duhastmich17
Gebruiker
- Lid geworden
- 5 nov 2002
Hallo,
Ik zou graag in mijn site een zogenaamde “favicon” willen hebben. Ik heb de html code gevonden op het net, maar wat ik ook probeer, het lukt niet om dit icoon zichtbaar te maken.
Ik heb in Flash een icoon gemaakt van 16 bij 16 pixels en deze opgeslagen als een *.*jpg.
Deze jpg heb ik geopend in Irfanview, en opgeslagen als *.*ico bestand.
Dit icoon heb ik geplaatst in de root van me site.
De html code die ik tussen de <head> tags geplaatst heb is:
<link rel="shortcut icon" href="/favicon.ico" />
Nu dus mijn vraag, wat gaat er fout? Ik ben er al de gehele tijd mee aan het stoeien om het voor elkaar te krijgen.
Mijn webpage, staat nog op m’n eigen ftp (m’n werkplekje om te testen) in de map “site”, dus ik dacht ik maak er: <link rel="shortcut icon" href="site/favicon.ico" /> van. Helaas werkt dit ook niet.
Wat doe ik fout?
ps. ik maak m'n website in Dreamweaver MX.
Ik zou graag in mijn site een zogenaamde “favicon” willen hebben. Ik heb de html code gevonden op het net, maar wat ik ook probeer, het lukt niet om dit icoon zichtbaar te maken.
Ik heb in Flash een icoon gemaakt van 16 bij 16 pixels en deze opgeslagen als een *.*jpg.
Deze jpg heb ik geopend in Irfanview, en opgeslagen als *.*ico bestand.
Dit icoon heb ik geplaatst in de root van me site.
De html code die ik tussen de <head> tags geplaatst heb is:
<link rel="shortcut icon" href="/favicon.ico" />
Nu dus mijn vraag, wat gaat er fout? Ik ben er al de gehele tijd mee aan het stoeien om het voor elkaar te krijgen.
Mijn webpage, staat nog op m’n eigen ftp (m’n werkplekje om te testen) in de map “site”, dus ik dacht ik maak er: <link rel="shortcut icon" href="site/favicon.ico" /> van. Helaas werkt dit ook niet.
Wat doe ik fout?
ps. ik maak m'n website in Dreamweaver MX.