Dlna speler voor Windows ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

karine

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 feb 2001
Berichten
3.606
Kent er iemand een goede dlna speler(gratis, eventueel betalend) waarmee ik vanaf mijn pc muziek via mijn netwerk naar mijn mediaspeler kan streamen ?
Niet de standaard speler in windows want die loopt constant vast.
Ik heb Plex al geinstalleerd maar zie daar geen opties om media te streamen vanaf de pc.
 
Laatst bewerkt:
Dat zijn volgens mij media server programma's. Die draaien als server op de pc en dan als app op een tablet ofzo.
 
Er zijn er bij die dat kunnen maar dus tevens een DLNA server aanboord hebben.
 
Uh... Als je ik je startposting zo lees dan zoek je dus een DLNA server programma. Een voorbeeld (gebruik ik zelf ook) is Universal Media Server
Die gebruikt Java, dus je moet wel Java (de runtime versie is goed genoeg) geïnstalleerd hebben staan. Indien je die (om welke reden dan ook) nog niet hebt, dan downloaden en installeren vanaf http://www.java.com
Let bij de installatie van Java op dat je mogelijk aangeboden krijgt om extra software te installeren (zoals Google Chrome etc.), dus wil je dat niet, die dan uitvinken.

Tijs.
 
Heb het geinstalleerd, maar hoe speel jij dan muziek af op een ander toestel ?
 
In mijn geval speel ik de media op mijn UMS server af via de DLNA speler die in mijn settopbox is geïntegreerd (Horizonbox van Ziggo). Die DLNA speler in de settopbox vind mijn DLNA/UMS server gewoon op het lokale netwerk en speelt de daarop gedeelde media af (films, muziek, afbeeldingen etc.).
Overigens is de DLNA speler in de Horizonbox niet erg handig / kan niet veel (kan bijv. geen audio afspeellijsten aan), ik gebruik 'm dus vooral voor het afspelen van media met lange lengte (films, videoclips, concerten etc. dus).

Overigens had ik het idee dat jij allang een DLNA speler had, in jouw geval geïntegreerd in die mediaspeler? Ik verbaas me dus over je laatste posting.
Overigens had Plex het ook moeten doen voor je (vermits goed ingesteld), want ook dat is een DLNA server programma.

Tijs.
 
Ik heb een mediaspeler en dat werkt perfect maar wil graag vanaf mijn computer(waar ik vaak aanzit) rechtstreeks de muziek streamen naar mijn Med8er.
Is zo makkelijk van cd of nummer wisselen terwijl je aan het werk bent.
 
Plex werkt prima. Die gebruik ik om films naar de Chromecast te streamen. Dat kan vanaf m'n PC, Laptop, Tablet en Telefoon. Ook als ik bij iemand anders ben die een Chromecast heeft. Bevalt mij uitermate goed :D
 
Maar hoe krijg ik dat met Plex naar mijn Med8er gestreamd ?
 
Dat weet ik zo niet. Plex bevalt me dermate goed dat ik m'n Mede8er MED800X3D afgekoppelt heb en niet meer gebruik. Ik moet er wel bij zeggen dat ik het niet voor muziek gebruik, alleen films en series.
 
Plex zal misschien goed streamen naar een chromecast maar niet naar een Med8er.
Is er dan geen ander simpel programma dat hetzelfde kan doen als windows mediaspeler ?
Eventueel betalend ?
 
Laatst bewerkt:
Ik zou zeggen, test die van dnties eens.
 
Heb ik gedaan maar blijf me afvragen hoe ik de mp3 kan afspelen ?
 
Link eens de gebruikershandleiding van jouw mede8er, want er bestaat (zoals ik het zie) UPnP/DLNA afspeelfunctionaliteit op Mede8ers, zoals (bijv.) hier te zien is (media delen via DLNA/UPnP op een iPhone en afgespeeld via de Media Library functie van de Mede8er).

Tijs.
 
Ja, via mijn phone of tab lukt het wel met de juiste app zoals BubbleUPnP Server?
 
a. Ik vraag in posting #15 om de link naar de handleiding, want (bijv.) vermeldt je nergens over welk type Mede8er je het hebt (en welke firmware erop staat etc.)
Het is blijkbaar teveel gevraagd om zelfs aan zo'n simpel verzoek te voldoen richting helpers die hun vrije tijd aan jouw vraag besteden? :mad:
b. Waarom staat er een vraagteken achter je zin in de vorige posting? Kunnen we aannemen dat het wel lukt om via een UPnP/DLNA server app op phone of tab media af te spelen op de Mede8er (vanaf de Mede8er, en de streaming vanaf phone of tab)?
c. Staat de PC wel in hetzelfde (ip-)netwerk als de Mede8er?
d. Laat eens zien via foto's van het tv-scherm hoe de BubbleUPnP server wordt gevonden op de Mede8er? En beschrijf welke knoppen op de afstandsbediening van de Mede8er je daarbij gebruikt hebt. [Ik neem aan dat de handleiding waar ik nu voor de 2de keer over begin niet duidelijk aangeeft hoe dat gaat/werkt. Geef anders de pagina op de handleiding waar dat wordt getoond.]

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
a:
Ik heb een Med600X3D.
Dit is de handleiding van de Med1000X3D maar dat is dezelfde als de 600.
http://mede8er.eu/register/downloads/Mede8er_Manuals/Mede8er_1000x3D_User_Manual_NLD_2012.pdf

b:
Met een tablet of smartphone werkt het inderdaad perfect. Ik gebruik dan een app zoals bv BubbleUPnP Server en dan kan je kiezen van welk toestel je de muziek wil streamen(pc, nas, mediaspeler zelf) en naar waar(de tab of phone zelf of naar bv de mediaspeler).

c:
Alles staat in hetzelfde netwerk.

d:
Aan de med8er moet ik niet doen behalve aanzetten. BubbleUPnP Server vindt dan automatisch al de apparaten in het netwerk en dan kan je kiezen welk toestel als streamer moet werken en welk toestel als ontvangen.
Dan krijg je zoiets bv :
unnamed.png

Ik heb Plex en Kodi al op mijn pc staan en ik kan de muziek van op de pc zelf wel afspelen maar zie nergens een optie om deze verder te streamen.
Ik moet wel zeggen dat ik een ander progje heb(Stream What You Hear) en die stuurt wel elk geluid van de pc door naar de med8er maar dan hoor je ook elke melding(mails enz) steeds door de luidsprekers.
http://www.streamwhatyouhear.com/
 
Begrijp ik goed dat je op de Mede8er niets doet (oftewel: Je bladert niet vanaf de Mede8er door de library/gedeelde media van de BubbleUPnP server, dus je gebruikt de afstandsbediening van Mede8er helemaal niet etc.)

Tijs.
 
Inderdaad, de mediaspeler dient alleen om de muziek van de tablet of smartphone naar de luidsprekers te streamen en wordt verder niet gebruikt. Dus alleen aanzetten en meer niet.
Ik blader daarna met de tablet of smartphone door middel van de BubbleUPnP app door mijn bestanden op de nas of op mijn pc en in de app kan ik dan als renderer kiezen voor de mediaspeler.

Dus het enige wat ik nu zou willen is dezelfde app die ik op de tablet gebruik maar dan voor windows.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan