• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Macro aanpassen in voorraadbeheer systeem

Status
Niet open voor verdere reacties.

robertjan

Gebruiker
Lid geworden
27 apr 2001
Berichten
375
Ik heb dit Excel Template gevonden voor een voorraadbeheer systeem waar je inkoop/verkoop mee kan bijhouden. Alleen ik probeer het een en ander aan te passen, maar helaas is mijn Macro kennis echt heel erg beperkt.

Op Blad 2 heb je links verkopen en rechts inkopen. Bij verkopen wil ik niet de inkoopprijs maar de verkoopprijs invoeren. Dit moet hij dan verwerken naar Blad 1 op de rij van dat product met een nieuwe kolom met de naam "omzet". Dus elke keer als ik product X verkoop en dat op Blad 2 daar aangeef moet hij dat optellen bij product X in de kolom "omzet" op Blad 1. Ook wil ik een Kolom toevoegen met Verkocht waar ik het aantal stuks verkocht wil laten optellen.

Als ik product X inkoop dan moet ik bij blad 2 ingeven product X inkoopprijs 12 euro en 2 keer ingekocht. Dan moet bij Blad 1 een nieuwe kolom "uitgave" 24 euro te komen staan en als ik product X later weer inkoop dan moet hij dit weer bij die 24 optellen.

Waarna je kolom "Omzet" en "Uitgave" simpel van elkaar kan aftrekken en weet wat de netto winst is...

Wie kan dit aanpassen. Het verhaal is lang, maar ik denk dat voor de kenners dit eenvoudig is in te voegen. Ik heb er naar gekeken, dingen geprobeerd maar mijn Macro kennis is te beperkt helaas.

Wie o wie kan dit wel?
 

Bijlagen

  • voorraad excel.rar
    32,1 KB · Weergaven: 180
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan