Help? Pc nogal erg TRAAG!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

supajaimy

Gebruiker
Lid geworden
3 jul 2008
Berichten
47
Hee, Verhaal staat al in de screenshot.. Hij is gewoon erg traag. Soms schakelt draadloos internet ook uit. heel ff 10 sec ofzo.. maar dan log ik uit bij een game die ik speel wat heel vervelend is :eek:

Ik heb dat gebeuren al uitgevinkt.. Van apparaat uitschakelen als bla bla bla :p

Bvd
osfhgl.jpg
 
Nou dat klok ding ofzo loopt snel naar 100.. Hoe voorkom ik dat? betere graphic card kopen of?? wat
 
vista sneller maken:
1. schakel windows side bar (dat metertje, weer, tijd enz) uit. Tenzij je het natuurlijk altijd gebruikt en het niet kwijt wil, maar het is het een of het ander.
2. ''Windows knop'' + r , typ: msconfig , druk op enter. Je krijgt nu een scherm van systeemconfiguratie. Ga eerst naar services, klik op microsoft services verbergen. Dan kijk je welke services je kan uitschakelen. Als je het niet zeker weet, niet doen. Even posten. Daarna ga je naar opstarten en kijk je weer welke opstartprogramma's niet op hoeven te starten bij het opstarten van vista.
3. Je kan via configuratiescherm, persoonlijke instellingen, thema , je Aero thema uitzetten en op windows klassiek zetten. Minder mooi maar de pc word er een stuk sneller van.
4. Download TuneUp Untilities 2008 (beste kopen) en laat deze alles opruimen tot defragmentatie toe.
5. Download CCleaner, laat deze scannen en alles opruimen.
6. Indexing service uitzetten, hier een link hoe het moet, ik hoop dat je engels goed is, anders zijn er vast wel nederlandse tutorials.

Iemand nog meer suggeties? vast wel.. ;)
 
Laatst bewerkt:
vista sneller maken:
1. schakel windows side bar (dat metertje, weer, tijd enz) uit. Tenzij je het natuurlijk altijd gebruikt en het niet kwijt wil, maar het is het een of het ander.
2. ''Windows knop'' + r , typ: msconfig , druk op enter. Je krijgt nu een scherm van systeemconfiguratie. Ga eerst naar services, klik op microsoft services verbergen. Dan kijk je welke services je kan uitschakelen. Als je het niet zeker weet, niet doen. Even posten. Daarna ga je naar opstarten en kijk je weer welke opstartprogramma's niet op hoeven te starten bij het opstarten van vista.
3. Je kan via configuratiescherm, persoonlijke instellingen, thema , je Aero thema uitzetten en op windows klassiek zetten. Minder mooi maar de pc word er een stuk sneller van.
4. Download TuneUp Untilities 2008 (beste kopen) en laat deze alles opruimen tot defragmentatie toe.
5. Download CCleaner, laat deze scannen en alles opruimen.
6. Indexing service uitzetten, hier een link hoe het moet, ik hoop dat je engels goed is, anders zijn er vast wel nederlandse tutorials.

Iemand nog meer suggeties? vast wel.. ;)


Dat ga ik ff proberen dankje alvast..
 
videokaart is niet zo heel sterk. (zeg gerust zwak)
Maar dat spel dat je wilt spelen is niet zo bijzonder qua eisen, dus daar is jouw videokaartje prima voor geschikt.

Reden zou slechte vista-ondersteuning kunnen zijn.
Al geprobeerd om het spel in XP-modus te spelen?

Al geprobeerd om de videokaart-drivers te updaten?
 
videokaart is niet zo heel sterk. (zeg gerust zwak)
Maar dat spel dat je wilt spelen is niet zo bijzonder qua eisen, dus daar is jouw videokaartje prima voor geschikt.

Reden zou slechte vista-ondersteuning kunnen zijn.
Al geprobeerd om het spel in XP-modus te spelen?

Al geprobeerd om de videokaart-drivers te updaten?


in xp modus?? hoe speel ik het daar dan in xp modus
 
in xp modus?? hoe speel ik het daar dan in xp modus
Ik kan het ongeveer uitleggen (draai hier nog met XP): Rechtermuis op de snelkoppeling naar het spel.
En dan eigenschappen.
Als het goed is kan je daar ergens dit instellen.
(als je het ziet dan is het direct duidelijk)
 
Ik kan het ongeveer uitleggen (draai hier nog met XP): Rechtermuis op de snelkoppeling naar het spel.
En dan eigenschappen.
Als het goed is kan je daar ergens dit instellen.
(als je het ziet dan is het direct duidelijk)


Het spel is online.. :p
 
Het spel heet runescape, En dat linker dingetje... loopt naar 100 darboven op dat plaatje.. Want ik hoor me pc nu nog loeien :p, ook al staat dat spel nu uit..

Mischien meot ik systeemherstel doen ofzo?
 
Het spel heet runescape, En dat linker dingetje... loopt naar 100 darboven op dat plaatje.. Want ik hoor me pc nu nog loeien :p, ook al staat dat spel nu uit..

Mischien meot ik systeemherstel doen ofzo?

Want boven staat iets van aero maar 2 punten. bureaublad
 
geens systeemherstel. Gaat meestal toch maar een week terug, en ik neem aan dat het een week geleden ook al zo was. Het plaatje dat naar 100% loopt is je processor.

En als je vista draait en je wilt in xp-modus spelen moet je idd naar de snelkoppeling. Rechtermuisknop, Eigenschappen, Compabiliteit, dan ''uitvoeren in compabiliteits modus'' en die natuurlijk op xp service pack 2 zetten.

ps. was een toevoeging omdat marsmannetje geen vista heeft.. ;)
 
geens systeemherstel. Gaat meestal toch maar een week terug, en ik neem aan dat het een week geleden ook al zo was. Het plaatje dat naar 100% loopt is je processor.

En als je vista draait en je wilt in xp-modus spelen moet je idd naar de snelkoppeling. Rechtermuisknop, Eigenschappen, Compabiliteit, dan ''uitvoeren in compabiliteits modus'' en die natuurlijk op xp service pack 2 zetten.

ps. was een toevoeging omdat marsmannetje geen vista heeft.. ;)


Ja, maar er is geen snelkoppeling ;) Dat spel speel ik gewoon online..

Ook al spel ik dat spel niet, heb ik alleen msn aan ofzo, schommelt die soms al van 20 naar 60.
 
Heb je je Java al helemaal geupdate?
Ik snap het eigenlijk niet, je hebt een goede processor en voor een online-game heb je meestal geen super videokaart nodig..
 
Heb je je Java al helemaal geupdate?
Ik snap het eigenlijk niet, je hebt een goede processor en voor een online-game heb je meestal geen super videokaart nodig..

Vind echt raar, met xp had ik nooit problemen :( maar ik ga dat tune up geval denk ff kopen...

Of mischien dat ik duel booth ga doen in me pc ;) dat ik vista en xp kan draaien.
 
maar als vista het nu al niet zo goed doet weet ik niet of een dual-boot veel zin heeft. Xp iig wel een hele openbaring wat betreft snelheid als je het vergelijkt met vista.. ;)
 
maar als vista het nu al niet zo goed doet weet ik niet of een dual-boot veel zin heeft. Xp iig wel een hele openbaring wat betreft snelheid als je het vergelijkt met vista.. ;)

Ik kijk vanavond wel ff java na, volgens mij is die al updated, doet die automatisch.. maja

Weet niet precies wat nadeel van vista is en voordeel en van xp zeg maar
 
Vista gebruikt meer werkgeheugen en moet meer visualisaties laden (processor), xp verbruikt veel minder werkgeheugen en heeft minder visualisaties. Komt erop neer dat xp sneller is als vista. Maar daar tegenover ziet vista er beter uit. Het is dus een keuze die je maakt. maar ik weet niet of xp installeren je probleem oplost. Daarom zou ik het ook niet doen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan