Externe USB 2.0 DvD-Brander Probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Yoerie1

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
1 sep 2007
Berichten
3
Specs:
mobo: Asus P4PE
proc: Intel Pentium 2.4 GHZ Northwood (@2409mhz)
HDD1: HI 80.0GB WD / 2MB CA / U100 / 7200
HDD2: HI 80.0GB WD / 2MB CA / U100 / 7200
CD-Rom Speler/brander: PHILIPS CDD6911
DVD-Speler: HL-DT-ST DVD-ROM GDR8161B
DVD-RW: Externe Samsung Externe DVD±R/RW DL 18X USB2.0 (Lightscribe)
Geheugen: 2x512 DIMM 2700DDR Ram
FDD: Ja
OS: WinXP Home (32bit)

De situatie:
Ik heb vandaag een externe dvd brander aangeschaft, de Samsung Externe DVD±R/RW DL 18X USB2.0, die geen dvds wilt branden, alleen cds.


Het probleem:
De brander is goed aangesloten, power kabel in de brander en in het stopcontact, en de usb kabel met het kleine eind in de brander, en het platte eind achterin mijn pc.

Systeem herkent de brander direct, ik instaleer auto-firmware update programma, en die geeft aan dat de laatste firmware versie is geinstaleerd.

De dvd-brander staat op het (H: ) Station, en hij is genaamd: dvd-ram brander.

Als ik er een cd-r in doe, kan ik zonder problemen branden. (getest door iso file van 256mb te branden)
Doe ik er echter een dvd-r in, dan veranderd het icoontje over op een cd, en de naam veranderd in cd-rom brander.
Ook windows zegt dan dat er een lege-cd in zit, terwijl er dus een lege dvd in zit.

Als ik nu ga branden, dan stopt hij al vrij vroeg in het brand process, en zegt dat de brander niet gevonden kan worden, meestal ergens voor 10% van voltooing van het process.
(Getest door verschillende image files te branden van respektievelijk 1.2gb, 3.6gb en 4.2gb te branden)

Haal ik de dvd-r er dan uit, dan springt hij weer over op een dvd-ram brander.
Help! Wat doe ik fout?Ik heb inmiddels al 4 dvd-r's weg kunnen gooien(ze worden namelijk wel gedeeltelijk beschreven!)


Extra Info:

Gebruikte cd-r brand media: Verbatim Extra Protection 52x 700mb
Gebruikte dvd-r brand media:Verbatim Advanced AZO+ 16x Certified 4.7GB/120Min

Wat heb ik zelf al geprobeerd?:

Philips CDD6911 speler uitgezet in apparaatbeheer, en in bios boot priority bij de Philips CDD6911 cd-rom wegehaald,dit hielp niet.
Geprobeerd externe boot priority van de floppy drive in een bestaand genaam LS120 te veranderen, dit is de brander zo ver ik weet,hielp ook niet.


Wat doe ik fout?
 
Laatst bewerkt:
Het is misschien een probleem dat onder de garantie valt? Kun je er nog mee terug naar je leverancier? En kan hij/zij uittesten of dat het apparaat goed werkt? Ik zou er zsm mee teruggaan.
 
Even een kleine update aan het geheel,
ik heb inmiddels geprobeerd met Princo en Imation dvd's en dan veranderd het icoontje wel in dvd-r, maar het systeem zegt nog altijd cd-r.
Verder geprobeerd beschreven verbatim dvd-r te instaleren, deze stopt naar ongeveer 5% van installatie (ja het is van een spel wat ik legaal bezit).
Als ik diezelfde dvd-r in mijn gewone pc dvd lezer stop, installeerd hij zonder problemen.

Contact opgenomen met samsung technische dienst... maar dat zal weer weken duren voor je 1 stap verder bent..


Ik heb inderdaad nog 11 maanden en 30 dagen garantie op dit product bij beiden de fabrikant en de winkel van aankoop, ik denk dat ik hem inderdaad dus maar terug breng.
 
Gefixed :)
Met hulp van een ander forum geconstanteerd dat het aan mijn pc lag,brander was fijn, wat blijkt, incomptabliteit met het moederport usb, hij is nu op een usb poort die in de behuizing zelf zit aangesloten en het werkt :)

In ieder geval bedankt.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan