achtergrond wikipedia

Status
Niet open voor verdere reacties.

henri2500

Gebruiker
Lid geworden
28 feb 2007
Berichten
264
Hey,

Als je via wikipedia een stukje in word kopieerd hoe haal je dan de lichtblauwe achtergrond weg?

Gr Henri
 
Probeer in IE7(?) via Extra, Internetopties, Geavanceerd het vinkje weg te halen bij: Achtergrondkleuren- en afbeeldingen afdrukken.
 
Een andere mogelijkheid is dat je Paste Special>Unformatted Text kiest.
 
Advies pingopuck ook niet? Ga anders in Word naar Opmaak, Achtergrond, Geen invulling?
 
Je hebt wellicht een nederlandstalige Word, terwijl ik op een engelstalige versie werk zowel op Windows (Word 2000) als op Mac (Word 2004). Het commando om de opmaak van het origineel gekopieerde (= de tekst van Wikipedia) niet mee te nemen naar Word is, zoals ik boven reeds gezegd heb: Edit>Paste Special>Paste as Unformatted Text.
Ik neem aan dat je in de NL Word-versie eveneens een Wijzig-menu hebt, met daaronder een Plak (niet gebruiken voor dit doel!) en een Plak Speciaal? Welke opties heb je onder het laatste?

EDIT: ik probeer het net op PC, en vind onder Paste Special:
- Formatted text (niet gebruiken voor dit doel!)
- Unformatted text (da's wat je nodig hebt)
- HTML format (niet!)
- Unformatted Unicode text (werkt ook)
 
Laatst bewerkt:
Dat is me een raadsel!
Welke versie van Word heb je?
In Word 2000 (jammer genoeg engelstalig), vind ik onder Tools>Customize>Options de mogelijkheid om "menu shows recent commands first". Ik vraag me af of je dat hebt aangevinkt staan.
Als je het Wijzig-menu openklapt, krijg je dan het hele menu te zien, of slechts een deel, met onderaan een neerwaarts gerichte pijl? (Indien het laatste, dan heb je inderdaad de optie waarvan boven sprake, aangevinkt staan).
Hopelijk helpt dit, of is een andere forumenaar in staat om mijn engelstalige commando's te "vertalen" naar een nederlandstalig programma.
Maar eerst zouden we moeten weten met welke versie je werkt, omdat de locatie van de verschillende commando's kunnen verschillen, afhankelijk van de versie.
Hopelijk helpt dit toch een beetje... :)
 
Ik werk met word 2000, en inderdaad, krijg ik een pijl te zien in mijn menubalk!!
 
Dus ofwel ga je via die pijl naar de menu items beneden, waar je Paste Special (natuurlijk het NL variant daarop) vindt, ofwel ga je via de weg die ik je boven gegeven heb, dit (voor mij toch) ergerlijk gedrag van de Word-menu's aanpassen. Zou dat lukken?
 
Customize.jpg


Da's het venster (Engels weliswaar, dat je moet vinden) onder Tools>Customize.

Any way, zie je dat tweede (bij mij open) checkboxje? (Menus show recently used commands first)
Dat staat bij jou aangevinkt. Vink het af, en je Paste Special zou beschikbaar moeten worden.

Het spreek natuurlijk vanzelf dat je eerst, b.v. uit Wikipedia een stukje kopieert met blauwe achtergrond, en zou willen plakken in Word. Dus niet simpelweg plakken, maar "plakken als speciaal" of hoe dat menuutje ook mag heten.
 
zou je misschien, een print screen kunnen maken van hoe je er precies komt?
 
Ben nu naar huis en overgeschakeld van PC op Mac. Wat een verbetering :D , alleen, hier draai ik een latere versie van Word (Word2004 for Macintosh).
Laat ik proberen stap voor stap te beschrijven:
(Henri) Probleem: hoe krijg ik blauwe achtergrond weg wanneer ik kopieer uit Wikipedia en wil plakken in Word.
(Pingo) Oplossing: plakken als 'speciaal'
(Henri) Probleem: ik vind dat 'plakken als speciaal' niet onder mijn Wijzig menu
(Pingo) Oplossing: jawel, maar daar moet je wel wat voor doen.
Je moet natuurlijk EERST iets gaan kopiëren uit Wikipedia, wil je 'speciaal plakken'
Dan zijn er twee mogelijkheden.
a) met jouw instellingen (dat checkboxje aangevinkt, weet je wel) beschik je niet over alle menu-opties, alleen over de meest recent gebruikte. Maar als je in het Wijzig-menu naar beneden gaat, voorbij de pijl, MOET 'plakken als speciaal' (of hoe dat ding er in het NL mag heten) zichtbaar worden. Voilà
b) ofwel wijzig je eerst je Word-instellingen.
Je moet op zoek gaan naar een Word-menu dat 'Tools' heet (wellicht in het NL zoiets als 'Gerei'). Dan naar beneden in dat menu, tot je 'Customize' (customiseer of wat dan ook) en dan krijg je het venstertje dat ik in mijn vorige post geplaatst heb. En dan maar dat checkboxje afvinken.

Lukt het nu? :)
 
via extra - aanpassen. paste special is plakken speciaal in het nederlands en bevindt zich in het menu bewerken.

steven
 
Bedankt voor die NL vertaling, Steven. Ik heb altijd een hekel gehad aan gelokaliseerde versies, en ben oud genoeg om me te herinneren dat men bij een bepaalde (vroege) versie van Word niet alleen Save vertaalde als Bewaar (wat op zich correct is), maar dat men bovendien het keyboard commando van ctrl-S naar ctrl-B vertaald had! Een gruwel.

(tussen haakjes, die appel die de geschiedenis veranderde, was dat toevallig een Macintosh? ;) )
 
problem solved (oftewel het is gelukt) mede dankzij het bijvallen van onze vertaler.

Jongens allebei bedankt voor jullie tijd:thumb:

Gr Henri
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan