• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Gewoon rekeningnummer naar IBAN

Status
Niet open voor verdere reacties.

Berthombre

Gebruiker
Lid geworden
10 jan 2006
Berichten
102
Ik heb een excel bestand waar ik verschillende (800+) rekeningnummers heb. Nu is het zo dat we binnenkort met IBAN gaan werken en die dingen moeten omgezet worden.

Aangezien ik zowel het gewone rekeningnummer als de IBAN nodig heb dacht ik eraan om het gewone rekeningnummer + de eerste 4 tekens van het IBAN nummer samen te voegen en zo - mits wat opmaak aanpassingen (van xxx-xxxxxxx-xx naar xxxx xxxx xxxx xxxx) - een hele boel typwerk uit te sparen.

Suggesties?

Dank bij voorbaat

Bert
 
Bert,

Ik snap je poging een hoop werk te voorkomen maar ik lees over Iban ondermeer:
IBAN uitleg - Wat is "IBAN" ?
Een IBAN code cq nummer heeft u nodig voor buitenlandse bankoverschrijvingen. De IBAN is ingevoerd op 14 augustus 1999 en zal nog heel wat jaren meegaan. Het nummer is in feite een internationaal bankrekeningnummer, een belangrijk gegeven. Het International Bank Account Number bestaat uit maximaal 34 tekens en je bankrekeningnummer komt er altijd in voor.

De IBAN code bestaat uit de volgende reeks letters & cijfers;

- Landcode (2 letters)
- 2 controle cijfers
- Rekeningnummer of rekening identificatie

Om de IBAN makkelijk leesbaar te maken wordt het meestal in reeksen van 4 tekens weergegeven, met als voorbeeld NL05 1234 1234 1234 1234 00.

Hoe kom je aan die eerste tekens? Als je die hebt bij de betreffende rekening dan kun je uiteraard met tekst.samenvoegen goede dingen doen.

Succes,
 
Hoe kom je aan die eerste tekens? Als je die hebt bij de betreffende rekening dan kun je uiteraard met tekst.samenvoegen goede dingen doen.

Ja, die heb ik uiteraard.

tekst.samenvoegen ken ik wel, maar hoe krijg ik de opmaak dan aangepast? Van xxx-xxxxxxx-xx naar xxxx-xxxx-xxxx-xxxx?

Bert
 
Bert,

Van je kruisjes maak ik niet zo veel, maar bij een getallenvoorbeeld gebruikte ik:
Code:
=LINKS(A8;4)&"-"&DEEL(A8;5;4)&"-"&DEEL(A8;9;4)&"-"&DEEL(A8;13;4)
Overigens, in de teksten die ik hierover las, kom ik de nieuwe rekeningnummers tegen met spaties en niet met streepjes, maar goed, dat werkt hetzelfde.
 
Goedemiddag,

Hoe ben je aan de eerste tekens gekomen? Ik heb namelijk een groot aantal bankrekeningnummers die moeten worden
omgezet naar IBAN?
 
Beste Nico,

Je moet niet reageren in een topic die 3 jaar oud is en die niet door jezelf gestart is...
Open een eigen topic met je vraag en verwijs naar deze topic voor verduiding.

Betreffende je vraag; op DEZE SITE kan je bank-/girorekeningen 'converten' naar IBAN nummers (ook een conversietool aanwezig) of simpelweg opvragen bij de klant
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan