Hellup.. data kwijt?

Status
Niet open voor verdere reacties.

DaanM

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 okt 2000
Ik had een tweede harde schijf met daarop 3 partities. Toen heb ik met partition magic een partitie geprobeerd te mergen naar een andere. Maar.. nu is het 1 grote partitie geworden en ben ik al mijn gegevens die erop stonden kwijt.
Ik krijg, als ik partition magic opstart een melding (zie bijlage). Wie kan me raad geven over hoe ik alle data terug kan krijgen... Er zit ook een bijlage bij met daarop het overzicht van de schijven.

Het zoveelste slachtoffer van Partition Magic, en het laatste geldt zeker, magisch.:(

Probeer eens de partities te herstellen met TestDisk, als je nog teminste weet, hoe groot ze waren, en met welk type ze waren gepartitioneerd en geformateerd.

Lees goed de manual, het is spartaans, maar wel goed.

Hij vind ze allemaal, ook als er vaker partities zijn gemaakt.

Overigens kan Acronis Disk Director het ook, in windows.

Ik weet echt niet meer precies hoe groot die partities waren..
ik kan geen nieuwe partitie maken van die schijf en dan proberen de data terug te vinden? Of gaat dat een hopeloze zaak worden?

Kijk eerst eens met dat progje, voordat je andere dingen gaat doen, misschien staan alleen de goede partities erop.

Of ga eens op zoek naar die Acronis Disk Director.

Die tweede disk bestond uit 3 delen..
Een verborgen partitie - een E partitie en een F partitie...
Nou vind ik met testdisk wel dat wat er op de verborgen partitie stond en ook wat er op de partitie stond... Maar je begrijpt.. Wat op de E-partitie stond is eigenlijk het meest belangrijk. Ik heb met testdisk alle opties gekozen.. Maar ik kan die inhoud van E niet vinden. Dus.. Wat nu????

Je moet hem eerst laten analyseren, en dan kijken of de gevonden partities overeen komen, en dan die herstellen.

dat had ik gedaan, maar dan vind ie alleen de verborgen partitie en F.. en de partities op schijf 0 (C en D)..

Ga eerst aan de slag met die diskgeometrie, die klopt namelijk niet.

Heb je, overigens, al aan die Acronis kunnen komen?

acronis heb ik een demoversie van.. dus. ??
Die is nu aan het scannen en heeft de e-schijf gevonden en is op de helft.. maar ik ben een beetje bang dat de demo-versie niet kan herstellen...
het hele proggie wordt niet aangeboden via nieuwsgroepen.. voor zover ik kan zien..

Volgens mij gaf ik in partition magic de opdracht om de verborgen partitie te mergen met de E schijf.. en de gegevens van de verborgen partitie moest ie wegschrijven in een map die ik TEST genoemd had.. En die testmap kan ik wel terugvinden via testdisk.

Laatst bewerkt:
Wat moet ik dan veranderen in diskgeometrie? Ik zie nl wel de opties, maar heb geen idee wat ik dan verander.. en dat lijkt me niet zinnig.. In de bijlage een overzichtje..

Die is wel goed, terwijl PM aangaf, dat hij niet goed was, overigens nog Partition Table Doctor gebruikt?

Hoe komt die hidden partitie daar? overigens, heeft PM die gemaakt?

Zie bijlage.. Resultaat..
En t bizarre.. als F selecteer en dan op browse klik, zie ik de mappen in beeld die ik met testdisk heb teruggehaald.. En als ik het gedeelte selecteer van de bijlage, dan kan ik niet browsen. En waarschijnlijk staat (of stond) daar de zooi op die ik terugwil...

Die verborgen partitie heb ik ooit eens verborgen gemaakt (was 8 mb geloof ik).. met schijfbeheer van win XP.. Maar ik ben zo onwijs bang dat hij de gegevens van die 8 mb over mijn bestanden heeft neergezet...

Sorry..
Ik vergat de bijlage..

Laatst bewerkt:
Wat een "zootje":rolleyes: , maar probeer het volgende eens, maak van die "vrije" partitie, met Ptedit32, een 0F partitie, dan voor save changes kiezen.

Reboot, en dan ga je met de muis op die 0F staan, en kies voor Goto Parent, als je daar 00 ziet staan, verander die in 07, helaas heb ik hier geen extendet partities, het kan ook Goto EPBR zijn.

inderdaad een zooitje.. sorry..
Ik heb nu de resultaten van Acronis..
En die vindt een E=partitie (opslag) met waarschijnlijk de gegevens die ik al terug heb kunnen krijgen.. En een verborgen gedeelte van 8 mb (mijn verborgen partitie) met daarop geen gegevens.. Maar nog steeds niet de betreffende partitie met de bestanden die ik terug wil... pfff...

Ik ga je vorige tip proberen zodra recover my files klaar is..

Inmiddels staat Recover my files al een paar uur te draaien en daarmee vind ik in ieder geval weer een heleboel foto's mee... Maar.. nadeel ik dat ie alle bestanden hernoemt (excel 1, excel 2 etc) en ze op 1 grote hoop gooit.. (terwijl testdisk ze perfect mooi terugzette)...
Maar goed.. als het andere niet lukt, kan ik in ieder geval een paar nachten bestanden gaan openen en ze opnieuw opslaan..

Ben je mooi van de straat, in ieder geval een stuk minder criminaliteit.:)

Maare, kijk ook nog eens met R-Studio.

PS,

Voor de volgende keer, Gpardet, wat gratis is, of die Aconis, die kunnen niet mergen, maar dan kun je wel de bestanden overzetten, 1 partitie weghalen, en de andere vergroten

Paragon Manager, kan dat weer wel, en alle drie zijn ze wel betrouwbaar.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan