Pc blijft maar vastlopen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Japajoe

Gebruiker
Lid geworden
31 okt 2005
Hey

Mijn pc loopt constant vast. Ik heb al heelveel dingen geprobeerd en niks helpt dus misschien kunnen jullie mij helpen.
Mijn pc loopt willekeurig vast tijdens gamen, bij het opstarten of bij het internetten om maar een voorbeeld te noemen.

Specs:
Veld Waarde
Computer
Besturingssysteem Microsoft Windows XP Home Edition
OS Service Pack Service Pack 1
DirectX 4.09.00.0904 (DirectX 9.0c)
Computernaam COMPUTERNAAM
Naam gebruiker Hamza

Moederbord
CPU Type Intel Pentium 4, 3000 MHz (15 x 200)
Moederbordnaam MSI MS-7012 (Medion OEM) (3 PCI, 1 AGP, 4 DIMM, Audio, LAN)
Moederbord Chipset Intel Springdale i865PE
Systeemgeheugen 1024 MB (PC3200 DDR SDRAM)
BIOS Type Award (09/29/03)
Communicatiepoort Communicatiepoort (COM1)
Communicatiepoort ECP-printerpoort (LPT1)

Scherm
Video kaart MEDION RADEON 9800XL Secondary (128 MB)
Video kaart MEDION RADEON 9800XL (128 MB)
3D-Versneller ATI Radeon 9800 Pro (R350)
Monitor Medion MD6155AH [17" LCD] (0)
Monitor Medion MD6155AH [17" LCD] (0)

Multimedia
Geluidskaart Intel 82801EB ICH5 - AC'97 Audio Controller [A-2/A-3]

Opslag
IDE apparaat Intel(R) 82801EB Ultra ATA Storage Controllers
SCSI/RAID apparaat D347PRT SCSI Controller
Harde schijf Medion Flash XL CF USB Device
Harde schijf Medion Flash XL MS USB Device
Harde schijf Medion Flash XL MMC/SD USB Device
Harde schijf Medion Flash XL SM USB Device
Harde schijf ST3160021A (160 GB, 7200 RPM, Ultra-ATA/100)
Optische Station Generic DVD-ROM SCSI CdRom Device
Optische Station PIONEER DVD RW DVR-106D (DVD+RW:4x/2.4x, DVD-RW:4x/2x, DVD-ROM:12x, CD:16x/10x/32x DVD+RW/DVD-RW)
Optische Station SONY DVD-ROM DDU1612 (16x/40x DVD-ROM)
SMART Status harde schijf OK

Partities
C: (NTFS) 76340 MB (59781 MB vrij)
D: (NTFS) 70284 MB (40307 MB vrij)
E: (FAT32) 5989 MB (2132 MB vrij)
Geheugencapaciteit 149.0 GB (99.8 GB vrij)

Invoerapparaten
Toetsenbord Standaardtoetsenbord (101/102 toetsen) of Microsoft Natural PS/2-toetsenbord
Muis HID-compliant muis

Netwerk
Netwerkkaart VIA Rhine III Fast Ethernet Adapter (84.117.22.27)
Modem Creatix V.9X DSP Data Fax Modem

Ik heb alle drivers geinstalleerd. De juiste bios versie heb ik nog niet gevonden dus ik zal wel even doorzoeken.

Mijn voeding is :
350W
5v + 3.3v cannot exceed 210w
5v + 3.3v + 12v cant exceed 340W

Dit staat op mijn voedingbeschermingshulsel.

De temp: Voor het vastlopen:
Moederbord: ~40 C
Hdd: ~44 C

Na het vastlopen:
Moederbord: ~50-53 C
Hdd: ~52-56

Eerst dacht ik dat het kwam doordat de pc te heet werd. Dus ik heb alle fans ( die van de CPU en videokaart) schoon gemaakt,tevens ook de Heatsink die op de CPU zit. Dit heeft ook niet geholpen.

Dan maar een format uitvoeren -> Ook niet geholpen
Memtest -> Zegt dat er niks aan de hand is
Hdd test- > zelfde verhaal

Heb tog maar het geheugen verwisseld, heeft ook niet geholpen.
Ook nog geprobeert om de videokaart een tikje achteruit te zetten, ook niet geholpen. Via de helpdesk van medion heb ik een nieuwe Videokaart gehad (dezelfde), heeft ook niet geholpen.
Dacht misschien is wel iets met de software.Dus Virus-scanner/Firewall/Spy-ware scanner en al die dingen heb ik er op losgelaten, geen virus, geen spyware etc.
Ik heb alle draden gechecked,alle kaarten er goed ingedrukt (voorzichtig weliswaar).

Maar niks heeft geholpen, heb ik misschien iets over het hoofd gezien?

Je je hebt 1 ding nog niet gedaan.
Staan er foutmeldingen in het logboek van windows.
Misschien kunnen we hier iets mee.

Drwatson logboek? Bedoel je dat misschien, maar daar staat ook niks in :(

gebeurt het onder regelmatige basis dat ie vastloopt anders moet je maar eens naar medion bellen in nederland komt er iemand aan huis. Natuurlijk moet de pc nog onder garantie zijn he

het gebeurt idd op regelmatige basis. Ik had 2 weken geleden ook algebeld naar Medion. Een paar dagen later kwam er iemand langs om er naar te kijken en die zei dat het probleem lag bij de videokaart, die heeft hij dus vervangen, maar het probleem is er nog steeds. Dus ik heb opnieuw naar Medion gebeld en opnieuw een afspraak gemaakt, maar de monteur kan nu pas over 2 weken komen en ik heb de pc nodig om voor school te werken dus ik denk dat jullie mijn probleem wel begrijpen:confused:

Drwatson logboek? Bedoel je dat misschien, maar daar staat ook niks in
Misschien is puppie er niet dus antwoord ik maar even voor hem.
Het logboek kun je vinden via:
Start/Computerbeheer/Logboeken.

Nadat je pc vastgelopen is kijk je in de logboeken van toepassingen en systeem.
Als het goed is vind je rond dat tijdstip een vermelding.

Ben een tijdje weg geweest, maar het probleem is er nog steeds.

Ik heb nog even in mijn Logboeken gekeken direct na een crash.

Bij beveiliging en systeem staan er geen fouten alleen bij Topassing staat er het volgende:

Het verwijderen van de tekenreeksen van prestatiemeteritems voor de WmiApRpl-service (WmiApRpl) is mislukt. De foutcode is de eerste DWORD in de sectie Gegevens.

ID:3011

De prestatietekenreeksen in de waarde van de registersleutel Performance worden beschadigd bij het verwerken van de Performance extension counter provider. De waarde van BaseIndex in de registersleutel Performance is de eerste DWORD in de gegevenssectie, de waarde van LastCounter de tweede DWORD en de waarde van LastHelp de derde DWORD.

ID:3012

Het COM+-gebeurtenissysteem heeft bij de interne verwerking een ongeldige resultaatcode gevonden. HRESULT is C0000005 voor regel 44 van d:\nt_qxp\com\com1x\src\events\tier1\eventsystemobj.cpp. Neem contact op met Microsoft Productondersteuning om dit te melden.

ID: 4609

Heb je Acces op je pc?
Zie HIER voor 3011 merendeels Acces

3012 verschillende oorzaken.

4609 Microsoft.

Misschien herken je hier een programma van jezelf.

Laatst bewerkt:
Mijn temperaturen na het vastlopen zijn in mijn 1e post algegeven, maar ik zal een screenshot van speedfan laten zien.

sf.JPG

En het lukt mij niet om de Speed van Fan 1 op 100% te krijgen hij blijft op 53 springen zodra ik het om 100 zet

Ik weet niet wat die 128 graden is, maar het zou me niks verbazen als dat de boosdoener is.
Het zou je voeding kunnen zijn...

daar heb ik ook geen idee van, maar die staat altijd op 128 en verandert nooit. Ook als de pc bijv een paar dagen uit gestaan heeft en je doet hem dan aan en gelijk checken met Speedfan en dan staat hij ook op 128.

Die 128 is een verkeerde uitslag. Je processor zou het allang begeven hebben(niks meer doen) bij die temperatuur.

Wat betreft die 53% snelheid. Kijk eens in Speedfan bij:
Configure > Speeds, onderin. Hoe staan de Minimum en Maximum Value ingesteld?

de min en max staan op en 0% en 100%, ik heb ook gelijk geprobeerd om het minimum op 100 of 99% te zetten maar dat helpt niet

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan