geluid harder zetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

mcmooij

Gebruiker
Lid geworden
29 okt 2002
Berichten
54
Ik heb een avi-bestand dat vrij zacht klinkt. Om het harder te laten klinken, heb ik bij de geluidskaartinstellingen (in de taakbalk) het volume al op 100 % gezet. Ook heb ik in het configuratiescherm het volume maximaal gezet bij 'geluiden en audioapparaten'. En ook natuurlijk in Windows Media Player heb ik dit gedaan.

Toch klinkt het geluid nog vrij zacht. Is er een manier om dit harder te krijgen?

Alvast hartelijk bedankt.
 
Als je bij 'geluiden en audioapparaten' in het configuratiescherm op 'Geavanceerd' klikt, staat het schuifje bij Wave / MP3 ook omhoog?
 
Wat ik hieruit begrijp is dat het bronsignaal gewoon heel erg zacht is.
Mag ik vragen om wat voor een stukje film gaat?
Is het zelf opgenomen met een camera oid?
Een oplossing zou zijn om het met een programma als Studio van Pinnacle of After Effects te bewerken. Dus inladen en dan trachten de audio wat op te krikken.
Het gaat wel op een andere manier, maar dan moet je iemand kennen met een set-up zoals ik heb, dus dat je audiosignaal "buitenom"door een mixer en randapparatuur gaat.

Fonz
 
Dat heeft volgens mij met codecs te maken. Ik heb hetzelfde gehad. Ik weet niet meer precies hoe, maar volgens mij is het te verhelpen wanneer je AC3filter download en installeert. Daar kun je ergens een instelling aanpassen waarbij het geluid bij bepaalde bestanden standaard harder staat.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan