wat is comprimeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

hilda09

Gebruiker
Lid geworden
20 dec 2003
Berichten
7
kan iemand mij uitleggen wat comprimeren is en kan je dit ook ongedaan maken, begin net met computeren en kom de voor mij vreemdste namen/begrippen tegen:( :confused:
 
Comprimeren
(Compressie.)
Een manier om de grootte van bestanden te verkleinen. Sommige bestanden die veel beeld en geluid bevatten, nemen erg veel ruimte in beslag. Je kunt een bestand 'inpakken', zodat het minder bytes omvat. Het voordeel hiervan is dat er meer op een opslagmedium past, bijvoorbeeld op de harde schijf of diskette. Ook gaat het verzenden van bestanden via e-mail, of het downloaden, sneller als een bestand gecomprimeerd is. Er is speciale compressiesoftware ontwikkeld die deze bestanden kleiner maakt, een voorbeeld is het programma WinZip


bron: www.computerwoorden.nl
 
Comprimeren betekent: verkleinen.
In de computerwereld was het vooral vroeger erg belangrijk om bestanden zo klein mogelijk te krijgen (schijfruimte was erg duur).

Een bekend programma om te comprimeren is WinZip.

Aangezien jij in de topic Outlook Express zit, neem ik aan dat je in Outlook Express deze optie bent tegen gekomen.

Je kan je mailbox ook verkleinen.
Als je de mailbox thuis hebt (en dat is bij Outlook Express meestal zo) maakt de grootte van je mailbox meestal niet uit.

Dus deze optie kun je in principe achterwege laten.

groet,
Dave.
 
* offtopic *

Ik dacht dat ik snel gereageerd had... ;)
Tocj niet snel genoeg om als eerste te reageren.
Beter 2 dan 1, dan maar!

* on topic *
 
comprimeren

bedankt voor de antwoorden en de link
groetjes hilda
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan