Dvd en cd-rom weg??

Status
Niet open voor verdere reacties.

terrorletsel

Gebruiker
Lid geworden
6 nov 2005
Hallo,

al een tijdje terug kan ik bij deze computer mijn dvd en dvd rw niet meer zien.
in de bios staan ze wel.
als ik via configuratiescherm->printers en andere hardware->bij zie ook hardware toevoege doe,zie ik een uitroep teken staan voor: Generic DVD-ROM SCSI CdRom Device en NEC_DVD_RW ND-1300A en DVD-ROM 16X klik ik op volgende dan kan die geen installatie vinde door mischien het ontbreke of beschadigt bestand(code 39).
Kan iemand mij hier mee helpen wand ik weet het niet meer alvast bedankt.

Welkom op Helpmij !

je kunt ze verwijderen in apparaatbeheer (softwarematig) en dan opn. opstarten en kijken of Xp ze vindt en wil installeren.

Hallo,

ik heb het geprobeert en windows kan het nog niet vinden.
na het opstarte is windows wel bezig er mee maar vind niks.

Heb het zelfde probleem gehad.

Lucky Fred leerde mij:

2. CD- en/of DVD- speler/writer verdwenen?
Ga naar Start -> Uitvoeren, type daar in regedit en klik op OK.

Zoek naar : HKEY_LOCAL_MACHINE/System/Currentcontrolset/Control/Class/

Klik nu met rechter muisknop op de volgende sleutel {4d36e965-e325-11ce-bfc1-08002be10318} en kies voor Exporteren. Vul een naam in en blader naar de directory waar je de backup wilt plaatsen en klik op opslaan.

Verwijder nu in het rechter venster de sleutels met de volgende naam: UpperFilters en LowerFilters

Sluit het register en start de PC opnieuw op. Hij zal de verdwenen spelers nu opnieuw installeren.
Indien noodzakelijk mocht blijken kun je altijd de backup terugzetten door te dubbelklikken op dat bestand.

Eric.

Wooow bedank ik had niet verwacht dat het zou helpe echt bedank voor je hulp!!!!

Graag gedaan

:thumb:

Denk dat we eens een lijst met goede werkende tips zouden moeten maken.

Want wat mij verbaast is dat slechts een enkeling dit weet. Ik kreeg de tip in eerste instantie van egkok die mij verwees naar Freds Corner.

Eric.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan