Vrienden kunnen mijn Minecraft server niet joinen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gijsneter

Gebruiker
Lid geworden
12 mei 2010
Berichten
174
Hallo iedereen,

Sinds gisteren heb ik minecraft gekocht en een server gemaakt. Ikzelf kan erop. Ik heb deze tut gebruikt om de server te maken :

http://www.warrock-hack.nl/?p=forum/topic&id=106759

Mij is het allemaal gelukt, maar op een of andere manier kunnen vrienden niet joinen. Ze krijgen de melding dat er een time-out is, terwijl ik gewoon op mijn server zit dus hij zou moeten werken.

Ze verbinden gewoon op het hamachi IP, zoals in de tut is aangegeven.

Kan iemand mij helpen?

Groetjes, en alvast bedankt!

(En natuurlijk ben ik admin.)
 
Laatst bewerkt:
Het lijkt erop dat je geen portforwarding hebt gedaan of dat dit niet op de juiste wijze is uitgevoerd.
Dan kun je er vanuit je eigen netwerk wel bij maar van buitenaf niet.

Het gaat om poort 25565.
 
Laatst bewerkt:
Hmm, op die website staat mijn router (Netgear WNR3000) niet tussen.

Andere manieren?

En zijn er ook risico's als ik de poorten open zet?
 
Zolang die poort dicht is zal er niemand van buitenaf bij je Minecraft server kunnen.
Of die open poort dan risico's bevat is afhankelijk van de beveiligingskwaliteit van de Minecraft server.
En nee, op een andere manier zal het niet gaan.

Je modem staat er trouwens wel bij.
Alleen met een voorbeeld voor uTorrent op de WNR2000:
http://portforward.com/english/routers/port_forwarding/Netgear/WNR2000/Utorrent.htm
 
Laatst bewerkt:
@edmoor: Je leest erover heen dat Hamachi wordt gebruikt ("Ze verbinden gewoon op het hamachi IP, zoals in de tut is aangegeven."). Er is dus geen noodzaak van portforwarding op de (draadloze) router.
Waar misschien wél sprake van is is dat de firewall op de pc toegang blokkeert. Dus:
@Gijsneter: Schakel eens alle firewall-programmatuur op je pc uit en kijk of ze dan wél kunnen verbinden. Denk hierbij aan Windows firewall, evt. andere firewall(-componenten) van McAfee, ZoneAlarm, Norton, AVG etc.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Ok dan. Ik wist niet dat dat met Hamachi niet nodig was.
 
Wat evt. verder nog aan de hand zou kunnen zijn is dat de minecraft-server alleen op het 'normale' ip-adres te bereiken is (dus alleen 'luistert' op het normale ip-adres: 192.168.x.x of 10.x.x.x of 172.x.x.x) ipv. op het Hamachi adres. Dat zou de topic-starter (naast de firewall instellingen) ook nog even moeten nakijken.

@EdMoor: Hamachi is een software VPN-verbinding. Betekent dus dat de pc er een 2de ip-adres bijkrijgt, namelijk van de Hamachi VPN. Die Hamachi VPN-verbinding wordt opgebouwd vanaf de pc zelf, dus als diensten/verbindingen over een werkende Hamachi verbinding beschikbaar worden gesteld of gebruikt worden is er daarin geen rol (meer) voor de Internet-router.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Dank je voor de Hamachi uitleg :)
 
@EdMoor: Wat ik in mijn laatste posting als mogelijk probleem aangeef staat ook overigens ook in de tut:
Stap 2: Server configgen.
Wat je nu doet is, je opent : server.propties (met kladblok)
En dan haal je alles weg wat er staat.
Er vul je er in:
level-name=world
hellworld=false
spawn-monsters=true
online-mode=false
spawn-animals=true
max-players=20
server-ip=HIER JE HAMACHI IP
pvp=true
level-seed=
server-port=25565
white-list=false

Bij: Hier je hamachi IP; vul je je hamachi IP in. Die staat in het programma zelf. Bovenaan.

Ik vermoed dat dat wel in orde is, maar niet de firewall instellingen. Vandaar dat ik in mijn eerste posting over firewalls begon en niet over het 'luister ip-adres' van het serverproces. Ik heb het in mijn latere posting toch maar (voor de volledigheid) erbij vermeld.

Zo'n beetje alle problemen die ik aangetroffen heb met servers die op thuis-computers worden gedraaid zijn gerelateerd geweest aan foute portforwarding en/of firewall-instellingen en/of binding van service aan het ip-adres van de verkeerde 'netwerkkaart' (software VPN is ook een netwerkkaart).

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
"Hee"? :shocked: Wat is dat voor taalgebruik richting een helper?

on-topic: Het is precies wat ik zeg: Alle firewall-componenten uitschakelen, dus (bijv.) ook de firewall component in Norton. Let op dat als je in programma's als Norton de firewall uitschakelt zij vaak dan de Windows firewall weer aanzetten, dus check daarna ook die.

Tijs.
 
"Hee"? Wat is dat voor taalgebruik richting een helper?
Uuhm, ik dacht redelijk 'netjes'.

OT: Ik zal het eens proberen!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo, (is dit beter?)

Ik heb dus in Norton de firewall uitgezet. In het configuratiescherm staat ook dat de firewall uit staat en dat dat beheerd word door Norton.

Nu zou dit dus moeten werken?

Knipsel7.jpg (<- Plaatje van Norton)

Gijs.
 
"moeten werken" is natuurlijk onzin: we kunnen vanuit het forum niet alles zien, he. Bijv. weten we niet welk hamachi ip-adres je pc nu heeft, welk ip-adres je hebt aangegeven in die server-instellingen (stap 2 in de tut) etc.
Ik geef het een goede kans, zo moet je het zien. Het was handiger geweest als je gewoon had laten testen of het nu werkt, dat had weer een posting gescheeld.

Tijs.
 
Vrienden hebben het geprobeerd en het is niet gelukt. Mijn Hamachi ip is 5.124.81.210.

Misschien toch iets met de poort te maken?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo,

Gezien ik zelf een MC server heb kan ik je wellicht helpen alleen ik heb iets meer info nodig:
1) Wat voor programma gebruik je als server? De server van de Minecraft website of Bukkit?
2) Heb je zowel hamachi als MC in je firewall toegestaan?
 
Hallo,

1: Ik heb via de minecraft website de server gedownload.
2: Ik heb geen idee hoe dat zou moeten. Zou jij me dat kunnen uitleggen ? (Als het via norton moet, weet ik het wel)

Gijs.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Oke de server van de officieele MC site moet je niet hebben. Wordt ook amper ondersteund.
Zelf gebruik ik de server van bukkit die goed werkt!

Stap 1: Download de nieuwste snapshot hier --> http://cbukk.it/craftbukkit.jar
Stap 2: Maak een map aan op de locatie vanaf waar je je server wilt uitvoeren, verplaats de snapshot die je in stap 1 gedownload hebt naar deze map.
Stap 3: Download & installeer de nieuwste Java versie hier --> http://www.java.com/nl/download/ie_manual.jsp?locale=nl
Stap 4: Open notepad en plak onderstaande tekst in het document:
Code:
@ECHO OFF
SET BINDIR=%~dp0
CD /D "%BINDIR%"
"%ProgramFiles%\Java\jre6\bin\java.exe" -Xmx1024M -Xms1024M -jar craftbukkit.jar
PAUSE
Sla dit document op als "Run.bat" (LET OP: zonder aanhalingstekens en dus niet als .txt) en zet dit bestand in de (bij stap 2 aangemaakte) map.

Stap 5: Dubbelklik op "Run.bat". Je server begint nu met de benodigde bestanden aanmaken. Zodra alles voltooid is typ je "stop" (weer zonder aanhalingstekens) en druk je op [ENTER].

Stap 6: Download en installeer Notepad++ om je server te configureren. --> http://download.tuxfamily.org/notepadplus/5.9.8/npp.5.9.8.Installer.exe

Stap 7: Rechtermuisknop op het aangemaakte bestand in je server map genaamd "server.properties" (Wordt vaak weergeven als "server")

Stap 8: Edit hier je settings zoals hieronder beschreven:
Code:
allow-nether=[B]true/false[/B] (Maak je keuze tussen true of false)
level-name=[B]"hier de gewenste naam van de wereld zonder aanhalingstekens"[/B]enable-query=false
allow-flight=[B]true/false[/B] (Maak je keuze tussen true of false)
server-port=[B]25565[/B] (Standaard is dit 25565, hier zou ik m op laten staan)
level-type=[B]DEFAULT[/B] (Ook laten staan)
enable-rcon=[B]false [/B](Ook laten staan)
level-seed=          (Laat dit leeg!)
server-ip=            (Laat dit ook leeg!!!)
spawn-npcs=[B]true/false [/B] (Maak je keuze tussen true of false)  
white-list=[B]true/false[/B]  (Maak je keuze tussen true of false)
spawn-animals=[B]true/false[/B]  (Maak je keuze tussen true of false)
online-mode=[B]true/false[/B]  (Maak je keuze tussen true of false, LET OP: als je via hamachi gaat spelen moet dit op false staan)
pvp=[B]true/false[/B] (Maak je keuze tussen true of false)
difficulty=[B]2[/B] (Maak je keuze tussen 0=Peaceful, 1=Easy, 2=Medium, 3=Hard)
server-name=[B]"Hier de gewenste servernaam zonder aanhalingstekens"[/B]
gamemode=[B]0[/B] (Maak je keuze tussen 0=Normaal, 1=Creative Mode)
max-players=[B]10[/B] (Spreekt voor zich, 10 is redelijk voor private hosting)
spawn-monsters=[B]true/false [/B](Maak je keuze tussen true of false)
generate-structures=[B]true/false[/B] (Maak je keuze tussen true of false)
view-distance=[B]10[/B] (Standaard 10 hier hoef je niets aan te veranderen)
motd=[B]"Je eigen motto zonder aanhalingstekens"[/B]

Stap 9: Start je server weer opnieuw op door dubbelklik op "Run.bat"

Stap 10: Om je vrienden te laten joinen moeten zij verbinden met {Hamachi IP]:25565 bijvoorbeeld: 5.32.124.22:25565

Zorg wel dat je in je router port 25565 hebt geforward, hiervoor moet je een static ip address hebben, voor meer informatie over portforwarding: http://portforward.com/
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan