IP Camera aansluiten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Alisha

Gebruiker
Lid geworden
17 okt 2004
Berichten
70
Hi allemaal,

Ik heb een Sitecom Wireless IP camera die ik heb aangesloten op een router
nu kan ik binnen dit netwerk hier thuis die webcam bekijken als ik in I.E. intyp http://10.0.0.1/index.htm

maar deze cam moet ook via een andere computer buiten dit netwerk te bereiken zijn door mijn IP nummer in te typen.
Dit krijg ik dus helaas niet aan de gang, wie heeft er ook z'on IPcam en kan mij in nederlands uitleggen wat ik precies moet doen ?

nu heb ik begrepen bij het instellen van de webcam, dat het Ip adres van de webcam hetzelfde IP-nummer moet hebben als mijn eigen IP van mijn computer.
ik heb al gekeken op www.myip.nl en daar staat : WAN IP Address: 81.68.xxx.xxx en bij LAN IP Address: staat helemaal niets
Dus heb ik in die camera al opgegeven IP 81.68.xxx.xxx, maar dat werkt dus niet..

Wie kan mij een beeetje op weg helpen om deze cam ook te bekijken van buiten mijn netwerk ?

bedankt alvast
met vriendelijke groetjes
Alisha
 
Vermoedelijk moet je in je router de poort openstellen welke de camera gebruikt.

Daarna moet je naar je ip surfen en als het goed is krijg je dan dezelfde pagina als op je lokale netwerk. Ik denk niet dat je het IP van je provider in moet stellen bij de camera maar een ip welke overeenkomt met je netwerkadressen (DHCP zou waarschijnlijk de makkelijkste optie zijn als dat een mogelijkheid is bij de camera)
 
Het lijkt me in elk geval niet goed om het zelfde IP adres voor camera en pc te gebruiken, sterker nog een van de 2 zal melden IP conflict. In elk geval ook niet je buiten IP adres gebruiken want dat gaat niet werken.

Je moet je camera een statich IP geven, 10.0.0.1 zal goed zijn want dat heeft gewerkt. De poort voor je webcam, waarschijnlijk poort 80 open zetten in je router/modem.
Hierna "poort voorwaarding" inschakelen voor poort 80 naar je IP adres (10.0.0.1) van je camera.

Kan je hier testen of je het goed heb gedaan https://www.grc.com/x/ne.dll?bh0bkyd2 is engels. Klik op "proceed" en dan "common ports"poort 80 moet rood zijn, geel als webcam uit staat

nu zou je van buiten af bereikbaar moeten zijn.

Je IP adres van buiten af kan je niets aan wijzigen en kan je ook niet instellen. en hoef je derhalve ook niet druk om te maken.
Alleen als iemand wil laten meekijken zal je dit buiten IP adres(81.68.xxx.xxx) moeten doorgeven.
 
Oke bedankt, ik zal het eens gaan proberen :thumb:
bedankt alvast voor jullie reakties

groetjess
Alisha
 
Bedankt voor jullie reakties
ik heb nu bij de instellingen van mijn speedtouch modem poort 80 open gezet
bij "nat settings" heb ik op new gedrukt

bij ip 10.0.0.151 en poort 80
outside ip laten staan op 0.0.0.0 en weer poort 80
Maar welke "prot" moet ik daar kiezen ?? ik kan kiezen tussen UDP en TCP ??
heb ze nu beiden ingegeven


om dit te controleren staat er op deze pagina https://www.grc.com/x/ne.dll?rh1dkyd2
bij poort 80 dan ook " Open "

als ik nu in internet exployer mijn ip intyp: http://81.68.xxx.xxx:80
krijg ik te zien : internet exployer could not find this page

Maar als ik mijn interne ip intyp in i.e. http://10.0.0.151 dan krijg ik dus mijn cam wel te zien

bedankt alvast
 
Zo te zien werkt je camera goed, daar even niks meer aan doen.
Als ik je gegevens zo lees werk je met een speedtouch modem / router waarschijnlijk de type 510, daar zit namelijk de vertaal fout in "prot" ipv "port"

je zou achter het 0.0.0.0 adres het "port" veld ook leeg kunnen laten dit is even afhankelijk welke firmware in je modem zit

Als je poort 80 beide heb gegeven dat moet altijd werken maar TCP zou voldoende moeten zijn.

Het is best mogelijk dat je via internet niet op je eigen server in je locale netwerk kan komen. Hier zijn diverse redenen voor te noemen.
Je mag je webcam beschouwen als een webserver.

Ik zou even bij de buren of op een andere locatie eens je "buiten" IP proberen grote kans dat ie het nu wel doet. (Een niet locale locatie). Of bel even iemand op die het voor je probeerd.

Dit laatste wel even testen, als het niet lukt even weer roepen dan komen we wel weer opdraven.
 
Een vertaalfout? Welke poorten zijn TCP en UDP dan bij jouw? De prot staat voor protocol.

Ik heb nog nooit gehoord dat je niet zelf naar je eigen buiten-IP kunt gaan...

Als jij een webserver start en je zet die open voor de buitenwereld dan kun je die zowel via je netwerk-IP benaderen als je buiten-IP. Daarvoor hoef je echt niet naar de buren.

Blijkbaar is de verbinding richting het internet niet juist.

Overigens hoef je niet specifiek de poort 80 er achter te zetten wanneer je hem via je buiten-IP wilt benaderen, een browser is zo ingesteld dat hij daar standaard naar zoekt. Pas wanneer je een ander poortnummer aanwijst voor je camera dan moet je hem ook achter het IP zetten.

Dan zul je hem dus ook niet rechtstreeks via alleen je interne IP kunnen benaderen, daar zul je dan ook die poort moeten specificeren.
 
Beste "Tha Devil"

Ik had het inderdaad niet goed gelezen wat de topic schrijver had neer gezet. :confused:

Maar er zat wel degelijk een vertaalfout in de speedtouch 510, 2 x prot, terwijl het ene om een poort ging en de ander om een protocol zoals je terecht opmerkt.
Mijn opmerking was niet geheel onterecht om deze reden.

Even "off topic"
Je kan wel degelijk een configuratie hebben/maken zodat je interne server niet bereikbaar is vanuit je eigen netwerk over internet. Denk aan een intranet of extranet oplossing. Je zou als bedrijf toch niet willen dat je van je interne server een grote hoeveelheid data genereerd over internet terwijl je interne server onder je eigen interene netwerk kan lopen. Die bandbreedte wil je liever vrij houden om de bevoegde buitenwereld van te laten profiteren.
Goed het is wel niet standaard maar je weet niet hoe iemand in zijn modem c.q. router heeft zitten te rommelen.
Dus van buiten af even testen sluit in je 10 tellen heel wat vragen uit.

Voor de rest schrijven we hetzelfde.

Maar ik kop even terug :)

Blijkbaar is de verbinding richting het internet niet juist

is deze opmerking voor client side of server side....?
Client side: Als de topic steller niet op internet kon komen dan had ze waarschijnlijk ook niet op het helpmij forum kunnen komen.
Server side: daar gaat deze topic over, de webcam komt niet op internet
 
De verbinding richting internet in de zin van camera naar internet.

Dat het topic daar over gaat is duidelijk, maar er zijn naar aanleiding van dit topic wat dingen gewijzigd in de routerinstellingen. Blijkbaar zijn die wijzigingen niet juist.

Normaliter wanneer je in de router een poort open zet/forward dan is deze daarna extern te bereiken. In die handeling lijkt mij de fout te zitten.
 
Iedereen bedankt voor hun reakties.
het is inderdaad gelukt, op een andere pc buiten dit netwerk is de cam nu te zien na het intypen van het ip adres :thumb:

bedankt nogmaals
alisha
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan