Fout tijdens installatie van apparaat

Status
Niet open voor verdere reacties.

Arjan99

Gebruiker
Lid geworden
26 mei 2002
Als ik windows wil installeren krijg ik onder het installeren van apparaten de volgende fout :

Fout tijdens installatie van apparaat

Windows kan het installatieprogramma voor Display niet laden. Neem contact op met de hardwareleverancier voor hulp.

Ik kan dan alleen nog maar op OK drukken en dan krijg ik een blauw scherm te zien :

Er is een probleem gevonden. Windows is afgesloten om schade te voorkomen.

KERNEL_DATA_INPAGE_ERROR

Als dit de eerste keer is dat u dit scherm met de stopfout ziet,
Moet u de computer opnieuw opstarten. Als het scherm nogmaals wordt
Weergegeven, kunt u het beste de volgende stappen uitvoeren:

Controleer of alle nieuwe hardware en software op de juiste wijze is
geïnstalleerd. Is dit een nieuwe installatie, vraag de leverancier dan
of er nieuwe windows-updates zijn die u nodig hebt.

Als de problemen zich blijven voordoen, dient u alle nieuwe hardware
en software te verwijderen of uit te schakelen. Schakel BIOS-geheugenopties
zoals caching of het maken van schaduwkopieën uit.

Als u voor het verwijderen of uitschakelen van onderdelen de veilige modus
moet gebruiken, dient u de computer opnieuw op te starten, op F8 te drukken
om de geavanceerde opstartopties te selecteren en vervolgens de veilige modus
te kiezen.

Technische informatie (mogelijk in het engels):

*** STOP: 0x0000007A (0xE11A6828, 0Xc000000e, 0x BF92600B, 0x07B42860)

*** win32k.sys - Address BF9200B base at BF800000, Datestamp 3d6de5e5

Bezig met starten van de fysieke geheugendump
De fysieke geheugendump is voltooid.
Neem contact op met de systeembeheerder of de afdeling Technische
Ondertsteuning op voor hulp.

Het systeem ziet er zo uit:
Asrock K7s8X
AMD DURON 1600
256 MB DDR ram
120 GB maxtor HDD

Ik heb al geprobeerd een andere Grafische kaart erin te zetten maar kreeg precies hetzelfde...
het is een ORGINELE windows XP home editie cd.

Wie o Wie kan me helpen ?? :confused:

Net een nieuw systeem? Dan zou ik me toch beroepen op de garantie. Windows hoort zonder problemen geinstalleerd te worden.

Geplaatst door Tanja1968
Net een nieuw systeem? Dan zou ik me toch beroepen op de garantie. Windows hoort zonder problemen geinstalleerd te worden.

Heb het systeem zelf in elkaar gezet ...

Ik ken deze foutmelding.
Moet je eens nieuw geheugen proberen. Da was toen bij mij het probleem.
Succes ermee.
Gr

aangezien het nieuw geheugen is moet je de geheugenbank misschien wat beter aandrukken. Of probeer het geheugen in een ander slot te zetten.

Nog iets gevonden over die foutmelding. Kan van toepassing zijn aangezien hij net zelf in elkaar is gezet.

Found the problem, overlooked the CDR drive. It was set to Slave on its own IDE channel with no Master. Changed to Master, problem went away.

En NOG meer gevonden:

0x0000007A or KERNEL_DATA_INPAGE_ERROR

Connecting a HDD in Slave Mode Causes Halt During Resume From Standby

A Windows XP-based computer stops responding during resume from standby, and you receive the following KERNEL_DATA_INPAGE_ERROR stop error message: 0x0000007a (e163a3e4,c000000e,bf8e9313,0697f860) This problem occurs on a system where Windows XP is installed on a hard disk that is configured as a subordinate ("slave"), and no other device is connected to the same IDE controller channel (primary or secondary).

Stop 0x0000007A or KERNEL_DATA_INPAGE_ERROR (TechNet article)

The Stop 0x7A message indicates that a page of kernel data was not found in the paging (virtual memory) file and could not be read into memory. This might be due to incompatible disk or controller drivers, firmware, or hardware.

Het heeft waarschijnlijk dus te maken met het master/slave gebeuren van je harde schijf/cdrom en de aansluitingen van de IDE kabels

Laatst bewerkt:
Geplaatst door Tanja1968
Nog iets gevonden over die foutmelding. Kan van toepassing zijn aangezien hij net zelf in elkaar is gezet.

En NOG meer gevonden:

Het heeft waarschijnlijk dus te maken met het master/slave gebeuren van je harde schijf/cdrom en de aansluitingen van de IDE kabels

Bedankt iedereen :D
Het is gelukt.
De CD-rom en de HDD bleken op dezelfde IDE-poort te zitten :o

Dus toch....

Het zou opzich moeten kunnen, maar in de juiste combinatie van master/slave.

Opgelost, mooi zo:thumb:

Nou, hier heb ik dus ook last van...

blauw scherm, kernel_data_inpage_error enz. enz.

Maar aangezien ik aan enig digibetisme lijd, heb ik geen idee hoe ik dit moet oplossen. Kan iemand mij dat stap voor stap uitleggen?

Overigens, heb ik mijn computer al een tijdje en deed ie het prima. Maar nu sinds een paar dagen heb ik ineens last van haperingen en vastlopers. :confused: Ik dacht dat het aan de windows media player lag, aangezien ie voornamelijk tijdens de werking hiervan kuren had. Dus ik updaten (iig de critical update die ik kennelijk gemist had...) en nieuwe versie downloaden (windows media player 10)... maar krijg de indruk dat het beesie het toch nog steeds moeilijk heeft. :(

Waar vind ik dat master/slave gebeuren? Hoe kan ik dat checken?

Is dat hetzelfde als kijken of je hardware goed werkt en goed is aangesloten? Ik kwam daarin overigens in een Wizard Hardware toevoegen en nu vraagt ie welk stuurprogramma er voor een seriële kabel die het IrDA-protocol gebruikt...:confused: I'm lost...

Hoi Mijke,

Ik denk dat als je stap voor stap uitleg wilt, dat je beter een eigen topic kan starten met je probleem.

Op die manier kom je bovenaan in de vragenlijst en zien veel meer mensen je vraag.;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan