Combobox vullen

Status
Niet open voor verdere reacties.

EdjeCageman

Gebruiker
Lid geworden
24 okt 2011
Berichten
273
Via een GUI kan er een verzekering worden aangemaakt. Wanneer deze verzekering is aangemaakt, kan men aan een klant deze verzekering toevoegen. Nu hebben we dus in de GUI van de klant een dropdownveld gemaakt die deze verzekeringen heeft.

We hebben de volgende code:

Code:
	public String[] getVerzekeringnaam()
	{
		String[] strArray = new String[lijst.getVerzekeringlijst().size()];
		   ArrayList list = new ArrayList();
		 
		for(Verzekering verzekering : lijst.getVerzekeringlijst())
		{
			
			String piet = verzekering.getverzekeringsNaam();
			list.add(piet);
			
			i++;
		}
		
		list.toArray(strArray);
		System.out.println(strArray);
		return strArray;
		
	}

nu krijg ik hier in het console: [Ljava.lang.String;@11946c2
Klopt toch dat dit de plek is waar de array staat? M'n collega zegt dat dat niet is:p

en in de gui hebben we de code:
Code:
String[] verzekeringslijst = manager2.getVerzekeringnaam();//vullerverzekering();
		col9.setCellEditor(new MyComboBoxEditor(verzekeringslijst));
		col9.setCellRenderer(new MyComboBoxRenderer(verzekeringslijst));

We krijgen nu helaas een NULLPointer, maar ik zie 'm niet, hoe of wat dit kan veroorzaken.
 
Is manager2 wel aangemaakt, als in:

Manager manager2 = new Manager();?

(oftewel, is manager2 niet leeg)

Hetgeen wat je uitprint is het Object. Je print een Array object uit, die meestal een @11 ... waarde teruggeeft.
Als je 100% zeker wil zijn dat de Array gevuld is, moet je een for-loop gebruiken. Deze for-loop print dan voor elke positie in de array de inhoud uit.
 
Laatst bewerkt:
oh natuurlijk van die for-loop kon ik weten...maar was druk aan het fikseren op de fout dus niet aan gedacht:p

maar, uit mijn hoofd, die was aangemaakt, als Verzekering manager2 = new Verzekering()
100% zeker weet ik niet, zoals ik al zei, dit is m'n collega z'n code niet de mijne:p
 
Oké. Controleer de code dan nog of dat het ook echt aangemaakt wordt.

Zo niet, ga in bijvoorbeeld een programmeeromgeving na op welke regel of in welke klasse de nullpointer zit. Misschien is de ArrayList wel leeg, en wil je een lege waarde toekennen aan de variabele strArray. Printlijntjes kunnen nooit kwaad! :thumb:
 
Gefixed! Hij werdt wel goed opgehaald, maar er is vanavf gister 11:13 niks meer veranderd, net toen ik hem opstarte kreeg ik geen probleem...ict problemen je snapt er niks van-.-'
Het programma werkte dus weer goed zonder NULLpointerexeption, nu miste ik alleen een regel waarin de methode een IObestand in moest laden en gelijk moest stellen aan de verzekerings arraylist. Dus goede regel toegevoegd en klaar is Kees:)
In ieder geval bedankt voor je hulp d0mzy :)
 
Alsjeblieft.

Het kan altijd zijn met updates, ligt er ook maar net aan hoe je werkt. (SVN, Dropbox)

Succes nog met de rest. :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan