Zyxel 2602H-61C met Sitecom WL521R

Status
Niet open voor verdere reacties.

martim

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
5 nov 2006
Hallo Allemaal.

Ik heb een probleem.
Ik heb een modem van Zyxel, type 2602H-61C en een draadloze router van Sitecom, type WL521R.
Als ADSL aanbieder heb ik Tiscali met Telefonie.
Als ik mijn internet draadloos wil maken via mijn router van Sitecom, krijg ik wel netwerkverbinding, maar geen mogelijkheid om te internetten.
De optie om in mijn Zyxel modem de instelling op bridge te zetten heeft geen zin, omdat dan mijn telefonie gedeelte wordt uitgeschakeld.
Ik heb voorheen deze draadloze router van Sitecom ook gebruikt, maar dan voor Casema ADSL, daar werkte het perfect mee.
Het geheel werkt onder windows XP home edition.
Heeft iemand nog enig idee om dit probleem op te lossen?

Ik hoor het graag :)

'misbruik' de sitecom uitsluitend als draadloos accespoint en bedrade switch.

Doe het volgende:
- Zet het DHCP server gedeelte af in de Sitecom, omdat de Zyxel de functie van DHCP server gaat bekleden.
- Stop een een standaard Ethernetkabel in 1 van de 4 Sitecom ethernet-aansluitingen, en verbind die met een ethernet- Lan-poort van de Zyxel.

Zet op de draadloze clients dezelfde Wireless instellingen m.b.t. SSID, kanaalnummer, encryptiecodering etc. als op de Sitecom.

Hiermee zou het al moeten werken. De Sitecom doet dan niets behalve het aan elkaar koppelen van draadloze clients (laptops etc.) en andere bedrade clients (pc's etc) onderling én met de Zyxel (switch/Acces point-functionaliteit).

Alle aangesloten computers (draadloos & bedraad) krijgen als DHCP-clients van de Zyxel hun informatie m.b.t. ip-adres, standaardgateway etc.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan