Windows 8 upgrade kopen op cd of de download kopen? Welke software blijft behouden?

Status
Niet open voor verdere reacties.

joept

Gebruiker
Lid geworden
9 okt 2007
Berichten
931
Hoi,

Graag zou ik mijn Windows 7 PC upgrade naar Windows 8. Nu wil ik alleen graag weten of mijn bestanden, instellingen en software
behouden blijven? Of moet ik het na de upgrade weer allemaal opnieuw instellen?

Mocht ik een virus in mijn pc krijgen (gelukkig nog nooit gehad) dan wil ik graag mijn pc helemaal leeg kunnen halen met de recovery CD. Nu wil ik alleen graag weten of die mogelijkheid blijft als ik Windows 8 download van de Microsoft website? Of moet ik de CD-rom dan aanschaffen?

Alvast bedankt voor jullie reactie.

Joep
 
Ik had het zo begrepen: je kan een Windows upgrade DVD kopen, of je kan ze downloaden en zelf branden.

Misschien kan dat een ander forummer bevestigen?
 
Je kan gewoon een upgrade uitvoeren zodat je instellingen en data blijft behouden. Wat ik je ook aan raadt is om een Windows 8 PRO installatie DVD te downloaden (torrents, nieuwsgroepen) van het internet en deze te branden op een DVD zo heb je altijd een installatie DVD. De serial die je krijgt voor de upgrade kan je namelijk ook bij een schone installatie gebruiken (die DVD dus).
 
Je krijgt van Microsoft verschillende opties......je kan direct upgraden,of je kan de setup files terugvinden in de root van je C: schijf (wel veborgen bestanden en mappen zichtbaar maken,anders vind je de map niet},je kan windows download de files naar usb laten schrijven of je kan een iso branden........allemaal mogelijkheden.
 
Omtrend de vraag welke software behouden blijft: je kan het zelf testen met de upgrade advisor. Die kom je van zelf tegen voordat je kan bestellen, mocht je een upgrade willen bestellen.
 
Bedankt!

Thanks!!
Waar zit de optie: 'Vraag is opgelost' tegenwoordig?
 
Laatst bewerkt:
Waar zit de optie: 'Vraag is opgelost' tegenwoordig?
Mooi dat het gelukt is en succes verder! :thumb:
(klik even op "zet status opgelost" in de donkerblauwe werkbalk, direct boven de beginposting v.d. site). ;)
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan