Sitecom mimo XR Geen verbinding

Status
Niet open voor verdere reacties.

PJV

Gebruiker
Lid geworden
22 sep 2002
Berichten
201
Hallo,

Ik heb een nieuwe router: Sitecom mimo XR WL 153 maar kan deze niet benaderen via IP 192.168.0.1, zoals opgegeven in de handleiding.
Als ik de UTP-kabel van de PC aansluit op het ADSL-modem heb ik een prima internet verbinding, maar als ik deze kabel aansluit op de router is er geen verbinding hiermee mogelijk.

"Automatisch een IP-adres laten toewijzen" is ingeschakeld en "herstellen" heb ik geprobeerd.

Andere suggesties zijn zeer welkom!

Alvast hartelijk dank.
Pieter.
 
Staat de lan verbinding wel aan bij je netwerkverbindingen.
Als deze aanstaat moet je misschien je co(123456)-a nummer invullen in je router.


Start > Uitvoeren > cmd > ipconfig
Zoek het ip van je standaardgateway op.
 
Enige waar ik hier zo snel aan kan denken is dat je je pc aan de verkeerde ethernet aansluiting hebt gehangen. Je hebt een blok van 4 en een die modem heet.

Je moet dus 1 van de 4 linker aansluitingen hebben, niet die waar modem bij staat.

Tijs.
 
En is je default gateway niet 192.168.1.1 ipv 192.168.0.1
 
Lan verbinding is aan (rechtstreeks aangesloten op het modem kan ik op internet).
IPconfig:
IP: 10.0.0.1
Subnetmasker: 255.255.255.0.
Std gateway: 10.0.0.138

Kan de router niet benaderen dus een nummer invullen is niet mogelijk.

Niet WAN maar LAN poorten gebruikt op de router, dus niet waar modem bij staat.

Overigens ook Win XP, SP2, firewall uitgezet zonder resultaat.
 
Als je je standaard gateway:10.0.0.138 gewoon intypt in je browser.
Dan zit je toch in de router.
Of heb je al geprobeerd?
 
Wat je net gemeld hebt, wat voor instellingen zijn dat? Zijn dat de instellingen die je van je sitecom gekregen hebt?

Indien ja, dan klopt de handleiding niet. Probeer dan: http://10.0.0.138

(oftewel: het ip-adres van de Standaardgateway die je pc heeft opgekregen).

Tijs.
 
Dan kom ik in het Speedtouch modem waar ik nu op ben aangesloten omdat ik anders geen verbinding met het internet heb.
Ik kom immers niet binnen in de router om instellingen te wijzigen.....
 
Misschien moet je jezelf aansluiten op de router en dan weer het ip adres van je standard gateway intypen.
Dan kom je er wel in.
Toch?
 
Ik heb weer even de router aangesloten maar dan krijg ik na Ipconfig:
IP: 169.254.157.125
Subnetmasker: 255.255.255.0.
Std gateway:

Std gateway is helemaal blanco.
 
Dat is geen goed adres. Probeer nog het volgende, en dan houdt het op:

Stel een vast ip-adres van 192.168.0.100 in, zoals in de handleiding wordt gezegd.
Probeer dan opnieuw te verbinden met de router over http://192.168.0.1

NB: Omdat je speedtouch ook als een router optreedt, raad ik je tijdelijk even aan om die 2 routers even niet aan elkaar aan te sluiten, dus zonder onderlinge koppeling eerst maar eens in de configuratie van de sitecom proberen te komen.

Tijs.
 
1. configure IP as 192.168.0.100, subnet mask as 255.255.255.0 and gateway as
192.168.0.1, or more easier,

Zo ingesteld? dus ook bij de gateway, 192.168.0.1?

Overigens heb je kans dat de dhcp server in de router dit niet pikt, maar het staat wel in de gebruiksaanwijzing, dat het kan.:confused:
 
Dan lijkt het ding gewoon kapot te zijn. Terug naar de winkel. Laat ze je daar maar laten zien dat het ding wél werkt. Indien niet, dan óf nieuw apparaat of geld terug.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan