Geen Stereo Mix op de PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

corlagol

Gebruiker
Lid geworden
21 jan 2004
Berichten
30
Ik heb het programma Audio Editor Gold gedownload in de
hoop zelf nummers de kunnen opnemen. Zang met de karaoke file
die op de achtergrond meespeelt.

Nu kwam ik erachter dat ik daarvoor de optie "stereo mix" moet
kiezen, maar op mijn PC zit geen stereo mix.

Op aanraden van een vriend heb ik toen Realtech97 gedownload.
Ik dacht het geïnstalleerd te hebben. Maar buiten dat er een folder
aangemaakt is "mijn programma's" is er helemaal niets veranderd.

Mijn vraag komt dus hierop neer:

Hoe kan ik "stereo mix" op mijn pc krijgen?


(gebruik nu standaard: C-Media Rear Panel Audio)
(geen andere keuzes mogelijk helaas)

:eek:
 
Dubbelklik op het luidsprekericoontje in het Systeemvak van je Taakbalk, naast de klok. Klik Opties, Eigenschappen. Selecteer de Audiopoort-IN van je geluidskaart. In het venster dat verschijnt kun je Stereo-mix aanvinken. Klik op OK. Nu kun je het volumeschuifje omhoog of omlaag doen. Uitproberen terwijl je met Audio Editor Gold proefopnames maakt. In bijgaande afbeelding is de Microfoon aangevinkt, maar daar moet jij dus Stereo-mix selecteren.
.
 

Bijlagen

  • VolMic.jpg
    VolMic.jpg
    25,6 KB · Weergaven: 360
Bedankt voor je berichtje:)
Dat is dus nu juist het probleem.

Meer dan dit krijg ik niet te zien :shocked:

Is er een manier om die extra optie voor "stereo mix" erbij te krijgen?

opname.jpg


volume.jpg
 
In het onderste plaatje moet je op Opties klikken. Dan verschijnt o.a. het woord Eigenschappen, daar moet je op klikken. Maar het is misschien beter als je mijn handleiding Problemen met het geluid goed doorneemt. Vooral het tweede deel over opnemen is van belang.
 
Ik heb voor de zekerheid de handleiding doorgenomen, maar wat ik al vermoedde alles was goed ingesteld.

Ik ondervind dan ook geen problemen met het opnemen van geluid via de microfoon.
In mijn geval: Mijn geblèr wordt prima opgenomen, maar het geluid van het karaoke mp3-tje niet. Geluiden die intern op de pc worden gemaakt kan ik niet opnemen, hiervoor heb je het onderdeel 'stereo mix' nodig en die optie is niet aanwezig op de C-Media High Definition Audio Device. In je handleiding wordt telkens uitgegaan van Realtek, die geluidskaart heeft blijkbaar veel meer opties:(
 
Nee, dit is wat ik te zien krijg

12345.jpg


'Wave' staat ook open, heeft geen effect gehad.

Mocht niets helpen, verwijder dan de C-Media Audiodriver uit Software, enz. Herstart de PC, klik (herhaaldelijk) op Annuleren als de Wizard Nieuw Hardware zich opdringt. Installeer daarna eerst de chipsetdrivers van je moederbord en daarna de C-Media Audiodriver. Herstart de PC. Verbetering?

Dit is helemaal nieuw voor mij, heb ik daarvoor de moederbord cd-rom nodig oid. Of staan alle benodigde gegevens al op de pc? Chipsetdrivers nooit van gehoord:eek:

Edit: Ooh je bericht dat ik net heb aangehaald is verwijderd
 
Laatst bewerkt:
Als ik naar jouw afbeelding Volumeregeling kijk, vermoed ik dat "Wave" te vergelijken is
met "Stereomix" bij andere geluidskaarten. Probeer dat eens uit.

cmediareareq4.jpg


Vink "Dempen" aan bij SW-Syntheziser en CD-speler, zet het volumeschuifje omhoog in
het paneel "Volumeregeling" en zet dan Audio Editor Gold aan op karaoke. Lukt het nu wel?

Edit: ja, ik was even te laat met weghalen, sorry. Maar probeer nu eerst dit.
 
Laatst bewerkt:
Als je op dit venster


(Klik voor vergroting)

op OK hebt geklikt, probeer dan de Aux-ingang te selecteren, volume omhoog
en dan Audio Editor Gold inschakelen. Lukt dat dan wel?
 
Laatst bewerkt:
Ik heb gedaan wat je in de vorige twee posts zei, geen van de twee geeft verbetering.
 
We gaan even terug naar dit scherm van jou:

cmediaopnameoverigefa6.jpg


Soms heeft een geluidskaart de volumeregelingen die beschikbaar zijn in één of meer groepen verdeeld.
Probeer eens uit, door op het driehoekje te klikken, welke mogelijkheden er nog zijn.
Als ze er zijn, selecteer ze een voor een en kijk tegelijk of "Overige" actief wordt en
er een keuzemogelijkheid verschijnt.
Lukt dat?
 
Laatst bewerkt:
Nee, dat lukt ook niet.

De enige optie die ik kan kiezen is 'C-Media Rear Panel Audio'
Het 'overige' wordt niet actief
 
Download en installeer Everest en zoek daarna drie gegevens op.
Multimedia, Windows Audio,
Multimedia, PCI/PnP Audio en
Moederbord, Moederbord, Moederbordnaam.

Zet dat in je antwoord.

NB: heb je een merk-PC, Dell, HP, Packard Bell of zo iets?
 
Multimedia, Windows Audio :

midi-out.0 0001 0066 Microsoft GS Wavetable-software
mixer.0 0001 0068 C-Media Rear Panel Audio
wave.in.0 0001 0065 C-Media Rear Panel Audio
wave.out.0 0001 0064 C-Media Rear Panel Audio


Multimedia, PCI/PnP Audio:

Intel 82801FB ICH6 - High Definition Audio Controllen [B-1]


Moederbord, Moederbord, Moederbordnaam:

moederbord.jpg


PC-naam:

Fujitsu-Siemens Scaleo T
 
Okay, wacht even, ik zoek veder. Tussendoor: ik vond iemand met vergelijkbaar probleem, die het met een handigheidje heeft opgelost. Slim, maar het lijkt me niet de bedoeling.
 
Ja die heb ik ook gevonden:D
Maar helaas werkt ook niet, misschien dat ik een tweede audiosplitter nodig heb.
Met die noodgreep kan ik het geluid wél opnemen, maar aangezien ik dan 'lijningang' moet kiezen, wordt het geluid van de microfoon weer niet opgenomen :rolleyes:
 
De Scaleo Manual bracht niet veel nieuws over je audio.
Download de Intel INF-drivers (voor de chipset) en de C-Media Azalia Audio Drivers van de MSI-site.

Deinstalleer nu eerst je C-Media Audio Drivers in Software, Programma's wijzigen en verwijderen, en herstart je PC.
Als de Wizard Nieuwe Hardware verschijnt, klik dan (meermalen) op Annuleren.

Installeer eerst de Intel INF Drivers en herstart je PC.
Installeer nu de C-Media Azalia Audio Drivers en herstart je PC.

Loop eventueel alle voorgaande stappen in dit topic na en start Audio Editor Gold.
Wat zijn nu de resultaten?
 
Mmm...kan die niet in je frontjack gestoken? Maar het blijft een lelijke oplossing. :confused:

Zou ik eerst een andere microfoon moeten kopen, zit namelijk aan de koptelefoon vast, maar idd een lelijke oplossing

Heb net (hoop ik) het C-Media Audio Drivers gedeinstalleerd. Kreeg alleen niet het Wizard nieuwe hardware te zien, maar slechts een wit wolkje nabij de klok... Het programma staat echter niet meer op de programmalijst.

Ga nu de gedownloade programma's installeren
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan