Geen draadloos internet na beveiligen Sitecom 300N router

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nick020

Gebruiker
Lid geworden
2 dec 2008
Berichten
5
Beste,

Net een nieuwe Sitecom 300N draadloze router aangeschaft. Aansluiten volgens het schema GEEN probleem. Tot dat ik het netwerk wilde beveiligen.

Op een site kreeg ik de tip dat via http://192.168.0.1/index.htm te doen.

Met Admin/ Admin ingelogd en via instellingen (draadloos) naar het beveiligingscherm gegaan. Hier heb ik gekozen voor: WPA Pre shared key en heb een wachtwoord ingegeven en OK gegeven. Hierna gaf de site een foutmelding en sindsdien geen verbinding meer mogelijk met internet.

Ik gebruik Windows Vista en via het verbindingssymbool (rechtonderin) waar je normaal je verbindingen kan zien en kiezen krijg ik nu de melding bij mijn draadloze verbinding dat De instellingen die op deze computer zijn opgeslagen komen niet overeen met de vereisen van het netwerk.
Is er iemand die mij hiermee kan helpen? Router resetten? Instellingen op Laptop wijzigen?

Help ! :)

Alvast bedankt,

Gr. Nick
 
Bedoeling van beveiligen is dat een andere pc niet zomaar verbinding kan maken, dus ja, je moet je laptop ook configureren. Deze is nu waarschijnlijk ingesteld zonder beveiliging terwijl je netwerk gebruik maakt van wpa, vandaar ook die melding. Bij de eigenschappen van je verbinding wpa als beveiliging selecteren en natuurlijk je wpa key daar ingeven
 
Laatst bewerkt:
Hallo Road Dogz,

Dat zou natuurlijk kunnen, maar waar kan ik die instellingen op mijn laptop wijzigen?

Geef ik daar dat beveiligingstype en wachtwoord dan in?

Bedankt !

Grtz
 
Ga hier onderaan naar de sectie wpa, daar vind je gedetaileertd terug wat je juist moet doen.
 
Bedankt voor de snelle reactie.

Neem dat ik vanaf punt 8 kan werken. Daarvoor lukt niet omdat ik nog geen verbinding kan maken.

Nu kan ik dit niet vinden.

Als ik het goed begrijp verander ik dit in het volgende scherm:

Daar voer ik mijn eigen wachtwoord in. MAar wanneer ik weer op eigenschappen klik en weer naar dat scherm ga. Staat er weer een ander wachtwoord (veel korter)

grrr
 

Bijlagen

  • Naamloos.jpg
    Naamloos.jpg
    61,5 KB · Weergaven: 230
Dat het korter lijkt is normaal, kan je geen verbinding maken dan?
 
ben jij hier al uit soms?
ik heb t zelfde probleem namelijk en kom geen stap verder?

oomen77
 
siticom 300N router geen beveiliging

Is er daarom iemand die het wel gelukt is om de router te beveiligen?
Heb zelf sinds dec een laptop met toen 1 maand internet beveiliging. waar toen de router beveiliging wel werkte.
Na aflooop van die periode ziggo internet beveiliging erop gezet werkte ook nog omdat ik mijn gebruikersnaam niet meer wist router gereset en nu kan ik hem niet meer beveiligen.
Ik wordt er dan uit gegooit of heb alleen lokaal internet.
Wie kan mij verder helpen?
 
als je bij je draadloze verbindingen kijkt moet je je eigen verbinding zien. daar klik je op en verbind je mee. waarschijnlijk vraagt hij dan om een wachtwoord die weet je wel.
dan moet hij gewoon doen hoor?

misschien is je laptop/pc/draadloze netwerkkaart te oud en ondersteund geen wpa2 beveiligingen.

als je er niet uit komt kun je gewoon je router resetten door de stroom er een paar seconden af te halen, sommige routers hebben een knopje wat je even moet inhouden.

ook is het handig als je je router gaat configureren dat je hem aan een kabeltje hangt ipv draadloos in te loggen.
 
siticom 300N router geen beveiliging

Bedankt voor je snelle reactie.
Maar heb alles al geprobeert en elke keer als ik de beveiliging inschakel gooit hij me van internet af, blijft alleen lokaal over.
Heb met en zonder lan kabel geprobeert maar krijg iedere keer weer hetzelfde.
Wil eigenlijk niet zonder bevveiliging maar geef het denk ik maar op.
Ik ben er nu al zo lang mee bezig.
Met de vaste kabel beveiligd hij hem trouwens wel alleen zodra ik die eraf haal gaat internet eraf.
Dus weer resetten en dan maar zonder beveiliging ik weet het niet meer.
Heb je soms nog andere iedeeen waar het aan kan liggen.
 
Ik heb hier ook een Sitecom 300N en mijn laptop (draadloos/Vista) heeft nog steeds Internet :)

Geen idee waar het bij jou aan ligt, maar voor de volledigheid zet ik mijn instellingen hieronder:

Kopje Draadloze instellingen

Tabblad Aanzetten
Draadloze module in-/uitschakelen : Aanzetten

Tabblad Basis
Modus : AP

Band : 2.4 GHz (G+B+N)
ESSID : MIJN_EIGEN_ID
Kanaal : 2

Tabblad Volledig
Beveiligings Type : Open System
Fragmentdrempel : 2346
RTS-drempel : 2347
Beacon-interval : 100
DTIM-periode : 1
Data Snelheid : Auto
N Data Snelheid : Auto
Kanaal Bandwidth : Auto 20/40 MHZ
Preamble Type : Short Preamble
ESSID uitzenden : Aan
CTS Protection : Geen
Tx Power : 100%
WMM : Aan

Tabblad Beveiliging
Encryptie : WPA pre-shared key
WPA Type : WPA2(AES)
Vooraf gedeeld Sleutel Type : Passphrase
Vooraf gedeeldSleutel : MIJN_EIGEN_SLEUTEL

Tabblad ACL
Toegangs controle aanzetten staat uit

Tabblad WPS
WPS staat uit

Hopelijk kun je hier iets mee
 
kun je een wpa (dus niet wpa2) of een wep sleutel instellen?

het lijkt me dat jou netwerkkaart geen wpa2 beveiliging ondersteund.

wel erg vreemd hoor. heb je die router onlangs gekocht? vraag het eens na bij de winkel.

of probeer met een andere pc (dus andere netwerkkaart) eens te verbinden.
 
siticom 300N router geen beveiliging

Ik kan wel wpa enzo instellen maar zodra hij het heeft opgepikt dat er een beveiliging is gooit hij me van internet af.
Ik heb de laptop nieuw in begin dec 2008 gekocht en in het begin deed de beveiliging het wel totdat ik de router gereset had en sinds die dag kan ik geen internet met beveiliging krijgen.
Mijn buurman heeft er ook al mee geholpen maar niets lukt tot nu toe.
 
even voor de duidelijkheid.
als je via draadloos een router configureert gooit hij je er idd uit zodra de verbinding beveiligt word. dit zou niet het geval moeten zijn met bekabeld.

maar begin is bij het begin.
je configureert je router draadloze verbindingen en beveiligt het met een wpa2 sleutel.
dit doe je bekabeld.

vervolgens zoek je naar draadloze verbindingen en dubbelklik je op jou verbinding of iets dergelijks.
dit doe je draadloos.

vult je inlog gegevens in. en dan ben je verbonden?

tot zo ver kom je nog? geen foutmeldingen?
 
Vraag me niet hoe ik het nu heb gedaan maar ik heb beveiliging het enigste wat ik nu heb veranderd is wps in het router menu uitgezet. Zoals In bovenstaande mail en voorbeeld.
Eerst deed hij het niet en ik kijk even later en heb internet.

In ieder geval iedereen die mij wilde helpen bedankt.
Ik reset voorlopig de router maar niet meer.

Nog even een vraagje mijn kleindochter is er momenteel met laptop als zei inlogt onder mijn naam moet ze toch ook internet krijgen of is dit weer zo moeilijk.
Dan doen we het wel via een kabel.

Bedankt nog
 
als ze inlogt op jou draadloze netwerk bedoel je?

ja dat zou moeten werken.

maar ik weet niet of jullie tegelijk kunnen inloggen.

suc6 :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan