windows xp home restore, en windows xp pro cd

Status
Niet open voor verdere reacties.

vikings

Banned
Lid geworden
1 apr 2006
Berichten
477
ik heb een laptop met windows xp home, die niet lekker draaide, restore gedaan, door op f10 te drukken, dit komt 5 seconden in beeld en dan start xp door, om windows dus opnieuw te installeren heb ik f10 gedrukt, maar het ging niet, elke keer blauwe schermen, na install, of install was nog niet eens klaar. maargoed, nu heb ik windows xp pro er op gezet van af cd, en die restore gedeelte (wat op een stukje van de schijf staat, maar niet te zien is als een patitie) zag een streepje als partitie, laten staan. nu draait de laptop op windows xp pro, geluid werkt, maar drivers voor graficekaart niet, nu wil ik proberen die restore weer te doen door op f10 te drukken, maar ik krijg die hele melding niet meer te zien van "druk op F10 voor systeem recoverie" of zo iets.

als ik op F10 druk gebeurt er zoizo niks,

hoe kan ik dat F10 in beeld weer terug krijgen, want dat stuk van restore staat nog op de schijf, gedeelte van de harddisk.

ik heb in windows xppro ook foutel laten scannen, en wilde nog eens restore gebeuren proberen, want dan werkt alles-met1.

als het kan dat F10 terug halen, zou ik dat willen, anders heb ik erg veel peg.
zou dit kunnen staan in boot.ini ?

ik heb ook nog een pc (gewone pc) waar dat F10 gebeuren met restore ook op zit, misschien zou ik daar boot.ini kunnen controleren, of w.s. ook neit . dat dat daar niet staat, maar waar dan wel.

:shocked:

// Vikings
 
ziet er naar uit dat je helemaal geen restore meer heb op de hard disk.
in dat geval is er niets meer aan te doen. kan ook zo wezen dat je de verwijzing heb gewist,
wegens nieuw instalatie van xp pro.
wat je wel kan doen is everest downloaden voor meer gegevens te krijgen over de drivers,
die je nu nog mis daarna kan je ze downloaden.
misschien heb een ander nog een idee.
 
Je moet kijken op de site van de fabrikant van je laptop.
Dat Restore-systeem met een verborgen partitie waarop Windows XP is door de laptop fabrikant zo op je systeem gezet.

NB: bij dat systeem hoort de kopie van XP die de fabrikant heeft geinstalleerd. Als jij nu een andere kopie van Windows XP hebt geinstalleerd, zal de activatie bij Microsoft niet lukken. Hoe heb je dat nu geregeld? Het moet binnen 30 dagen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan