Beeldscherm valt steeds in stand-by

Status
Niet open voor verdere reacties.

bussi042

Gebruiker
Lid geworden
20 dec 2009
Berichten
6
Hallo,

Ik heb het voor deze post al flink het internet afgezocht maar nog geen antwoord op mijn probleem kunnen vinden.. Misschien weten jullie mij te helpen!

Het probleem is dat mijn beeldscherm steeds op stand-by springt. Als ik het beeldscherm uit en weer aan zet doet hij het weer (voor even).. Dit gebeurd alleen als ik ben ingelogd. Ik heb het inlogscherm net een paar uur open laten staan en dan gebeurd er niks!!

Ik heb volgens mij alles al gecontroleerd.
- beeldscherm aangesloten op andere pc, en daar geen problemen
- andere videokaart erin, probleem blijft
- verschillende anti spyware programma's laten draaien, ook geen succes
- energiebeheer gecontroleerd maar ook niks kunnen vinden
- in de bios staat alles ook goed..

Gegevens van mijn computer:
Dell Vostro 200
Intel(R) Core(TM)2 Duo CPU E4600 @ 2.40GHz
Videokaart: NVIDIA GeForce 6600
Systeem geheugen: 3,00 GB RAM
Windows Vista Business

Het lijkt dus een software 'probleem' te zijn maar wat???
Wie kan mij verder helpen want dit is toch wel mega irritant!
Alvast super bedankt..
 
kijk ffies bij iets van bureaublad eigenschappen, of je iets kan vinden dat gaat over energie besparing.
 
Re

Ja dat had ik al gecheckt..
Daar stond ingesteld dat het bescherm na 20 minuten uitgeschakeld wordt..
Maar het gebeurd willekeurig, ene keer om de 30 sec. en andere keer 1 minuut.
 
ok.

Je zegt het beeldscherm valt in standby. Maar standby is het zelfde, als wanneer je computer helemaal niet aan staat. Of te wel, je scherm blijft wel aan, maar het lampje wordt bijvoorbeeld, als dat van toepassing is, oranje, ipv groen.

Dus het kan ook zijn, dat de scherm gewoon wel aan blijft, maar dat je computer er geen zin meer in heeft.
Je hoort de computer neem ik aan nog wel, of te wel, je hoort de koelers draaien.

Maar misschien maaktie inderdaad foutjes, waardoor hij niets meer afbeeld.
Heb je veilige modus al geprobeerd?
Of opstarten in VGA modus?
 
Beeldscherm lampje springt niet op oranje.. blijft groen! Dus dat is geen stand-by modus denk ik dan?!

Als ik hem uit en weer aan zet heb ik gewoon weer beeld, de pc doet het verder gewoon!
Ik ga zo nog even jou tip uitproberen om de pc in veilige modus op te starten..

Misschien nog een andere tip??
 
ik zat te denken,.. maar je heb m al op een andere pc geprobeerd....

Echt raar....

Dus alsie op zwart spring en je doen beeldscherm uit en aan, dan heb je weer beeld?
En als je van dat knopje afblijft maar de kabel die in je videokaart steekt eruit en erin doe?
 
Heb net de kabel eruit en erin gedaan en de beeldscherm springt weer aan!
Kan de kabel kapot zijn?
Wel vreemd want dan had ie het bij de andere pc ook moeten doen!
 
Heb net een nieuwe stekker geprobeerd maar helaas, probleem blijft..
Aansluiting van videokaart kan het ook niet zijn.
Het probleem begon toen ik nog gewoon de onboard aansluiting gebruikte, daarna heb ik een videokaart in gebouwd, zonder resultaat!
 
Ik heb dat wel eens wanneer ik een resolutie gebruik die het scherm net niet ondersteund. Een driverbestand kan ontbreken, wat makkelijk te zien is bij apparaatbeheer. Kijk in elk geval bij de geavanceerde instellingen van beeld of de resolutie en de verversingsfrequentie van de monitor de voorgeschreven zijn.
 
Ik heb dit ook gecheckt maar de pc kan geen nieuwe updates/ drivers vinden.. Dus ook dit helpt niet!
Misschien nog een andere suggestie?? Ik wordt er echt gek van..
Alvast bedankt
 
bij mij springt mijn monitor ook steeds op zwart:

Ik heb hetzelfde als de persoon die 20 december een vraag hierover stelde.
Monitorlampje blijft groen, computer blijft lopen, maar monitorbeeld springt steeds op zwart.
Zojuist bij het tikken van het woord groen op zwart gegaan, en de komma en spatie tikte in terwijl ik niets meer zag. Monitor uit en aan en de komma en spatie staan er.
Alles werkt gewoon alleen je ziet niets meer!

Nooit gehad, niets veranderd, (inmiddels al weer een keer op zwart gesprongen..) en nu om de halve minuut lijkt het wel.

Weten jullie al weer wat meer?? Mijn dochter wordt er gek van, die zit voor school te werken hiermee.

Bij voorbaat dank en met vriendelijke groet,

Jolanda
 
Fouten van Windows en toepassingen kunnen heel vaak worden teruggevonden in de logboeken. Ga hiervoor naar Configuratiescherm (klassieke weergave) en SysteemBeheer. Kies hier Logboeken uit de lijst en vergroot het venster. Zoek naar de tijd van de weigering. Klik rechts op de fout en kies Alle instanties weergeven en daarna rechts klikken op de fout en Eigenschappen van gebeurtenis kiezen.

Haast alle computers maken fouten. Schrik dus niet van een lange lijst van dingen die het systeem niet heeft kunnen doen. Services die niet konden worden gestart zijn bijvoorbeeld meestal niet echt tekortkomingen. Het gaat hier om de fout waarbij de monitor uitschakelt. Bijzonderheden en voorgestelde oplossingen kan je via een aanwezige optie meteen on-line vinden op het forum van Microsoft en hier zou je ook naar kunnen zoeken op Internet. Is het niet met de naam, dan wel met het fout-nummer.

Ik ga er vanuit dat de voeding van de computer nog goed is omdat de vragensteller al een andere videokaart gebruikt heeft maar dit hoeft niet voor de laatste poster te gelden. Beter zou het zijn om een nieuw topic te beginnen. Ik hoop te horen of jullie iets ter zake doende hebben aangetroffen in de logboeken dat inderdaad de computer (heel kort) stopt of hoe dan ook het beeld uit zou kunnen doen. Het is dan de moeite waard om daar wat meer aandacht aan te besteden.
 
dank voor de reactie! Ga er vanavond gelijk naar kijken.
De monitor springt niet uit, maar geeft geen beeld weer. Dit gebeurde bijvoorbeeld op zondag rond 17:00 uur. Na een middagje werken op de pc dus. Altijd pas na een paar uur draaien. Heb al stof weggehaald aan de buitenkant. Ik ga het ook maar eens binnenin doen.
Dank!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan