opstart probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

willempie

Verenigingslid
Lid geworden
9 feb 2001
soms als ik de computer opstart loopt die helemaal door zoals het hoort alleen ik hoor dan geen opstart geluid norton wordt niet geladen en zonealarm ook niet ook kan ik de harde schijf niet benaderen je krijgt dan zo,n zoek dingetje nu heb ik hier wel meer last van dan start ik hem opnieuw op in veilige modus en zet hem een dag terug en dan wordt wel alles mee opgestart wat is hier loos heb windows xp.dat opnieuw opstarten moet tevens via de reset knop want op de normale manier lukt het niet geen spyware aanwezig en ook geen virus pas gescand bij housecall.

Ik heb geprobeerd de zin te lezen maar dit is, door het ontbreken van punten en komma's, bijna onmogelijk.

Verder stel je geen vraag maar meldt je alleen een probleem. Kun je het probleem duidelijker omschrijven?

Van het beetje dat ik eruit wijs kan komen denk ik toch dat je spyware in je PC hebt, die niet weggehaald/gedetecteerd wordt door anti-spyware programma's.

Plaats eens een HijackThis logje op het forum.

Laat allereerst je PC op Spyware/Adware/Malware en dergelijke troep scannen met de volgende programmaatjes: Ad Aware en/of Spybot Search en Destroy. Als het probleem er dan nog steeds is, moet je een HijackThis Log plaatsen op het forum.

Hoe plaats ik een HijackThis Log op het forum?

Dat doe je door naar de volgende pagina te gaan: Helpmij tegen spywareoffensief deel 5

Op deze pagina moet je de eerste post goed doorlezen, als je de instructies uitgevoerd hebt die daar staan en je je log gereed hebt, moet je op ”Reageer op Bericht” drukken. Dan wordt je log geplaatst en zullen de experts er zo gauw mogelijk naar kijken.

Plaats je log dus in datzelfde onderwerp en open niet zelf weer een nieuwe!!!

oke scannen op spyware doe ik regelmatig met adaware.Ik start de computer op zodra hij klaar is en ik de desktop zie mis ik al het pijltje waar de verborgen pictogrammen achter zitten.Ook het opstartgeluid heb ik dan niet gehoord.Internetten kan niet want ik zie geen zonealarm en norton pictogram.Als ik nu naar deze computer ga en naar de d schijf wil gebeurt er verder niets hij blijft zoeken zo,n zaklampje.Als ik de computer opnieuw wil opstarten moet dat gebeuren via de resetknop .Als ik hem dan in veiligemodus een dag terug zet is alles weer over.Dit is een probleem wat af en toe voor komt ik hoop dat het zo duidelijk is.heb al gescand met adaware en ook op virussen maar daar kwam niks uit.

dus:

- je hebt op spyware en virussen gescand (waar(mee)?)
- tijdens opstarten geen geluid
- niet internettten
- herstarten moet met resetknop
- kan wel in veilige modus komen

zie mis ik al het pijltje waar de verborgen pictogrammen achter zitten

Wat bedoel je hiermee?

Internetten kan niet want ik zie geen zonealarm en norton pictogram

Nou, en? Heb je het ook al eens geprobeerd, internetten?

scannen doe ik met spybot en adaware en pas nog bij housecall op virussen laten scannen.
rechts onderin heb je een soor pijltje als je daar op klikt komen er pictogrammen te voorschijn maar die is niet zichtbaar als die opgestart is.
kan ook niet op internet omdat norton en zonealarrm op de een of andere manier niet wordt geladen.
de computer start gewoon op maar als die daar mee klaar is dan lijkt het wel of alle belangrijke dingen niet geladen zijn.heb inmiddels wel even een log geplaatst in de sectie hijackthis

ga eens naar Start > uitvoeren > Msconfig > tablad Opstarten

Staat daar alles aangevinkt wat aangevinkt kan zijn?

alles aangevinkt behalve hpgs2wnd dat is van hewlett-packard hp share to web is van de scanner

nog even een extra melding mijn vrouw heeft de computer om 12 uur nog aangezet niks aan de hand ik zet hem om half vijf aan en het is mis.

heb even in het logboek gekeken bij toepassing:
16.21 uur fout eventsystem
16.21 uur fout VSS
16.22 waarschuwing userenv
16.22 waarschuwing userenv
en dan 3 keer 16.23 uur fout truevector engine.

deze meldingen staan er ook de laatse keer dat ik dit had en dat was op 26 mei.

nog wat meer informatie uit het logboek:

Type gebeurtenis: Waarschuwing
Bron van gebeurtenis: Userenv
Categorie van gebeurtenis: Geen
Gebeurtenis-ID: 1524
Datum: 7-6-2004
Tijd: 16:22:37
Gebruiker: UW-AEM7YQXOB4WC\Wim Offermans
Computer: UW-AEM7YQXOB4WC
Beschrijving:
Windows kan het klassenregisterbestand niet uit het geheugen verwijderen omdat het momenteel door een andere toepassing of service wordt gebruikt. Het bestand wordt uit het geheugen verwijderd als het niet meer wordt gebruikt.

Fout
Bron van gebeurtenis: EventSystem
Categorie van gebeurtenis: (50)
Gebeurtenis-ID: 4609
Tijd: 16:21:47
Gebruiker: n.v.t.
Beschrijving:
Het COM+-gebeurtenissysteem heeft bij de interne verwerking een ongeldige resultaatcode gevonden. HRESULT is 8007043C voor regel 44 van d:\nt_qxp\com\com1x\src\events\tier1\eventsystemobj.cpp. Neem contact op met Microsoft Productondersteuning om dit te melden.

Zie Help en ondersteuning op http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp voor meer informatie.
Type gebeurtenis: Waarschuwing
Bron van gebeurtenis: Userenv
Gebeurtenis-ID: 1517
Tijd: 16:22:39
Gebruiker: NT AUTHORITY\SYSTEM
Beschrijving:
Windows heeft het register van gebruiker UW-AEM7YQXOB4WC\Wim Offermans opgeslagen hoewel een toepassing of service tijdens de afmelding van het register gebruikmaakte. Het geheugen voor het register is niet volledig beschikbaar. Het register wordt uit het register verwijderd wanneer het niet langer in gebruik is.

Dit wordt mogelijk veroorzaakt door services die als een gebruikersaccount actief zijn. Probeer om de services zodanig te configureren dat deze als LocalService- of NetworkService-account worden gestart.

Type gebeurtenis: Fout
Bron van gebeurtenis: VSS
Gebeurtenis-ID: 8193
Tijd: 16:21:47
Gebruiker: n.v.t.
Beschrijving:
Fout van de Volume Shadow Copy-service: onverwachte fout bij het aanroepen van routine CoCreateInstance. hr = 0x80040206.

Zie Help en ondersteuning op http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp voor meer informatie.
Gegevens:
0000: 57 52 54 57 52 54 49 43 WRTWRTIC
0008: 32 31 31 33 00 00 00 00 2113....
0010: 57 52 54 57 52 54 49 43 WRTWRTIC
0018: 32 30 37 38 00 00 00 00 2078..

niemand een idee? krijg een vermoeden dat dit probleem vastloopt in deze sectie.

wat ook wel eens wonderen vericht is een atx reset

dat doe je zo

koppel alles los inc stroom kabel
dus werkelijk alles er mag dus geen kabeltje meer aan je pc zitten of externe hardware

houd de aan / uitknop een 30 tal sec in
sluit alles weer aan
helpt dit?

lijkt me niet dat dat werkt dan zit er toch niets meer aangesloten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan