• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

davi adres naar excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

jvbaal

Gebruiker
Lid geworden
2 okt 2000
Berichten
568
Is het mogelijk om davi adressen over te brengen naar Excel?

Juul
 
Ik ken Davi niet, maar Excel kan over het algemeen een boel aan.

Probeer in Davi eens je adresbestand op te slaan onder een ander formaat. Ga naar Bestand -> opslaan als -> formaat kiezen. Bijvoorbeeld *.csv (comma separated values). Als Davi die optie heeft, kan Excel m gewoon inlezen.

Nog een eenvoudiger formaat: probeer het bestand op te slaan als *.txt.

In beide gevallen kies je in Excel voor Bestand -> openen -> bij formaat alle bestanden kiezen -> het davi bestand dat je hebt geconverteerd dubbelklikken -> wizard in Excel aflopen voor de beste opmaak.

Het is een beetje een gok allemaal omdat ik Davi niet ken, maar dit soort programma's werken met velden of kolommen en daar kan Excel wel wat mee. Dus probeer het eens of laat weten welke mogelijkheden "Opslaan als..." Davi geeft.
 
Natuurlijk....

Hoi JvB,

Ik heb in DaviAdres 7.1 de Luxe gekeken met het voorbeeldbestand.
Je kiest voor menu: Bestand > Exporteren .....
en in het vervolgscherm voor dBaseIII, dBaseIV bestand.
Je volgt de stappen die in davi-adres gegeven worden.
Nadat het exporteren klaar is - er wordt dan een .DBF - bestand aangemaakt, open je Excel
Kiest voor menu: Bestand > Openen en kiest onderaan bij 'bestandstype' voor dBase-bestand (.DBF) en bladert vervolgens naar de map (c:\davilex\daviadres\data o.i.d.) waar het exportbestand staat.

Succes,

Teun
 
Kijk, naar zoiets was ik inderdaad op zoek. Goeie tip Teun.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan