• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Combineren van gegevens in tabbladen in Excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

gebruiker239

Gebruiker
Lid geworden
1 jun 2016
Berichten
23
Goedemorgen,

Ik heb een vraag over Excel waarbij iemand mij hopelijk kan helpen.

De vraag betreft hoe gegevens uit het tabblad Rollen opgenomen kunnen worden in het tabblad Mandaten. Door middel van kleuren heb ik dit proberen te verduidelijken.
In het tabblad Rollen worden voor een medewerker bepaalde rollen weergegeven die ingedeeld kunnen worden naar 4 groepen. Deze groepen dienen weer terug te komen in het tabblad
Mandaten. De rode velden zijn nu echter hard gekopieerd en dus geen formules. Mijn vraag is of dit ook door middel van formules kan.
Dus als de omschrijving van een rol in het tabblad Rollen begint met Cat1 dan weergeven in kolom F ‘Cat1’ in het tabblad Mandaten.
Alle rollen die niet beginnen met Cat1, Cat2 en Cat3 dienen in kolom E ‘Overig’ te worden weergegeven.

Hoop dat het een beetje duidelijk is.
 

Bijlagen

  • Overzicht met mandaten en rollen.xlsx
    15,1 KB · Weergaven: 34
Het is vandaag vrijdag de dertiende....
 
Bedankt voor je reactie!

Dit is het nog niet helemaal. Dit is namelijk een klein voorbeeld bestand. In werkelijkheid gaat het straks om honderden regels waarbij niet aan te geven is op welke regels welke categorie rollen staan.
Per naam moet er in het tabblad Mandaten een optelling komen van de rollen die de betreffende persoon heeft zoals weergegeven in het tabblad Rollen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan