XP traag en verdwenen herstelpunt

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mark Labbé

Gebruiker
Lid geworden
26 mei 2001
Berichten
209
sp home edition is om onduidelijke reden heel traag geworden. Het duurt veel langer dan normaal voordat een applicatie opstart. De computer lijkt in de achtergrond met van alles bezig te zijn.

Ik heb FixIt van alles laten checken: Register, register defrag, virusscan, etc.
Adaware zijn heilzame werk laten doen, maar geen resultaat
Ik heb het geprobeerd een systeemherstel, maar vreemd genoeg zijn alle 'oude' door mij gemaakte herstelpunten verdwenen. Ik kan ook niet naar eerdere maanden dan februari clicken.

Wat moet ik doen?
 
Wat je eventueel nog zou kunnen proberen is een volledige systeemscan te laten doen voor virussen op
Housecall

Verder is het ook aan te raden naast het programma ad-aware het programma S Spybot te installeren.
 
Ik heb hetzelfde probleem gehad. Systeem herstel was buitenwerking en ik kreeg steeds meer foutmeldingen. Ook waren alle netwerkverbindingen verdwenen. En de computer was heel traag.

Ik heb toen alle belangrijke bestanden op dvd gezet en xp opnieuw geistalleerd..
 
XP opnieuw installeren

Ik heb Windows 98 en een update van WIndows 98 naar XP.
Ik kan toch niet W98 over XP heenzetten om hem daarna weer te upgraden? Of wel?
 
Eerst formateren en dan XP installeren is altijd beter.
 
Re: XP opnieuw installeren

Geplaatst door Mark Labbé
Ik heb Windows 98 en een update van WIndows 98 naar XP.
Ik kan toch niet W98 over XP heenzetten om hem daarna weer te upgraden? Of wel?

Nee, "downgraden" is erg lastig.
 
Housecall virusscan heeft niets opgeleverd.
Spybot vond het nodige dat verwijderd moest worden.
Maar daarmee is de mogelijkheid tot systeemherstel niet teruggekomen.

Er zit waarschijnlijk niets anders op dan een verse systeeminstallatie. Met een W98 installatiedisk en een update naar XP is dat niet eenvoudig.
Wie heeft er tips?

En het zou mooi zijn als er eenvoudige manier was om een bootable disk te maken waarmee je systeem + belangrijkste programma's terug kunt zetten voor het geval dat er zich dit soort dingen voordoen.
Op de Mac doe je dat gewoon door je systeem- en programmamap op een cd te branden en van cd op te starten. Vervolgens gooi je de probleemveroorzakende mappen weg en kopieert ze terug van de cd.
Kan dat met een pc ook?
 
Zorg gewoon dat je een XPcd krijgt en installeer direct XP.
Je hebt tenslotte een legale update en dat nummer kun je gewoon gebruiken.
 
OK Sigma, helemaal waar! Maar waar kan ik aankloppen voor zo'n installatie cd?
 
Heb je niemand in je omgeving die je er een kan lenen.
 
Ja, dat is gelukt. En dan kan ik dus gewoon het serienummer van mijn update cd inkloppen.

Nog een paar vraagjes:
Kan ik hem gewoon over de oude xp heen installeren?
Moet ik bootdiskettes aanmaken (van bootdisk.com)?
Is er een manier om mijn instellingen te behouden?
Blijven programma's en documenten behouden?

Ik heb alleen een cd writer, dus als ik van alles een backup zou moeten maken, dan ben ik wel ff bezig...
 
Alles wat je wilt bewaren moet je eerst saven op CD.

Installeren is in jouw geval echt noodzakelijk inclusief formateren, gezien je problemen.

De instellingen en alles wordt gewist.
 
Heb je geen andere computer met LAN??. Kun je alles evensnel overzetten en later weer terug kopieren
 
Ik heb nog wel een tweede computer, met w98.
Maar of daar LAN op zit zou ik niet weten
 
In beide computers zit een ethernetkaart want beide zijn ingericht voor kpn adsl.
Draadje ertusssen en klaar?
 
Als je op die pc een paar GB of zoveel als nodig over hebt. dan kun je met XP heel makkelijk een netwerkje maken. Je hebt de bestanden dan zo op die andere computer, heb ik ook wel eens gedaan en ik vond het heel makkelijk. Maar dan moet je natuurlijk wel een pc hebben met een netwerkkaart hebben.
 
Ja netwerk kabeltje er tussen en klaar inderdaad. Even thuisnetwerk installeren op je eigen pc en met de diskette even op die met win98 en het werkt! mits je de goeie opties kiest in de wizard natuurlijk...
 
ok, ik ga het proberen en ik breng verslag uit van de resulaten!

Overigens:
Ik heb spybot gedraaid en alle spyware laten verwijderen. Het duurde een eeuwigheid.
Voor de check spybot nog een keer gedraaid en alle rommel stond er nog gewoon op!
Weer laten verwijderen.
Spybot vroeg of met het opstarten spybot eerst de boel moest doorlichten.
Ik koos voor 'ja'
Het opstarten duurde vervolgens ruim drie kwartier.
is dat normaal?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan