Internetpagina's groot weergeven

Status
Niet open voor verdere reacties.

irobis

Gebruiker
Lid geworden
6 jul 2004
Hallo allemaal,

Ik heb eigenlijk een hele eenvoudige vraag. Hoe kan ik zorgen dat de internetpagina's die ik via snelkoppelingen op het buroblad oproep gemaximaliseerd worden geopend??
Ze openen nu in een standaard venster en ik moet ze steeds maximaliseren.
De snelkoppeling naar IE zelf opent wel gemaximaliseerd??

Grtjzz,

Willie

Gewoon met de muis langs de kanten slepen naar de gewenste grootte en dan is alles inorde ook voor de volgende keer.

Ik denk dat dat niet lukt. Je zou misschien met tasker (google tasker download maar) een task in kunnen stellen, en die op je dekstop plaatsen, die task moet dan IE openen, de site in tikken en enter drukken, en natuurlijk 't scherm maximaliseren.

als je tasker niet snapt, vraag 't dan ff, met tasker kan je de beweging van de muis, en je toetsenbord opnemen, en later precies zo afspelen, hulp word zosnel mogelijk door mij geboden bij vragen ;)

jean42 zei:
Gewoon met de muis langs de kanten slepen naar de gewenste grootte en dan is alles inorde ook voor de volgende keer.
sorry jean, jij was eerder, dat werkt denk ik ook wel, maar dan heb je 'm natuurlijk niet helemaal fullscreen, zelf werk ik liever zonder dat je venster kan verschuiven.

irobis zei:
Ik heb eigenlijk een hele eenvoudige vraag. Hoe kan ik zorgen dat de internetpagina's die ik via snelkoppelingen op het buroblad oproep gemaximaliseerd worden geopend??
Ze openen nu in een standaard venster en ik moet ze steeds maximaliseren.
Daar zul je met IE altijd last van blijven houden totdat je IE New Window Maximizer hebt geïnstalleerd.

Tasker, dat hiervoor genoemd wordt, is erg handig als je muisbewegingen wilt vastleggen en dat soort dingen, maar dat was je vraag niet, geloof ik. :rolleyes:

Laatst bewerkt:
jean42 zei:
sorry, die maximizer zou ik niet installeren.
doe als ik eerder heb genoteerd.
waarom niet???
Dit soort tooltjes maken de computer precies zoals je wilt, en als je 't niet vertrouwt kan je er toch een virusscan overheen gooien??

@guus
hoe kom je eigelijk aan al die handige tools??? Die rightclick google heb ik ook al van jou, 't lijkt me dat je er nog wel meer hebt dan, waar haal je die vandaan???

lollige zei:
en als je 't niet vertrouwt kan je er toch een virusscan overheen gooien??
Als ik een programma aanraad, hoef je dat niet op virussen of malware te controleren. Die zitten er niet in. :mad:

Laatst bewerkt:
Guus abc zei:
Dit kan gewoon onder windows.
De grootte slepen en sluiten en dan start je volgende in de aangeduide grootte.
Dit heeft te maken met de resoluties van je beeldscherm.

Guus abc zei:
Als ik een programma aanraad, hoef je dat niet op virussen of malware te controleren. Die zitten er niet in. :mad:
dat geloof ik ook wel hoor, alleen voor het geval dat dat de rede was waarom jean 't niet aanrade... tools die ik aangeraden krijg scan ik nooit.

@jean

wat jij doet is iets anders dan dat progje doet. en dat dat van jou ook werkt, is volgensmij geen reden om dat progje niet te downloaden.. Niet altijd heeft iets een "perfecte" oplossing, meestal zijn er meerdere oplossingen, en bestaat er geen "juiste" of "goede"...

nu we toch al offtopic raken
@guus
die rightclick google heb je nu niet meer nodig als je FF gebruikt, die zit er nu standaard bij ;)

jean42 zei:
Dit kan gewoon onder windows.
De grootte slepen en sluiten en dan start je volgende in de aangeduide grootte.
Dat wordt uiteindelijk ook niet onthouden en bovendien zijn die vensters niet gemaximaliseerd - dat zijn ze pas als er bovenin dit te zien is:
attachment.php
, zoals met IE NWM altijd het geval is.

Laatst bewerkt:
Jullie oplossingen zijn inderdaad ook juist en zelfs zeer juist.
De oplossing van windows is het slepen naar de gewenste grootte.
Wat is het beste, wie weet het? Alles is goed als het maar werkt.

jean42 zei:
Jullie oplossingen zijn inderdaad ook juist en zelfs zeer juist.
De oplossing van windows is het slepen naar de gewenste grootte.
Wat is het beste, wie weet het? Alles is goed als het maar werkt.
Ik denk dat deze tip vrijwel dezelfde is: Klik een hyperlink op een web-pagina met de rechter-muisknop aan. Kies 'openen in nieuw venster' in het snelmenu. Ga nu terug naar het eerste scherm wat je geopend hebt (dus het scherm, waar je vandaan komt), en sluit het. Ga nu naar het door de hyperlink geopende venster, en sleep dit met de muisknop naar de grootte die je wilt. De maximaliseren knop hierbij dus NIET gebruiken (vierkantje rechtboven), want dat is maar een tijdelijke instelling, en die wordt NIET onthouden. Hierna druk je de Ctrl knop in, houd hem ingedrukt, en sluit het venster, door op 'sluiten' in menu 'Bestand' te klikken. In het vervolg hoort nu elk nieuw venster dat je opent op de op deze wijze ingestelde grootte te openen. (copyright @ Ton Kleinkramer)

Nog geen sukses dan deze misschien: http://www.mvps.org/winhelp2002/ietips.htm Scroll naar iets boven het midden en lees het gedeelte vanaf [Exception]

Alle bedankt voor de snelle reacties!!!!!!!!!!!!
En ik kan het maximizer progje iedereen aanraden het werkt perfect!!
Nogmaals bedankt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan