Iconen

Status
Niet open voor verdere reacties.

fokje

Gebruiker
Lid geworden
1 okt 2002
Wie weet hoe ik iconen kan veranderen. Ik had in mijn doc icoontjes van Photoshop die zijn veranderd in andere icoontjes.Wie weet hoe ik weer de icoontjes van Photoshop krijg.
Ik heb alles geprobeerd maar krijg het niet voor elkaar. Alvast bedankt Martin

Als je al je jpg en bmp enz alleen met Photoshop wilt openen dan moet je hiervoor de verkenner ingaan.
Extra/mapopties/bestandstypes.

Je gaat b.v. naar jpg en daarna klik je op wijzigen. Vervolgens zoek je Photoshop op. Zo kun je dit doorvoeren voor alle extensies die adobe voorheen opende.

Mocht je nog eens een nieuw programma op de pc willen zetten dat ook met foto's te maken heeft let dan goed op bij installeren. Meestal wordt er wel iets gevraagd als: Wilt u dat alle foto's met de volgende extensie door huppeldepup geopend worden? Je krijgt die extensies dan te zien.

Laatst bewerkt:
Ik weet niet of ik je helemaal goed begrijp "icoontjes in doc" ... welk doc ?

Mogelijk bedoel je dit.....
wanneer je rechtsklikt op een (bijv. JPG) bestand kun je kiezen met welk programma je dit soort bestanden wil openen en in de toekomst altijd wil openen.
Als je dan eerst kiest voor openen met........... en uit de daarop volgende lijst kiest voor Photoshop EN onderin een vinkje plaatst bij .. dit soort bestanden altijd openen met.........
dan zullen alle .jpg bestanden weer het icoontje van Photoshop krijgen.

Heb ik gedaan,maar ik blijf die andere iconen houden.

Laat die bijlage maar zitten nu je de naam kent.
Ga eens die Microsoft Picture manager in en kijk of je iets kunt doen aan het openen van bestanden en extensies.
Als je er niets mee doet zou je ook het programma kunnen uninstallen.

Ik heb gekeken maar het icoontje van Microsoft office picture manager kan ik niet veranderen,het blijft nl grijs. In ieder geval bedankt ik blift het maar proberen.
En ik wens jullie allemaal en goed uit einde en 'n heel goed 2006

Nee, ik bedoel dat je het programma Microsoft Picture Manager moet starten en dan bij de instellingen kijken.

Jij ook een goede jaarwisseling!

Wat ik hier zie is verwarrend. Het feit dat een een bestand een ander icoon krijgt wil niet zeggen dat het ook door een ander programma geopend wordt. Meestal is het wel wanneer er een ander programma aan het bestandstype wordt gekoppeld, dat het icoon mee verandert, maar daarom niet altijd.

Het icoon van een bepaald bestandstype aanpassen. (niet de associatie)
  • Ga naar mijn documenten. Klik op extra >> mapopties.
    extra_mapopties.gif
  • Klik het tabblad Bestandstypen aan en zoek in de lijst die na een tijdje verschijnt het bestandstype waarvan het icoontje gewijzigd is.
    verk-extra-mapopt-ext-icon.gif
  • Klik nadat u het bestandstype geselecteerd hebt, op de knop geavanceerd.
    verk-extra-mapopt-ext-icon-adv.gif
  • Klik vervolgens op de knop ander pictogram.
    verk-extra-mapopt-ext-icon-adv-ande.gif
  • Zoek nu het juiste pictogrambestand. Dit is lastig aangezien je niet kan weten waar het precies inzit, zoek daarom naar ICO-bestanden binnen c:\Program Files\PhotoShop of naar EXE-bestanden, óf naar DLL-bestanden. Misschien ken je een ander bestandstype dat nog steeds het juiste icoontje heeft? Ga dan daar even kijken welk path je nodig hebt om bij het juiste pictogram uit te komen.

James :)

Dat hebben we in het tweede bericht al gehad James.

Elisa zei:
Dat hebben we in het tweede bericht al gehad James.
Uhm... :confused:

Ik zeg dat je de icoontjes kan vervangen naar eigen zin, en dat het niet programma-afhankelijk is. Dat heeft er nog nergens gestaan... Wel heeft er gestaan dat het programma terug toewijzen aan de extensie vaak tot gevolg heeft dat het icoontje mee verandert, maar ik zeg dat die 2 dingen ook apart te controleren vallen.

Als het alleen om de icoontjes gaat............zo had ik het niet begrepen.

Elisa zei:
Als het alleen om de icoontjes gaat............zo had ik het niet begrepen.
Ik vind het niet duidelijk vermeld.

@fokje: OPENEN je bestanden nog in het juiste programma?

Ja,ze openen gewoon met Photoshop. Ook al selecteer ik openen met en dan openen met Paintshop pro dan blijven de iconen het zelfde,die veranderen ook niet in het icoon van PSP.Het bestandstype ''Microsoft Office Picture Manager'' staat er nl niet bij.

Wat is de extensie van de bestanden die van icoon zijn veranderd?
Extensies zichtbaar maken kan via extra >> mapopties en dan bij het tabblad weergave het vinkje UITvinken bij "extensies voor bekende bestandstypen verbergen".

Dan moet je JPG én JPEG opzoeken in de lijst en daar het icoon bij veranderen.

Die iconen zijn die van Photoshop 'de goeie' iconen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan