• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Formule dynamicher maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

eriksmit1964

Gebruiker
Lid geworden
25 jan 2016
Berichten
53
Dag,

Op sheet1 staat in C8 deze formule =SUM(Begin:Eind!D6) (telt alle D6 cellen op tussen de tabbladen begin en eind.

Nu is kolom D een jaartal. Weet iemand of en hoe ik D kan vervangen door de waarde in cel E3 zodat dan in C8 6000 komt te staan als het jaar 2018 is of 7000 in 2019.

Ander oplossingen zijn ook welkom ;-)

Groet,
Erik
 

Bijlagen

  • forum.xlsx
    10 KB · Weergaven: 48
Je moet een lijstje maken met de tabnamen en geeft dit lijstje de naam lijst, dan kom je er zo mee weg:

Code:
=SOMPRODUCT(SOM.ALS(INDIRECT("'"&lijst&"'!D5:H5");$E$3;INDIRECT("'"&lijst&"'!D6:H6")))
 
Dag Cobbe en Sylvester,
Dank voor jullie hulp. Ik ga voor de oplossing van Cobbe omdat ik die van Sylvester niet begrijp en volgens mij ook niet is wat ik zoek.

MAAR:
Cobbe ik begrijp je lijst maar ik loop hierbij tegen een andere practische hobbel aan. Ik moet de lijst handmatig bijhouden en er mogen geen lege/blanco cellen in de lijst staan. Dit laatste is het lastigst omdat zodra er een tabblad bijkomt de lijst aangepast moet worden. Ik dacht de oplossing te hebben door in de lege cellen van de lijst een dummy tabblad naam in te vullen maar dat is het ook niet.

Daar ga ik nog eens goed voor zitten.

Groet,
Erik
 
Gebruik deze achter je werkblad: nog maken -- tab 'Gegevens'
Code:
Private Sub Worksheet_Activate()
With Sheets("Gegevens")
   .Range("A:A").ClearContents
 For Each sh In ThisWorkbook.Sheets
.Cells(.Range("A" & .Rows.Count).End(xlUp).Row + 1, 1) = sh.Name
 Next
  ActiveWorkbook.Names.Add _
    Name:="lijst", _
      RefersTo:=.Range("A1:$A$" & .Range("A" & .Rows.Count).End(xlUp).Row)
 End With
End Sub
 
Laatst bewerkt:
Dag Cobbe,

Het is opgelost. Ik ga voor het handmatig bijhouden van de tabbladen tussen Begin en Eind. Je macro geeft alle tabbladen. Van de lijst met tabblad namen maak ik een tabel zodat het bereik meeloopt zodra er onderaan een nieuw tabblad bijkomt. Bij een lijst moet het bereik ook telkens worden aangepast.

Groet,
Erik
 
Je kan toch die niet nodige tabs uitsluiten in die macro.

If sh.name = "niet nodig" OR sh.name = "overbodig" then
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan