pc auto opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

pietweele

Gebruiker
Lid geworden
22 jul 2001
Berichten
55
hallo, weet iemand of het mogelijk is om de pc automatiche te laten opstarten op een bepaalde tijd?
 
Dacht het niet.
Zie het nut er ook niet van in - dan gaat hij dus automatisch aan. En dan? :confused:

Guus.
 
dit in verband om bv faxen te ontvangen via de pc, die dan worden verwacht op een bepaalde tijd, maar goed, het zou leuk zijn als dit kon..
 
Geplaatst door pietweele
dit in verband om bv faxen te ontvangen via de pc, die dan worden verwacht op een bepaalde tijd
Aha, vandaar. :)
Als je het per se wilt zou je een timer kunnen gebruiken, maar die moet dan wel rechtstreeks met de contacten van de power-knop verbonden worden - een timer tussen de netaansluiting en de pc werkt niet.
Iets voor heel handige knutselaars misschien, maar ik zou hem maar gewoon met de hand inschakelen.
Een ander optie is natuurlijk de pc altijd aan laten staan.

Guus.
 
Ik zal de techiek van de toekoms maar moeten afw8ten:eek:
Bedankt voor je reaktie..:thumb:
 
Het kan wel.
Er zijn progjes voor.
Ik zal alleen moeten zoeken waar ik dat las.
 
Geplaatst door Elisa
Het kan wel.
Er zijn progjes voor.
Dan zal de pc toch minstens op Standby moeten staan, want volgens mij bestaan er geen programma's die actief kunnen zijn als je pc uit staat - dat hoop ik althans niet. :D

Guus.
 
Wake On Lan kan je pc laten opstarten (moet je netwerkkaart wel ondersteunen)
 
Automatisch herstarten (uit Tips en trucs WindowsXP)

U kunt instellen dat de machine automatisch afsluit of opnieuw wordt gestart. Dat is bijvoorbeeld handig bij computer-onderhoud dat in de nachtelijke uren is gepland.
Kies Start, Alle programma's, Bureau-accessoires, Systeemwerkset, Geplande taken.
Dubbelklik op Een nieuwe taak toevoegen.
Klik op Volgende.
In het volgende scherm klikt u op de knop Bladeren Blader nu naar de map Windows\System32 en electeer Shutdown.exe. Klik op Openen. Geef een naam en tijdstip op warop de taak moet starten. In het laatste scherm plaatst u een vinkje bij Geavanceerde eigenschappen voor deze taak openen wanneer ik op Voltooien klik. Klik op Voltooien.
Klik met rechts op de taak en kies Eigenschappen.B]
Op het tabblad Taken typt u het volgende in het invoervak Uitvoeren: shutdown.exe -s -t 00 om de computer direct uit te schakelen)

Of

shutdown.exe -r -t 00 om de computer direct op te starten.


Elisa: het enige dat ik vreemd vind is het woord direct. Je bent tenslotte in een taakplanner bezig.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan