Probleem met Sitecom WL-183 300N router

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kuvjee

Gebruiker
Lid geworden
3 mei 2009
Berichten
29
Dag mensen,

Ik heb sinds een week een probleem met mijn Sitecom router.
Internet valt continu weg en vaak lukt het draadloos niet eens om op internet te komen.
Af en toe krijg ik wel verbinding met de router, maar niet met inter net (Toegang: alleen Lokaal).
Met de kabel heb ik wel gewoon internet, hoewel deze soms ook wegvalt. Ik heb al geprobeerd om rechtstreeks met het internet te verbinden (dus zonder router) en dit geeft geen problemen. Ook heb ik al het kanaal verwisseld en dit helpt ook niet. Nu ben ik van plan mijn firmware up te daten, maar ik kan nergens firmware vinden, ook niet op de site van Sitecom. Het heeft er trouwens niets mee te maken dat ik te ver weg zit van de router, want ik heb het al geprobeerd terwijl ik er naast stond;)

Heeft er iemand een site voor deze firmware of andere suggesties?

Alvast bedankt!
 
Ik heb internet via de glasvezel van Concepts. Ik heb al met deze mensen gebeld en deze geven geen fouten aan bij ons.
 
Hebben ze ook gezegd, dat als je in plaats van een pc rechtstreeks op de kabelmodem, een router aansluit, je ook de modem uit moet zetten?
 
het is een modem en router ineen die gekocht is bij het aansluiten van het glasvezelnetwerk, dus de router/modem was niet meer verbonden met het internet.
 
Firmware is hier te vinden, vlgs. Sitecom
Lees altijd eerst goed de instructies en FAQ, en firmware altijd bedraad updaten (dus niet draadloos). Het kan bijv. zo zijn dat je eerst de router naar fabriekswaarden moet terugzetten voordat je update, je eerst een 'tussenversie' van de firmware moet updaten voordat je de (aller-)laatste firmware versie kunt gaan installeren etc.

Succes,

Tijs.
 
het is een modem en router ineen die gekocht is bij het aansluiten van het glasvezelnetwerk, dus de router/modem was niet meer verbonden met het internet.

Denk dat hier je probleem zit:

je hebt dus een router op een router aangesloten?
 
Zelf heb ik ook deze router en er zijn geen problemen.
Wel is de juiste volgorde van aansluiten ZEER belangrijk.
Koppel eerst de stroom van alle apparatuur af (modem, router, pc, laptop, etc, etc).
Daarna eerst de modem weer van stroom voorzien en koppelen aan het internet.
Als deze VOLLEDIG is opgestart, dan pas je router weer aan het stroom zetten en aan je modem koppelen.
Wanneer deze ook weer VOLLEDIG is opgestart, je pc en je laptop aansluiten.

Dit is mij herhaaldelijk overkomen bij mensen thuis die problemen hebben met het werkend krijgen van hun internetverbinding.
 
Dag mensen,

Ik heb sinds een week een probleem met mijn Sitecom router.
Internet valt continu weg en vaak lukt het draadloos niet eens om op internet te komen.
Af en toe krijg ik wel verbinding met de router, maar niet met inter net (Toegang: alleen Lokaal).
Met de kabel heb ik wel gewoon internet, hoewel deze soms ook wegvalt. Ik heb al geprobeerd om rechtstreeks met het internet te verbinden (dus zonder router) en dit geeft geen problemen. Ook heb ik al het kanaal verwisseld en dit helpt ook niet. Nu ben ik van plan mijn firmware up te daten, maar ik kan nergens firmware vinden, ook niet op de site van Sitecom. Het heeft er trouwens niets mee te maken dat ik te ver weg zit van de router, want ik heb het al geprobeerd terwijl ik er naast stond;)

Heeft er iemand een site voor deze firmware of andere suggesties?

Alvast bedankt!

Onvoorstelbaar ik heb exact hetzelfde probleem en heb ook glasvezel via concepts!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan