Favicon?

Status
Niet open voor verdere reacties.

duhastmich17

Gebruiker
Lid geworden
5 nov 2002
Hallo,

Ik zou graag in mijn site een zogenaamde “favicon” willen hebben. Ik heb de html code gevonden op het net, maar wat ik ook probeer, het lukt niet om dit icoon zichtbaar te maken.

Ik heb in Flash een icoon gemaakt van 16 bij 16 pixels en deze opgeslagen als een *.*jpg.

Deze jpg heb ik geopend in Irfanview, en opgeslagen als *.*ico bestand.

Dit icoon heb ik geplaatst in de root van me site.

De html code die ik tussen de <head> tags geplaatst heb is:
<link rel="shortcut icon" href="/favicon.ico" />

Nu dus mijn vraag, wat gaat er fout? Ik ben er al de gehele tijd mee aan het stoeien om het voor elkaar te krijgen.

Mijn webpage, staat nog op m’n eigen ftp (m’n werkplekje om te testen) in de map “site”, dus ik dacht ik maak er: <link rel="shortcut icon" href="site/favicon.ico" /> van. Helaas werkt dit ook niet.

Wat doe ik fout?
ps. ik maak m'n website in Dreamweaver MX.

De favicon moet in de root van je site staan. Gebruik je IE dan zien je het icoontje pas als je opnieuw een snelkoppeling maakt.
Heb je al een favicon gebruikt en heb je nu een nieuwe, dan moet je eerst je tijdelijke internet bestanden opruimen en opnieuw je favoriet aanklikken voordat je de favicon kunt zien.

miem zei:
De favicon moet in de root van je site staan. Gebruik je IE dan zien je het icoontje pas als je opnieuw een snelkoppeling maakt.
Heb je al een favicon gebruikt en heb je nu een nieuwe, dan moet je eerst je tijdelijke internet bestanden opruimen en opnieuw je favoriet aanklikken voordat je de favicon kunt zien.
Ik heb het icoon helemaal in de root staan (bij de index.htm), maar hij blijft het hier, en op andere computers niet doen, ik host onder planet met een url zoals bijvoorbeeld http://www.planet.nl/~smi01719/test.htm

Moet ik hiervan iets in die favicon html code zetten?

Heb je de link code wel goed ingevuld?
PHP:
<link rel="shortcut icon" href="favicon.ico" />
of
PHP:
<link rel="shortcut icon" href="http://www.jouwsite.nl/favicon.ico" />

Ik heb alle 2 de codes geprobeerd, maar het werkt niet.

Ik heb de geschiedenis van m'n IE gewist,
Cookies verwijderd,
Tijdelijke Internet bestanden + offline items verwijderd,

maar hij blijft het vertikken helaas :confused:.

Hier de link naar m'n icoon
http://home.planet.nl/~smi01719/site/favicon.ico

Ik snap er echt helemaal niets meer van :p.

Ik zie je favicon gewoon staan hoor, maar ik zie nergens een index pagina.

Ik zie netjes een favicon hoor.

IE kan soms een beetje quirky zijn mbt favicons.

teacher zei:
Ik zie netjes een favicon hoor.

IE kan soms een beetje quirky zijn mbt favicons.
Hebben jullie nog tips om hem dan bij mij zichtbaar te krijgen, op de al eerder genoemde acties na?

Ik wil dat m'n favicon verschijnt in m'n favorieten als ik me site daarin toevoeg, en dat ik hem zichtbaar heb in de adresbalk, maar dit is tot op heden nog niet gelukt en ik zie hem gewoon nog steeds maar niet.

Ik heb Firefox geinstalleerd, en daar doet hij het inderdaad als een trein!
Moet ik de url voor de favicon nu boven aan elke page plakken? Of is alleen op de index page genoeg?

ik denk dat hij ook op alle andere pagina's moet anders krijg je het logo van FF of IE weer

maar ik heb niet zoveel verstand hiervan hoor :)

ik zou zeggen kijk en leer he ;)

Ik zie mijn favicon overal en heb deze code niet eens..

<link rel="shortcut icon" href="/favicon.ico" />

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan