digitenne icm dvd recorder

Status
Niet open voor verdere reacties.

fambuitendijk

Gebruiker
Lid geworden
15 jan 2007
Na vele pogingen kom ik er niet uit. Wie weet raad?

Ik heb digitenne wat goed werkt (Twin tuner van Samsung). Nu heb ik een dvd recorder gekocht, Sony HX 725. Volgens mij heb ik het aangesloten volgens het boekje. Maar ik krijg geen info via media guide van de recorder.
Ik heb de snelinstellingen doorlopen. Maar met het automatisch zoeken naar programma's vindt die er geen één. Hij herkent mijn postcode, de klok gaat automatisch.
Mijn instellingen zijn: terra striaal, antenne (rf, ook lijn 3 geprobeert)
Hoe het er nu voorstaat: Ik kan een zender bekijken en opnemen, maar tijdens opnemen niet een andere zender bekijken. Als ik iets heb opgenomen, dan geeft die altijd aan in de tittellijst KETCA. (Ik neem aan Kednet/canvas., ook al neem ik een andere zender op)
Media guide plus geeft geen info.

Wie heeft genoeg informatie om dit te herkennen en hopelijk op te lossen.

Mvg. Arie

ook ik heb de sony hx 725 laatst gekocht. ik heb vergelijkbare problemen,in verband met een digitale ontvanger ( multikabel extern dus).
Hij werkt prima met mijn televisie, maar wil ik het singaal via mijn digitale ontvanger terug zien op mijn sony hx 725,zit ik dus ook met mijn instellingen te klooien.

Geef even goed weer, hoe jij je kabels (scart) of iets anders hebt aangesloten, wie weet heeft iemand goede raad:thumb:
lees het later, moet nu ff weg

hoi, heb ook digitenne met een Sony HD recorder.
instellen, eerst de twin tunner daarna de hd recorder eerst de tijd dan geen zender maar
(bij mij) lijn 1, dan oke.
dan neemt hij het programma op wat op je twin tuner is ingesteld.

hopelijk lukt het nu,succes.

De scartkabel van digitenne naar dvd recorder, de bovenste (lijn 3) + antennekabel via digitenne naar dvd rec.
Dvd 2e scart naar tv.
De Guide plus ontvangt geen gegevens. Bij instellingen alles doorlopen, dan zender intoetsen van de zender op dat moment. Dan vraagt die of de zender verandert en dan is het klaar. Maar het werkt niet.
Digitenne is toch terrastriaal, aards?

bij mij zit het zo,

in de dualtuner, tv scart naar tv.
vcr scart naar lijn 1 hd recorder

heb geen antenne kabel gebruikt,want je kan geen kanalen in je hd recorder opslaan.

zie verder mijn bericht over het instellen.

ben er ook 2 dagen mee bezig geweest om het goed te krijgen. suc6:thumb:

Maar dan heb je dus niks aan Guide plus? En dus werkt die smartlinkt ook niet?
Dus als je een andere zender wilt zien moet je dat dus met de bediening van de digitenne doen?

het zij zo:o zelf heb ik de HX710 dus weet niet precies hoe het werkt met
de HX 725.
verder kan ik er weinig over zeggen,gewoon verder uitproberen.succes ermee:confused:

digitenne

het zij zo:o zelf heb ik de HX710 dus weet niet precies hoe het werkt met
de HX 725.
verder kan ik er weinig over zeggen,gewoon verder uitproberen.succes ermee:confused:

ik heb een sony hx 825; zelfde problemen, 't is storend dat het apparaat wel zo verkocht cq aangeprezen wordt, maar dat het kennelijk niet (goed) werkend is te krijgen.

de gebruiksaanwijzing biedt ook weinig houvast, als je die als leek leest moet je je eerst inwerken in het gebruikte vakjargon. dat dat niet beter kan!!!

iemand een hint hoe hiermee verder te komen: ofwel sony bellen, ofwel kpn bellen? iemand ervaringen? of oplossingen?:evil:

voorheen had ik kabelaansluiting, toen werkte alles beter, je kon de zenders in de h.d.r
vast zeten.
met de box van KPN gaat dat niet.:evil:

Aansluiten twin tuner op sony dvd recorder

Ook ik heb heel lang zitten stoeien om mijn sony recorder aan te sluiten op de twin tuner.
Belangrijk is om de aansluitmethode te volgen van KPN. Dus TV scart naar de TV en VCR scart naar Line1/decoder van de sony recorder. Ook heb ik nog een 3e scart aansluiting gemaakt vanaf de recorder uitgang Line3 TV naar de TV. De coax kabels zijn niet nodig (wel de korte doorluskabel op de decoder aansluiten!) Alles deed het behalve de TV zenders. Wat ik ook probeerde ik kreeg ze niet op de recorder te zien. Alleen zwart beeld. Wat blijkt nu.. De TV zenders zie je dus pas als je de Twin tuner in de "rec mode" zet. (zie gebruiksaanwijzing KPN) De decorder geeft dan een signaal op de scart ingang van de sony recorder. Hierna moet je op de afstandbediening op de PROG toest L1 (scart ingang) selecteren. Dus een aantal keer op min of plus toetsen totdat L1 voorbij komt. Je hebt dan meteen het beeld van het op te nemen
kanaal van de decoder. Hierna de sony handleiding volgen voor het opnemen van het programma.
Succes verder.

fambuitendijk,

Als ik me niet vergis denken jullie dat je de zenders te zien moet krijgen via de HD Recorder (1,2,3,4,5 etc). Dit kan niet omdat je de setop box (digitenne twin tuner) gebruikt. Daar worden de zenders in opgeslagen. (je moet dus de EXT-1 of EXT-2 van de HD recorder kiezen om te zzien wat je gaat opnemen) Als je via de kabel kijkt dus zonder decoder van UPC of zo dan kan je de HD Recorder naar kanalen laten zoeken en die kan je dan programmereren (1,2,3,4,5 etc).

Als je nu vanaf de Twin tuner een scart naar je HD Recorder laat lopen en vervolgens van je HD Recorder naar je TV. Dan kan je gewoon TV Opnemen en evenetueel ook kijken via de EXT-1 of EXT-2 van je TV. Als je de andere tuner uitgang dan op de andere EXT ingang aansluit kan je ook kijken en via de andere kant wat op nemen.

Hoop dat het een beetje duidelijk is zo.

Byb501

na negen maanden zal dit toch wel opgelost zijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan