hoe kan ik het wachtwoord verwijderen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

hellmondje

Gebruiker
Lid geworden
12 nov 2007
Berichten
180
--------------------------------------------------------------------------------

ik wil graag mijn wachtwoord verwijderen,maar het lukt niet.weet iemand hoe ik dit kan oplossen?.zie bijlage
 
Ik neem aan dat je pc níet in een Windows domein zit van je werkgever, dus dat het een 'stand alone' pc is.

Ook is het van belang welke versie Vista je gebruikt. Is dat niet een Home versie maar (bijv.) Professionals of Ultimate, dan kun je de policy m.b.t. de wachtwoorden verwijderen via [windows-toets]r toetscombinatie -> gpedit.msc -> Computerconfiguratie -> Windows-instellingen -> Beveiligingsinstellingen -> Accountbeleid -> Wachtwoordbeleid -> Minimale wachtwoordlengte
Die moet je dan op 0 tekens zetten. Zet ook de "Wachtwoorden moeten voldoen aan complexiteitseisen" instelling op Uitgeschakeld (als dat nu nog niet het geval is). Zet ook de vervaltijd van de wachtwoorden op 0 (dus uitgeschakeld).

Succes,

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Ik neem aan dat je pc níet in een Windows domein zit van je werkgever, dus dat het een 'stand alone' pc is.

Ook is het van belang welke versie Vista je gebruikt. Is dat niet een Home versie maar (bijv.) Professionals of Ultimate, dan kun je de policy m.b.t. de wachtwoorden verwijderen via [windows-toets]r toetscombinatie -> gpedit.msc -> Computerconfiguratie -> Windows-instellingen -> Beveiligingsinstellingen -> Accountbeleid -> Wachtwoordbeleid -> Minimale wachtwoordlengte
Die moet je dan op 0 tekens zetten. Zet ook de "Wachtwoorden moeten voldoen aan complexiteitseisen" instelling op Uitgeschakeld (als dat nu nog niet het geval is). Zet ook de vervaltijd van de wachtwoorden op 0 (dus uitgeschakeld).

Succes,

Tijs.

ik heb windows vista business.wat je advies is,heb ik allemaal zo al staan.maar het werkt nog steeds niet:rolleyes:
 
Origineel gepost door dnties Bekijk Bericht
Ik neem aan dat je pc níet in een Windows domein zit van je werkgever, dus dat het een 'stand alone' pc is.

Is de pc ingericht voor een bedrijfsnetwerk of niet? Indien bedrijfsnetwerk: Dat is namelijk de enige reden die ík nog kan bedenken (oftewel dat de instellingen m.b.t. passwordlengte etc. toegediend zijn via groepsbeleid van de werkgever/netwerkbeheerder).

Overigens zou je ook kunnen kijken wat er gebeurt als je in Veilige modus inlogt (onder het Administrator account) en dan probeert het wachtwoord te verwijderen van de gebruiker "user".

Tijs.
 
Is de pc ingericht voor een bedrijfsnetwerk of niet? Indien bedrijfsnetwerk: Dat is namelijk de enige reden die ík nog kan bedenken (oftewel dat de instellingen m.b.t. passwordlengte etc. toegediend zijn via groepsbeleid van de werkgever/netwerkbeheerder).

Overigens zou je ook kunnen kijken wat er gebeurt als je in Veilige modus inlogt (onder het Administrator account) en dan probeert het wachtwoord te verwijderen van de gebruiker "user".

Tijs.

ook via de veilige modus,kan ik niet het wachtwoord verwijderen.ook is het geen bedrijfs computer,maar voor prive gebruik.
 
Dan begrijp ik het ook niet. Wat je nog kunt proberen (maar moet eigenlijk een vergelijkbare melding opleveren) is het maken van een snelkoppeling naar cmd.exe op je bureaublad, op die snelkoppeling rechtsklikken en kiezen voor "Als Administrator uitvoeren"

In het CMD-venster dan het volgende commando proberen (de gebruikersnaam is "user" begrijp ik uit je schermafdruk):
net user "user" ""

Hiermee zou (als het kan/mag) een 'leeg wachtwoord' worden ingesteld voor de gebruikersnaam "user", hetgeen hetzelfde is als het verwijderen van het wachtwoord.

Werkt dit niet (wat ik inderdaad vermoed), dan heb ik geen tips meer, en hoop ik dat anderen nog wat tips kunnen melden aan je.

Tijs.
 
Dan begrijp ik het ook niet. Wat je nog kunt proberen (maar moet eigenlijk een vergelijkbare melding opleveren) is het maken van een snelkoppeling naar cmd.exe op je bureaublad, op die snelkoppeling rechtsklikken en kiezen voor "Als Administrator uitvoeren"

In het CMD-venster dan het volgende commando proberen (de gebruikersnaam is "user" begrijp ik uit je schermafdruk):
net user "user" ""

Hiermee zou (als het kan/mag) een 'leeg wachtwoord' worden ingesteld voor de gebruikersnaam "user", hetgeen hetzelfde is als het verwijderen van het wachtwoord.

Werkt dit niet (wat ik inderdaad vermoed), dan heb ik geen tips meer, en hoop ik dat anderen nog wat tips kunnen melden aan je.

Tijs.



tijs,

ik heb ik ook al geprobeerd,maar helaas lukte dat ook niet.
meschien dat er toch andere mensen zijn,die het probleem wel weten.
maar toch bedankt voor de tips,die je mij gaf:thumb:
 
Wat je nog kunt proberen is het volgende:
[Windows-toets]r toetscombinatie -> RSOP.MSC

Klap open: Computerconfiguratie -> Windows-instellingen -> Beveiligingsinstellingen -> Accountbeleid -> Wachtwoordbeleid

Kijk daarmee in het rechtervenster na welke instellingen nu effectief in werking zijn, want daar is rsop.msc voor bedoeld (op Vista Prof en Vista Ultimate versies).
Staat daar wat anders dan je had ingesteld staan bij gpedit.msc, dan kun je in de kolom Bron GPO nakijken waar die effectieve instellingen vandaan gekomen zijn.

Desnoods maak je een schermafdruk en post je die hier, zodat we hier precies kunnen zien wat er is ingesteld en via welk mechanisme/GPO.

Succes,

Tijs.
 
Wat je nog kunt proberen is het volgende:
[Windows-toets]r toetscombinatie -> RSOP.MSC

Klap open: Computerconfiguratie -> Windows-instellingen -> Beveiligingsinstellingen -> Accountbeleid -> Wachtwoordbeleid

Kijk daarmee in het rechtervenster na welke instellingen nu effectief in werking zijn, want daar is rsop.msc voor bedoeld (op Vista Prof en Vista Ultimate versies).
Staat daar wat anders dan je had ingesteld staan bij gpedit.msc, dan kun je in de kolom Bron GPO nakijken waar die effectieve instellingen vandaan gekomen zijn.

Desnoods maak je een schermafdruk en post je die hier, zodat we hier precies kunnen zien wat er is ingesteld en via welk mechanisme/GPO.

Succes,

Tijs.


deze bedoel je?.klopt het zo?.
 
Wat je toont is precies wat ik op mijn Vista machine ook zie, zélfs als ik in lokaal groepsbeleid instel dat wachtwoorden niet verlopen etc. Het geeft dus helaas geen informatie.

Verder viel mij op dat als ik [Windows-toets]r toetscombinatie -> cmd /k gpresult /scope computer deed dat lokaal groepsbeleid niet wordt toegepast, hetgeen inderdaad terug te zien is in RSOP.MSC
Waar dit gedrag vandaan komt snap ik niet, waar heb je anders het Lokaal Groepsbeleid voor???

Enige waar ik nu nog aan kan denken is dat in het gebruikersaccount zelf specifieke zaken zijn ingesteld, zoals dat het niet toegestaan is om wachtwoorden te wijzigen. Toon ons wat je krijgt met:
[Windows-toets]r toetscombinatie -> cmd /k net user "user"
Hierbij zijn vooral relevant de volgende getoonde regels:
Wachtwoord verloopt
Wachtwoord mag worden gewijzigd
Wachtwoord vereist
Gebruiker mag wachtwoord wijzigen

Hopelijk gaan we het toch meemaken dat we je probleem (uiteindelijk) kunnen oplossen.

Tijs.
 
Hirens boot disc 9.5 of hoger erin
Selecteer "active password changer"
Laat hem automatisch naar een sam database zoeken - selecteer die
selecteer je account, druk op Y
en herstart je computer

Weg wachtwoord

Of gaat het hier om een ander wachtwoord?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan