vraagje- port forwarden

Status
Niet open voor verdere reacties.

potloodgum

Gebruiker
Lid geworden
19 feb 2011
Berichten
55
Hey,

ik en een paar vrienden van me willen op een minecraft server,
ik heb gelezen dat je hiervoor je modem moet ''port forwarden''

Ik denk niet dat het een probleem is om dit voor elkaar te krijgen, maar zitten hier bijvoorbeeld ook risico's aan? wat gebeurt er eigenlijk als je je modem gaat ''port forwarden'' zijn er dan ook (zichtbare) veranderingen aan je internet ofzo?

mvg
potloodgum:thumb:
 
Zichtbare veranderingen niet. Je verleent een ander alleen toegang tot up of downloaden. Dus met bijv. de ezel (wellicht bekend) dan geef je de poort toestemming om contact te maken met....zodat jij kan downloaden en/of uploaden.

Waar je wel voor moet oppassen is dat je wel de goede poort toestemming geeft en niet iedereen en alleman.
Verder is het onder Windows sowieso oppassen wat je download, want Windows is natuurlijk erg virusgevoelig.

Het is altijd op eigen risico! Wat je ook doet!

ps. http://portforward.com/english/routers/port_forwarding/routerindex.htm
handleiding voor heel veel routers.
 
Laatst bewerkt:
Kijk ook hier

M.b.t. gevaren portforwarden: Het enige gevaar zit 'm in de ontvangende computer (dus de Minecraft server in jouw geval).
Risico's: Als het serverprogramma (bij dus het Minecraft server-proces) te hacken is of de computer op tilt doet slaan door bepaald netwerkverkeer dat hij over de geportforwarde poorten krijgt toegestuurd, dan is dát het risico. In het geval van MC ga ik ervan uit dat de serversoftware veilig genoeg is om ernaar te laten portforwarden.

Tijs.
 
Hallo,

Nee, want standaard is van buiten alles dicht in de router maar binnen na buiten niet. Alleen als jij portforward(zoals ik).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan