systeemherstel

Status
Niet open voor verdere reacties.

senior

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Ik krjg bij systeemherstel slechts 1 dag van een controlepunt, ondanks de vetgedrukte data. De instellingen voor alle stations zijn gelijk. Wat moet ik doen om meerdere herstelpunten te krijgen?

senior

Doe even het volgende: Druk de Windows-toets en de Pause/Break toets tegelijk in. Je komt nu bij "Systeemeigenschappen". Klik op het tabblad "Systeemherstel" en kijk hoeveel ruimte je daar hebt ingesteld voor Systeemherstel.

Dat is genoeg (tevens maximaaldie 12%).

Controleer eerst even of er niet bij vorige maand herstelpunten staan. Januari is namelijk net begonnen.

Anders even systeemherstel uituitschakelen.
Opnieuw opstarten.
Weer inschakelen.
Kijk nu of je meerdere herstelpunten kunt maken

Dat heb ik al eens geprobeerd en dan kan ik op diezelfde dag herstelpunten maken, maar geen van eventuele vorige dagen. Ook kan ik niet terug naar b.v. dec.

senior

Is er niemand die mij verder kan helpen met dit probleem?

senior

Snap eigenlijk het probleem niet, een herstelpunt wordt gemaakt op het moment als er nieuwe drivers of andere software wordt geinstalleerd met een maximale hoeveelheid van 12 % van de ruimte op de partitie.

Als er een groot herstelpunt wordt gemaakt, wordt er ruimte gemaakt door eerdere herstelpunten te verwijderen, die zijn dan misschien nog wel te zien in het venster voor herstelpunten maar niet meer aan te spreken.

Persoonlijk heb ik alleen voor de C: herstelpunten laten maken met een max. van 2%, werkt prima mocht er iets fout gaan.

Het belangrijkste is de submap snapshot in de map system volume information, hier de rechten van nemen en een kopietje van maken, voor het euvel dat windows vastloopt door foutieve drivers of ander ongemak, kun je de system en software data files gebruiken.

herstelpunt

Systeemherstel maakt iedere dag een herstelpunt genaamd controlepunt systeem. Die doet dat bij mij dus niet! ik zie weliswaar een paar dagen vertgedrukt in de kalender, maar die zijn niet te benaderen. De map system volume information op alle partities zijn niet toegankelijk.

senior

Bedankt voor je links. Wat er staat brengt mij niet tot een oplossing. Eigenlijk zou ik systeemherstel moeten kunnen terugzetten naar default, maar ik weet niet hoe. kun jij me daarbij helpen?

senior

Zomaar een gekke vraag hoor, heb al eens gescand op virussen/spyware? Lees dat wel vaker met herstelpunt-problemen. Dus systeemherstel uitschakelen, op virussen en spyware scannen, systeemherstel weer ingeschakelen. Vervolgens zelf weer een herstelpunt maken. Verder zou ik het zo niet meer weten naast de reeds gegeven tips.

bedankt voor al je moeite. Ik scan iedere week naar spyware en virussen het laatst afgelopen week nog. maar er zit niks anders op en zal het weer eens doen in die volgorde.

senior

senior zei:
Systeemherstel maakt iedere dag een herstelpunt genaamd controlepunt systeem. Die doet dat bij mij dus niet! ik zie weliswaar een paar dagen vertgedrukt in de kalender, maar die zijn niet te benaderen. De map system volume information op alle partities zijn niet toegankelijk.

Nee, systeemherstel wordt alleen toegepast als er iets veranderd aan het systeem, dan wordt er een herstelpunt gemaakt, of je hebt een batch aangemaakt die dat elke dag doet.

Je kunt idd proberen om ze op alle schijven uit te schakelen wat mijn buurman hierboven al aangeeft en deze na gereboot te hebben ze opnieuw in te stellen, zul je ook voor de zekerheid even bij de services moeten kijken of deze wel draait.

Tevens is ook zo, wat ik al eerder aangaf, de rechten overnemen, of eigenaar worden, indien bij mapoties simple shares uit staat, en de map system volume information na te pluizen.

bij systeemherstel staat:" uw systeem maakt automatisch herstelpunten aan z.g. systeemcontrolepunten" Wat bedoel je in het nederlands met simple shares?

senior

"Eenvoudig delen van bestanden gebruiken"

Deze moet uit staan wil je bij het tabblad delen en beveiliging bij eigenschappen van een bestand en/of map kunnen komen, dan kun je jezelf de rechten verwerfen zodat je in die map kan komen.

het wordt steeds beroerder. ik heb eerst alles uitgeschakeld en daarna weer in. Nu krijg ik de melding: Het systeem kan niet worden beveiligd met systeemherstel. Start de pc opnieuw op en voer systeemherstel uit. Nu heb ik dus niets meer.... ik ben ten einde raad

senior

Staat de service System Restore-service aan bij services onder systeembeheer?

Start altijd opnieuw op als je wat veranderd in windows, helaas t.o.v. Linux.

nee die staat op automatisch maar niet gestart. Als ik op start druk krijg ik de melding: kan systeemherstel niet starten op locale computer

senior

Zou het toch maar weer proberen, alles uitzetten bij systeemherstel, opnieuw opstarten, alles weer instellen naar behoefte, opnieuw opstarten.

Eventueel alle system volume information mappen na de eerste reboot verwijderen.

Ja ik heb mijn systeemherstel weer terug en ook een nieuw punt aangemaakt. Morgen moet blijken of alles weer werkt. duimen dus..... Bedankt voor alle moeite en laat de komende dagen weten of alles weer werkt. Ik ga nu moe slapen en jij voor straks ook slaap ze!

senior

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan