HD of HDMI aansluiten Wii

Status
Niet open voor verdere reacties.

pilootnour5

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
22 nov 2008
Berichten
1.895
Hoi

Ik heb een Wii, en die zit nu bij mij aangesloten op mijn HD PHILIPS tv. Maar dan wel met die 3 gekleurde aansluitingen. Ik had in het menu gekeken hoe ik mijn spellen in HD kon spelen, ik zag die optie er wel bij staan, maar ik kon die niet kiezen. Heb ik hiervoor een speciale kabel ofzo nodig?
 
Off-topic:
Die link nr 1 in je signature werkt niet, er staat hhttp ipv http dus je kan hem niet openen door daar te klikken, zeg het maar ff om je te helpen.
 
Ja, idd, die heb ik nu aangesloten.
PS: Handtekening aangepast :thumb:
 
De kabels met rood/wit/geel aansluitingen zijn analoog en kunnen niet het digitale HD beeld door geven. Geel is namelijk alleen voor beeld. Rood/wit zijn voor geluid.
 
wat heb ik nodig voor die HD optie in de Wii-Optie-Menu te gebruiken?
 
Liefst HDMI waarschijnlijk, die kan HD beeld doorgeven. Ik heb zelf geen Wii, maar lijkt me dat dan die instelling beschikbaar moet zijn.
 
Maar de Wii heeft een eigen TV aansluiting. dus als ik zomaar een HDMI kabel koop past hij er denk ik niet in...
 
Maar de Wii heeft een eigen TV aansluiting. dus als ik zomaar een HDMI kabel koop past hij er denk ik niet in...

Nou is het een tijd geleden dat ik mijn wii gezien heb (Letterlijk en figuurlijk om bepaalde redenen), maar de Wii heeft dacht ik geen HDMI aansluiting.
 
Je kunt je Wii ook op EDTV zetten, Enhanced Definition Television, een soort tussenweg tussen SD en HD. Dat is 480p.
Hier heb je een componentkabel voor nodig.
 
als je een hdmi kabel koopt kan je geen verkeerde kopen.
er is maar 1 maat in.
en er zit volgensmij wél een HDMI output in
 
Op de Wii zitten de volgende aansluitingen:
attachment.php


De onderste is voor de stroom.
Die daarboven is voor de TV. Hier kan geen HDMI aansluiting op. Hoe kan ik dan toch die HDMI optie krijgen?
 

Bijlagen

  • Wii achterkant.jpg
    Wii achterkant.jpg
    9,6 KB · Weergaven: 7.997
Ik heb een wii gehad en je zou de oplossing van RichardW kunnen proberen. Als dat niet lukt, gaat het je niet lukken, aangezien de wii geen HDMI uit kan spugen.
 
Ik heb een wii gehad en je zou de oplossing van RichardW kunnen proberen. Als dat niet lukt, gaat het je niet lukken, aangezien de wii geen HDMI uit kan spugen.

Foto:
attachment.php


Je ziet dus dat ik de laatste optie (nog) niet kan kiezen hoewel ik een HD TV heb.

Hoe zet ik die optie nou aan?
 

Bijlagen

  • Foto 0075.jpg
    Foto 0075.jpg
    84,7 KB · Weergaven: 7.888
Ik heb de wii met component kabel uitgerust en dan kan je de laaste functie wel dus deze kabel moet je hebben:
wii%20component%20cable.jpg
+ Deze uitgang op je HDTV:
1.jpg
de ingangen waar Component in staat moet je ook maar eens kijken of je die op je TV hebt. Die kabel zit rond de prijs van Euro 30
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan