• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Index formule voor rijen met meerdere voorwaarden

Status
Niet open voor verdere reacties.

resmatrix

Gebruiker
Lid geworden
6 nov 2006
Berichten
173
Sorry, maar ik kom er niet uit

Ik heb een bestand met 2 sheets. de ene is het blad waar de uitkomsten moeten komen de andere is het blad waar de data staat

nu wil ik graag dat alleen de rijen getoond worden uit t datablad die voldoen aan de naam en het weeknummer

ik gebruik nu deze formule:
Code:
IFERROR(INDEX('Data'!B$2:B$1000,MATCH(ROWS($1:1),'Data'!$R$2:$R$1000,0)),"")

maar ik weet niet hoe ik m moet aanpassen naar 2 voorwaarden

hoop dat iemand kan helpen

Bekijk bijlage voorbeeld index.xlsx
 
Zo:
Code:
[NL]B5: =ALS.FOUT(INDEX(Data!A:A;KLEINSTE(ALS(Data!$B$2:$B$1000=$C$2;1;9^9)*ALS(Data!$A$2:$A$1000=$E$2;1;9^9)*RIJ($2:$1000);RIJ()-4));"")

[EN]B5: =IFERROR(INDEX(Data!A:A,SMALL(IF(Data!$B$2:$B$1000=$C$2,1,9^9)*IF(Data!$A$2:$A$1000=$E$2,1,9^9)*ROW($2:$1000),ROW()-4)),"")

Zoals wellicht bekend zijn het matrixfuncties, dus afsluiten met Control+Shift+Enter alvorens doorvoeren naar rechts en onder.
 
Laatst bewerkt:
helemaal goed hartelijk dank

ik zit nog met een klein probleempje, hij selecteert nu maar 2 rijen terwijl er 3 zijn van naam A. ik weet niet waar dat in zit??
 
Naam A in combinatie met week 42 komt maar 2x voor.

Dit resultaat wilde je toch...?
 
Schaam, Schaam , Schaam :eek:

zou zweren dat ik m 3x had ingevuld. mijn fout hartelijk dank
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan