Geheugen van foto's verkleinen

Status
Niet open voor verdere reacties.

jean42

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
24 okt 2003
Beste

Hoe kan ik het geheugen van foto's verkleinen om ze te kunnen door sturen met mail?
De foto's zijn nu 1.5 mb groot en het zijn jpeg bestanden.
Niet met winzip of winrar want dit heeft niet iedereen.

Dank.

Bedankt voor je antwoord.
Waar vind ik dat prog?

Merci Raymond, dit is handiger.

Raymond Bos zei:
Instaleren en dan hoef je alleen maar rechts te klikken op de afbeelding en kiezen voor resize. Je kan dan kiezen uit standaard formaten of zelf een formaat opgeven.
Topicstarter wil volgens mij alleen de bestandsgrootte verminderen en niet de afmetingen aanpassen.
En dat gaat heel goed met IrfanView. Als je kiest voor Opslaan als jpg, kun je met een schuifregelaar de compressie instellen.
Hoe verder je die regelaar naar links schuift, hoe kleiner het bestand wordt.
De kwaliteit wordt ook wel minder, maar je kunt vaak tot 50% comprimeren zonder dat dat erg opvalt qua kwaliteitsverlies.

attachment.php

Guus.

Laatst bewerkt:
Bedankt voor jullie antwoorden.

Het was dus de bedoeling om de bestandsgrootte aantepassen en niet om de foto's te verkleinen.
Beide progs doen dat maar ik heb voor image recizer gekozen omdat dit veel sneller gaat.

Jean

wat je ook kan doen is foto openen en opslaan als .jpg dat zijn 1 van de kleinste afbeelding bestanden die ik ken.

wolfmaster zei:
wat je ook kan doen is foto openen en opslaan als .jpg dat zijn 1 van de kleinste afbeelding bestanden die ik ken.
Ik dacht dat ik dat hier toch ook wel duidelijk had gemaakt. :rolleyes:

Guus.

Ik vond die twee sites met uitleg anders ook niet mis, maar soms moet je het wat vaker horen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan