op buroblad aanpassen en daar vink je het pictogram van internet explorer aan. Dan krijg je een pictogram van I*E op je buroblad en geen snelkoppeling. Bij dat pictogram ga je naar eigenschappen en doe je wat we al eerder hebben gezegd. Veel succes
Groetjes Marion

helaas, nog steeds geen verbetering. Op websites werken de links wel, alleen in mails niet. moet ik het dan ergens zoeken in de outlookinstellingen

Ook in Outlook Express HTML aangestipt onder 'Indeling voor verzenden van E-mail'? (in OE/Extra/Opties, tabblad Verzenden)

Welke tip heb je uitgevoerd trouwens?

Ook in Outlook Express HTML aangestipt onder 'Indeling voor verzenden van E-mail'? (in OE/Extra/Opties, tabblad Verzenden)

Welke tip heb je uitgevoerd trouwens?

ja in ouitlook bovenstaande instelling gecheckt, staat aangevinkt. Ik heb alle tips geprobeerd maar nog zonder resultaat

Misschien is de tip in het Nederlands makkelijker te volgen:

Open de Windows Verkenner, en ga naar Extra / Mapopties. Kies daar het tabblad Bestandstypen, en selecteer in de lijst geregistreerde bestandstypen "(GEEN) URL:HyperText-overdrachtsprotocol". Klik nu op de knop "Geavanceerd" om het venster "Bestandstype bewerken" te openen. Selecteer uit de actie "open" en klik op "Bewerken".

Weer wordt een nieuw venster geopend: "Actie bewerken voor type...". Op de tweede regel, "Toepassing die voor de actie wordt gestart", zou nu de locatie van een andere browser dan Internet Explorer kunnen staan, dit is uiteraard onjuist. Ook zou er wel degelijk het pad naar Internet Explorer kunnen staan, maar in verkorte notatie, zoals " c:\progra~1\intern~1\iexplore.exe"; ook dit kan voor problemen zorgen.

Geef hier nu de juiste plaats van Internet Explorer op, in de lange notatie, zoals "c:\program files\internet explorer\iexplore.exe" (inclusief de aanhalingstekens). De exacte locatie is overigens afhankelijk van hoe Internet Explorer geïnstalleerd is, dat kan bijvoorbeeld ook op de D-schijf zijn.

Voer dezelfde aanpassingen ook uit voor de bestandstypen "URL:HyperText-overdrachtsprotocol met privacy", "URL: Gopher-protocol" en eventueel voor "URL:bestandsoverdrachtsprotocol" als u voor het werken met FTP geen apart FTP-programma gebruikt. Sluit alle openstaande dialoogvensters met de OK-knop. Start nu Internet Explorer opnieuw; als u gevraagd wordt of u van IE uw standaard browser wilt maken, moet u "Ja" antwoorden. Hierna moeten de hyperlinks in Outlook Express weer werken. Bron

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan